Crna Kronika

"Mutna" nabava soli

HAC namjestio riječkoj tvrtki posao težak 104 milijuna kuna

HAC namjestio riječkoj tvrtki posao težak 104 milijuna kuna

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić podnio je kaznenu prijavu protiv predsjednika Uprave Hrvatskih autocesta Stjepka Bobana, direktora Sektora za održavanje Stjepana Klarića te odgovorne osobe iz riječkog poduzeća Croatia Chartering, koje je u vlasništvu Josipa Drezge. Kaznena prija podnesena je zbog sumnje da je riječkom poduzeću HAC namjestio natječaj za četvorogodišnji posao nabave soli vrijedan 104 milijuna kuna, piše novilist.hr

Poduzetnik Josip Drezga demantira navode iz kaznene prijave Mijata Stanića i aluzije da mu je HAC namjestio natječaj. - Riječ je o potpuno neutemeljenim navodima. Mi smo posao dobili jer smo bili apsolutno najjeftiniji i to je jedini razlog zbog kojeg smo odabrani, kaže Drezga. Tvrdi da je žrtva kriminala i da se natječaj ocjenjuje spornim samo kako bi njegovo poduzeće bilo izbačeno iz poslovne utrke. - Do ovog je došlo kako ne bih ugrozio kartel koji već godinama pobjeđuje na natječajima za nabavu soli, ustvrdio je.

Novi list ga je pitao i o falsificiranoj natječajnoj dokumentaciji priloženoj na natječaju koji je prošle godine raspisala Autocesta Rijeka-Zagreb, na što je poduzetnik odgovorio: »Mi smo pomorska agencija koja je vozila sol u čitavu bivšu Jugoslaviju, za Sloveniju i za sve ostale zemlje.« Uistinu, riječka tvrtka posao nabave soli dobila je pod vrlo sumnjivim okolnostima, ali drugi ponuđači žalili su se na nepravilnosti u javnoj nabavi pa je nadležna Državna komisija poništila postupak i vratila ga na početak.

Javni natječaj za četverogodišnji sporazum za nabavu soli objavljen je 25. svibnja. Procijenjena vrijednost posla iznosila je 104 milijuna kuna, a rok za predaju ponuda bio je 12. srpnja. Prethodno je HAC prekinuo okvirni četvorogodišnji sporazum potpisan 2009. godine. Izgovor je bio da dva dobavljača nisu dovoljna. U spornom natječaju HAC nije tražio referentnu listu, što je Croatia Charteringu išlo na ruku budući da se dobavom soli za posipanje cesta dosad nije bavio.

Tražilo se, međutim, da ponuditelj ima skladište za pet tisuća tona, što je bio uvjet i prethodnih godina. HAC je najprije propisao da se posjed skladišta može prijaviti izjavom, ali ostali ponuditelji su upozorili da se isto dokazuje dokumentima, a ne izjavama. Nakon toga HAC je iz natječaja u potpunosti izbacio taj uvjet, i to na zadnji dan roka u kojem je dokumentacija natječaja mogla biti izmijenjena. Izbačen je također i uvjet da ponuditelj posjeduje Vodopravnu dozvolu, što je zakonska obaveza. Sve izmjene natječajne dokumentacije išle su na ruku Drezgi.

- Pogodovalo im se u svemu. Sve čemu riječka tvrtka nije mogla udovoljiti izbačeno je iz uvjeta natječaja. Već neko vrijeme ta tvrtka nastoji se ubaciti u posao dobave soli. U HAC-u su prošle godine bili odbijeni, a u Autocesti Rijeka-Zagreb odbili su ih zbog falsificiranih dokumenata. Mislim da su ove godine sklopili dogovor s prijateljima iz HAC-a, ali to im neće biti dovoljno, kaže Stanić.

Znakovito je i da su tvrtke ponuditelji morali HAC-u kao dio ponude dostaviti i uzorke od po dva kilograma soli za posipanje ceste, a uzorak Croatia Charteringa ocijenjen je neispravnim. Unatoč tome, ova tvrtka na koncu je od HAC-a dobila posao, ali pali su na posljednjoj prepreci - Državnoj komisiji za kontrolu javnih nabava.

novilist.hr/eZd


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.