Biznis

rezultati prvih devet mjeseci 2018. godine

Putnička luka Gaženica: Međunarodni promet raste i nakon rekordne 2017. godine

Putnička luka Gaženica: Međunarodni promet raste i nakon rekordne 2017. godine
Boris Kačan

Nova putnička luka Gaženica i infrastrukturne mogućnosti koje pruža i dalje nastavlja stvarati povijesne prometne rezultate na području zadarske luke.

Znakovito je da se dobri rezultati bilježe nakon rekordne 2017. godine uz jednu primjetnu promjenu trendova – međunarodni promet bilježi nove velike poraste dok stagnaciju bilježe samo domaće linije u gradskoj luci. 

Usporedbom domaćeg prometa za prvih devet mjeseci kao i međunarodnog prometa za prvih devet mjeseci dolazimo do ukupnog rezultata – cca. 30.000 putnika više u domaćem i međunarodnom prometu. 

U prvih devet mjeseci 2018. godine promet putnika u domaćem prometu u Gaženici iznosio je 1.169.851 putnika što je rast od 3,79% u odnosu na isti period prošle godine.

U prvih devet mjeseci 2018. godine promet putnika u domaćem prometu u luci Zadar-Grad iznosio je 778.838 putnika što je pad od 4,67% u odnosu na isti period prošle godine.

U prvih devet mjeseci 2018. godine promet vozila u domaćem prometu iznosio je 383.086 vozila što je rast od cca. 6,55% u odnosu na isti period prošle godine. Značajan rast u ovom segmentu prometa se, dakle, i dalje nastavlja.

U prvih devet mjeseci 2018. godine promet vozila u međunarodnom prometu iznosio je 8.218 vozila što je rast od 1,3% u odnosu na isti period prošle godine.

U prvih devet mjeseci 2018. godine promet putnika u međunarodnom prometu cruisera iznosio je 139.475 putnika što je rast od 23,57% u odnosu na isti period prošle godine. Ovaj segment prometa kontinuirano i snažno raste te bilježi rekorde već šestu godinu zaredom. 

Sveukupno, promet putnika u domaćem prometu je skoro na istim razinama kao prošle godine odnosno raste za 0,24% u usporedbi s prethodnom godinom.

U teretnoj luci Gaženica u prvih 9 mjeseci je zabilježen pad prometa u odnosu na prvih devet mjeseci 2017. godine i to za 6,5%. S obzirom na sveukupno malu frekvenciju prometa brodova kao i tereta u teretnoj luci, samo jedan veći tanker može značajno promijeniti ukupnu sliku tako da se trendovi do kraja godine mogu promijeniti. 

Reci što misliš!