Događaji

Povezane afere

Istraga u HAC-u je međunarodna akcija

Istraga u HAC-u je međunarodna akcija

Je li afera u HGK povezana s aferom u HAC-? Upravo na to ukazuju neslužbene informacije. Na austrijski račun jedne češke tvrtke, navodno su uplaćivana sredstva i iz HAC-a i iz Komore. Zbog sumnje u izvlačenje novca i sklapanje fiktivnih ugovora, istražitelji USKOK-a sinoć su ušli u prostorije HAC-a, ali i nekoliko građevinskih tvrtki. Neslužbeno, tražili su ugovore o građenju trasa autocesta te objekata.

Iz HAC-a su se obratili kratkim priopćenjem:

"Vezano na provedeni policijski postupak u Hrvatskim autocestama u večernjim satima 18.10.2013. godine, želimo izvijestiti javnost da smo postupili po nalogu policije i Državnog odvjetništva s kojim Hrvatske autoceste u potpunosti surađuju.

S obzirom na činjenicu da je istraga u tijeku, trenutno ne raspolažemo s više informacija", priopćili su iz HAC-a.

Povodom istrage u HAC-u razgovarali smo s predsjednikom Cestarskog sindikata Mijatom Stanićem.

"Po mojim saznanjima, riječ je o jednoj međunarodnoj akciji. Jasno, meni je drago da se tako nešto događa jer vjerujem, kako to sada nije samo naša stvar, da će napokon jedna od akcija istražitelja završiti i nekakvim presudama", kaže Stanić.

Do sada presuda nije bilo, imali smo 'farbanje' tunela, spominjali su se nepostojeći objekti, stupići.

"Sve one prijave koje smo mi s preciznim podacima i dokazima predavali Državnom odvjetništvu i USKOK-u se nisu pomaknule s mrtve točke. Poznato mi je da u Hrvatskim autocestama nitko ne želi svjedočiti u nijednom slučaju. Ili su ljudi zastrašeni i pritisnuti ili je prilično široka mreža sudionika u svemu ovome što se događalo", kaže Stanić.

Spominju se fiktivni ugovori, izvlačenje novca, vidite li tu odgovornost bivšeg ministra Božidara Kalmete? Vi smatrate da nije moglo ništa događati bez njegova znanja.

"Sve ovo što se događalo u Hrvatskim autocestama nije se moglo događati bez znanja i blagoslova Božidara Kalmete", ističe Stanić i pojašnjava.

"Dokaz tome je pismo bivšeg predsjednika Uprave Marija Crnjaka, koji je 2007. godine Nadzornom odboru poslao jedno pismo u kojem se požalio da Božidar Kalmeta, već tri godine sa Zdravkom Livakovićem, mimo njega, preko nižerangiranih rukovodilaca u Hrvatskim autocestama upravlja tvrtkom. On govori o 2004. godini pa nadalje. To pismo također je kod istražitelja, međutim, ono nikad nije doživjelo svoj epilog. Nikad nitko za to nije odgovarao. Vjerujem da će sada u ovoj situaciji biti nemoguće ga zaštititi. Zašto se do sada ništa nije događalo, to nas ne čudi jer znamo da je istražiteljica Selma Abadžić završila u Remetincu pod sumnjom da je odavala tajne poslovne informacije", zaključuje Stanić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.