zanimljivo istraživanje
Koliko se glazba promijenila u 20 godina?
Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenost i materijalizam u usporedbi s glazbom prije 20 godina. Najčešća riječ u stihovima danas je „ja“, 43% češća nego 1998. kada je „ti“ bila najpopularnija riječ u pjesmama.
Istraživanje daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva desetljeća.
Od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i od Jamiroquaija do Stormzyja, Mastercard je istraživao koji glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z.
Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.
Slušamo glazbu o ljubavi, zdravoj prehrani i vježbanju
Pjesme danas imaju 20% više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ „ljubav“ se koristi 117% više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.
Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je – uz pad od 69% – značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116%, pa je „ljepota“ doživjela rast od nevjerojatnih 2.300%. Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ „zdravlje“ je 55% popularnije nego 2018.. a „tijelo“ čak 428%.
Glazbenici vole brendove
Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ „brend“ se koristi 180% više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345% češće. Tako DJ Khaled pjeva „Put that booty on that Gucci belt”, a Little Mix tvrdi „They call me Lamborghini.”
Rezultate istraživanja predstavljene u povodu 20. obljetnice sponzorstva The BRIT Awards, je komentirala Nicola Grant, direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku u kompaniji Mastercard: „Od punk rocka do girl powera, glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina.
Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava ovo, no lijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami sebe – slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada.“
Personalizirani soundtrack
Mastercard je, u povodu 20. obljetnice svog sponzorstva BRIT Awards 2018. i u sklopu svoje kampanje Start Something Priceless, predstavio i koncept koji bilo kome omogućava da posluša Soundtrack of their Life. Korisnici samo trebaju unijeti korisničko ime za Twitter na https://uk.mastercard.com/socialsong, a Mastercard će koristiti emotikone, ključne riječi i fotografije objavljene tijekom proteklih godina kako bi ih pretvorio u jedinstveni ritam, odnosno personalizirani soundtrack.
Vezane vijesti
-
Iako bi trebalo biti najdivnije doba godine, predblagdansko vrijeme za mnoge ljude je stresno. Nekima taj stres može pojačati neizbježna božićna glazba.
-
Glazba je neizostavni dio treninga. Rijetki vole dizati utege, trčati ili plesati bez ikakve glazbene pozadine. Zbog toga smo napravili popis pjesama koje će vas motivirati da se pokrenete.
-
Ono što je nama dok smo bili klinci bio punk, novi val, to je njima danas odlazak na narodnjake, na turbo folk.
-
Hrvatska diskografska udruga i Hendal proveli su istraživanje o načinima slušanja glazbe među Hrvatskim korisnicima Interneta
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz promjenljivu naoblaku. Povremene kiše bit će većinom prijepodne prema jugu Dalmacije gdje može i zagrmjeti.
-
U povodu Svjetskog dana slobode medija Hrvatsko novinarsko društvo dodijelio je godišnje nagrade.
-
Dubrovnik je dobio još jedan vrijedan izložbeni prostor, s neprocjenjivom zbirkom kovanica iz vremena Dubrovačke republike. Sama priča o bogatoj povijesti Republike privlači brojne posjetitelje.
-
U dolinu Neretve iz Španjolske je stigla prva pošiljka laboratorijski steriliziranih kukuljica mužjaka sredozemne voćne muhe. Riječ je o, takozvanoj, SIT tehnici biološke zaštite agruma, koja je ponovno uspostavljena kako bi se izbjegla, prije svega, velika šteta na nasadima mandarina.
Reci što misliš!