#automobili
Kriza u opskrbnim lancima uzima danak, na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se deset mjeseci
Na najprodavaniji auto u Hrvatskoj čeka se 10 mjeseci, a globalni problem nestašice poluvodiča za autoindustriju mogao bi trajati godinama, piše u subotu Večernji list
Pandemija covid-19 posredno je donijela velike probleme za autoindustriju. Poluvodiča, koji su neizostavni dijelovi novih automobila, a moderni automobili koji sadrže sve više multimedijskih funkcija trebaju ih sve više, jednostavno nema na tržištu, navodi dnevnik.
Zbog toga su rokovi isporuke za nove automobile produljeni, a za neke posebno naručene modele čeka se i više od godinu dana. Mnogi su proizvođači poput Opela, Forda, Toyote, Škode, Mercedesa smanjili proizvodnju, organizirali rad na pola radnog vremena za desetke tisuća radnika ili čak potpuno zaustavili proizvodnju. Trenutačno je vrlo neizvjesno kada će vam automobil biti isporučen ako ga danas naručite.
Osim ako ga trgovac nema na lageru i kupujete točno određeni automobil koji je već stigao u Hrvatsku. No, ako želite baš određeni automobil, primjerice, godinama najprodavaniji model novih automobila u Hrvatskoj Škodu Octaviju, na isporuku ćete čekati najmanje devet mjeseci ako kupujete automobil s ručnim mjenjačem, odnosno deset mjeseci ako želite Octaviju s automatskim mjenjačem.
"Povećali smo rok isporuke baš zato što su automobili kasnili kupcima koji su naručili automobil i uplatili kaparu. Do ljeta je rok isporuke bio šest mjeseci, no sada je devet odnosno 10 mjeseci", rekao je prodavač iz Škodina salona automobila.
Mnogi su naručeni automobili proizvedeni, ali zbog nedostatka čipova stoje na skladištu i čekaju te male poluvodičke pločice kako bi mogli biti dovršeni i isporučeni kupcima. Neki su se proizvođači prilagodili pa u pojedinim svojim modelima više ne nude multimedijske ekrane jer je upravo najviše poluvodiča potrebno za njihovu proizvodnju.
Na tržištu se tako događaju paradoksalne situacije, kupci danas praktički ne žele kupiti automobil bez središnjeg pa i vozačeva zaslona u boji i za to su spremni platiti, a proizvođači odnosno trgovci ih od njih odgovaraju, jer je zbog nestašice mikročipova trenutačno mnogo lakše proizvesti automobil bez tih dodatnih dijelova infotainmenta koji služe za zabavu, donosi Večernji list.
Vezane vijesti
-
Autoindustrija više nema prostora za spuštanje cijena
-
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić poručio je u četvrtak da će Vlada učiniti sve da od travnja iduće godine dođe do što manjeg porasta cijena plina i struje, no kako je ipak razvidno da će do njega doći.
-
Tifon će svoja premium goriva prodavati do istekla postojećih zaliha, dok će opskrba ostalim gorivima biti neometana i kontinuirana, priopćila je ta tvrtka u nedjelju, navodeći kao razlog negativan utjecaj Vladine uredbe o ograničavanju cijena goriva.
-
Savez samostalnih sindikata Hrvatske (SSSH) pozvao je u utorak Vladu da hitno donose mjere koje će ublažiti negativan utjecaj povijesnog poskupljenja goriva na gospodarstvo i standard građana te spriječiti još veću ukupnu inflaciju.
Izdvojeno
-
Iz Oldtimer kluba Zadar, organizatora izložbe koja se trebala održati u programu Županijskih dana 28. travnja, javljaju da će se slijedom okolnosti, manifestacija Međunarodna izložba oldtimer vozila održati 5. svibnja 2024.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
-
Za idući tjedan najavljen je nastavak pregovora HDZ-a i Domovinskog pokreta, kada bismo možda mogli doznati rješenje poslijeizborne križaljke.
-
Na zadarskom Vitrenjaku ispred JK Uskok sinoć su, uz prigodan program, proglašena najbolja maslinova ulja od ukupno njih 137, koliko ih je iz Hrvatske i susjednih zemalja Slovenije, BiH i Crne Gote te Španjolske pristiglo na ovogodišnje 26. međunarodne Dane maslina.
Reci što misliš!