Među prvima na udaru
Velika kriza na hrvatskom tržištu automobila
Autoindustrija više nema prostora za spuštanje cijena
U prva tri tjedna ove godine u Hrvatskoj je prodano samo 3118 novih automobila. Lani je u istom razdoblju prodano 5000 automobila, iz čega je očit pad od čak 37,6 posto!
Automobilska industrija je na koljenima, a očito okolne gospodarske grane zanemaruju činjenicu da su mnogi povezani uz automobilsku industriju i da njezin pad dovodi do urušavanja cijeloga lanca.
Manji broj prodanih automobila znači i manje ubranoga PDV-a,
osiguravatelji će manje spremiti u kasu, prodat će se manje goriva...
Da bude još gore, banke su, umjesto da snize kamate na kredite za
kupnju automobila i tako potaknu tržište, kamate na te kredite
povisile. Da ni tu nije kraj pogrešnim odlukama govore i neslužbene
informacije kako država čak razmišlja o povećanju trošarina na nove automobile, umjesto da ih snizi, piše Večernji list.
- Ako sada dignu trošarine, to je samoubojstvo! Sad bi bilo dobro
smanjiti trošarine, da se proda više automobila i tako pokrene kotač,
ne samo u autoindustriji nego ukupno u gospodarstvu. Prodaja je pala
gotovo 40 posto. Prodajemo bez ikakve zarade, i čak ni tako ne možemo
puno napraviti. Da se i banke udruže i spuste kamate, povećale bi
potrošnju. U suprotnome, prepolovit će tržište - smatra Agim Skura, direktor marketinga tvrtke Autocommerce, zastupnika marki Fiat, Alfa Romeo i Lancia za Hrvatsku.
Autoindustrija više nema prostora za spuštanje cijena. Trenutačno aktualnim akcijama i sniženjima spustili su se do kraja.
Trgovci automobilima rade bez ikakve zarade ili s minimalnom zaradom.
Preživljavaju na vlastitim rezervama, što znači da ta grana
gospodarstva ima još najviše tri mjeseca vremena na raspolaganju.
Po isteku tog roka, ne opamete li se financijske institucije, a i
država, mogli bismo gledati u samo dvije-tri tvrtke koje su preživjele
kolaps autoindustrije.
A realno, za to - barem u Hrvatskoj - razloga nema. - Ovaj pad nije utemeljen na realnom padu u gospodarstvu, jer gospodarstvo je palo dva, tri posto. Ovdje je ulogu odigrala psihologija krize, pa su ljudi u strahu blokirali odluke o kapitalnim investicijama. Hrvatska još nije u takvoj krizi da bi se ovakav pad realno očitovao već u siječnju - tvrdi Agan Begić, direktor Promocije plus, agencije koja prati kretanja na tržištu.
Vezane vijesti
-
Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list
-
Godina dana je prošlo od izbijanje pandemije, a prodajni rezultati su i dalje u minusu.
-
S američkog tržišta bit će povučeno 273.000 vozila, 2.000 iz Japana, 27.000 iz Kanade te 2.000 iz ostalih zemalja
-
U prvih sedam mjeseci najbolje rezultate bilježi Volkswagen koji je prodao 3161 novi automobil, što predstavlja 11,79 posto tržišnog udjela
Izdvojeno
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Evo još jedne Božićne humanitarne akcije kojoj je cilj prikupljanje sredstava i ostalih donacija Udruzi za pomoć ženi I djetetu ‘’Duga’’, koja u gradu Zadru djeluje od 1999. godine.
-
Predsjednika Republike Hrvatski birači će, osim u Hrvatskoj, moći birati i u inozemstvu, u 38 država, na 105 biračkih mjesta, što je u odnosu na izbore iz 2019., manje i država i biračkih mjesta, tada se glasovalo u 47 država, na 124 biračka mjesta.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
Reci što misliš!