Događaji

#biograd

Biogradske odgojiteljice dobile diplome iz Montessori pedagogije

Biogradske odgojiteljice dobile diplome iz Montessori pedagogije
Grad Biograd na Moru

Za što bolji i sveobuhvatniji rad, moderniji i suvremeniji pristup u radu s najmlađima uvijek ima mjesta za usavršavanje. Kazala nam je to i Esma Brzić ravnateljica dječjeg vrtića Biograd.

Naime, dvije odgojiteljice ovog vrtića Nikoleta Mustapić i Antonija Kolačko, upravo su završile dodatnu izobrazbu odnosno edukaciju u Stručno razvojnom centru „Montessori“ u Splitu, te zaslužile diplome iz „Montessori pedagogije“. Poznato je da biogradski dječji vrtić polaže puno pažnje na obrazovanje i dodatno usavršavanje svog odgojno obrazovnog kadra, a ova vrsta pedagogije bez sumnje će pridonijeti još boljem i kvalitetnijem radu s djecom, te dakako rezultirati i boljim postignutim rezultatima, kazala je ravnateljica Brzić.

Radi se o alternativnom program koji bi trebao zaživjeti u našoj ustanovi nakon što se ispune svi uvjeti za njegovu realizaciju, jer Montessori pedagogija je znanstveno utemeljen način podučavanja, čije je temeljno načelo emancipiranje djeteta kroz usmjeravanje njegove pažnje na proces samostalnog donošenja odluka. Kako se bazira na individualnom pristupu svakom djetetu, tako nije ograničeno vrijeme unutar kojega ono mora usvojiti određena znanja.

Temelji se na motu „Pomozi mi da to učinim sam“, gdje se od odgojitelja traži da djecu usmjerava prema samostalnom rješenju postavljenog problema. Djeca se ne pohvaljuju za postignut rezultat, već se kod njih želi potaknuti zadovoljstvo onime što su samostalno postigli. Tako primjerice mlađa i starija djeca rade zajedno jer se time želi potaknuti i razvoj empatije kod starijih, odnosno osamostaljivanje kod mlađih.

Jedna od bitnih stvari je i poštivanje međusobnih razlika primjerice rasnih, vjerskih, nacionalnih i slično. Ovakva odgojna metoda koju je pokrenula talijanska liječnica, pedagoginja i psihologinja Maria Montessori, za razliku od klasičnog obrazovanja potiče djecu da kroz kreativne i jednostavne zadatke izraze svoju samostalnost, ojačaju svoje samopouzdanje, jer jedino tako dijete će učiti o svijetu, umjesto da mu mi odrasli sve „serviramo„ i napravimo umjesto njega. Ova metoda provodi se danas diljem svijeta i daje izvrsne rezultate. Iako mi u našem vrtiću koristimo neke od metoda iz tog programa, za primjenu čitavog programa potrebno je posebno odobrenje, a također i posebna didaktička oprema koja je specifična, a samim tim i prilično skupa, te dakako i stručno osposobljen kadar, kazala je ravnateljica Brzić.

Nakon usvojenih novih znanja iz programa „Montessori pedagogije“, „tete“ biogradskog dječjeg vrtića Antonija i Nikoleta jedva čekaju da započnu intenzivnu primjenu u samom vrtiću i svakodnevnom radu s djecom

​​​​​