zanimljivo istraživanje
Koliko se glazba promijenila u 20 godina?
Novo istraživanje kompanije Mastercard otkriva da glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenost i materijalizam u usporedbi s glazbom prije 20 godina. Najčešća riječ u stihovima danas je „ja“, 43% češća nego 1998. kada je „ti“ bila najpopularnija riječ u pjesmama.
Istraživanje daje uvid u evoluciju glazbe u zadnja dva desetljeća.
Od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i od Jamiroquaija do Stormzyja, Mastercard je istraživao koji glazbeni stihovi odražavaju glavne interese generacije Z.
Rezultati su nastali usporedbom popularne glazbe iz 1998. i hitova za 2017./2018., a analizirano je 73.000 riječi iz 200 pjesama.
Slušamo glazbu o ljubavi, zdravoj prehrani i vježbanju
Pjesme danas imaju 20% više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ „ljubav“ se koristi 117% više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.
Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je – uz pad od 69% – značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116%, pa je „ljepota“ doživjela rast od nevjerojatnih 2.300%. Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ „zdravlje“ je 55% popularnije nego 2018.. a „tijelo“ čak 428%.
Glazbenici vole brendove
Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ „brend“ se koristi 180% više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345% češće. Tako DJ Khaled pjeva „Put that booty on that Gucci belt”, a Little Mix tvrdi „They call me Lamborghini.”
Rezultate istraživanja predstavljene u povodu 20. obljetnice sponzorstva The BRIT Awards, je komentirala Nicola Grant, direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku u kompaniji Mastercard: „Od punk rocka do girl powera, glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina.
Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava ovo, no lijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami sebe – slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada.“
Personalizirani soundtrack
Mastercard je, u povodu 20. obljetnice svog sponzorstva BRIT Awards 2018. i u sklopu svoje kampanje Start Something Priceless, predstavio i koncept koji bilo kome omogućava da posluša Soundtrack of their Life. Korisnici samo trebaju unijeti korisničko ime za Twitter na https://uk.mastercard.com/socialsong, a Mastercard će koristiti emotikone, ključne riječi i fotografije objavljene tijekom proteklih godina kako bi ih pretvorio u jedinstveni ritam, odnosno personalizirani soundtrack.
Vezane vijesti
-
Iako bi trebalo biti najdivnije doba godine, predblagdansko vrijeme za mnoge ljude je stresno. Nekima taj stres može pojačati neizbježna božićna glazba.
-
Glazba je neizostavni dio treninga. Rijetki vole dizati utege, trčati ili plesati bez ikakve glazbene pozadine. Zbog toga smo napravili popis pjesama koje će vas motivirati da se pokrenete.
-
Ono što je nama dok smo bili klinci bio punk, novi val, to je njima danas odlazak na narodnjake, na turbo folk.
-
Hrvatska diskografska udruga i Hendal proveli su istraživanje o načinima slušanja glazbe među Hrvatskim korisnicima Interneta
Izdvojeno
-
Donosimo priopćenje Foruma žena SDP Zadar povodom Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama i djevojčicama
-
Povodom Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama u ponedjeljak, 25. studenoga 2024., Dalmatinska podružnica Hrvatske udruge za odnose s javnošću, uz podršku Zadarske županije (Povjerenstvo za ravnopravnost spolova), Krav Maga Hrvatska i PU zadarske, organizira događaj pod sloganom „Glas protiv nasilja“.
-
Zadar je sinoć postao prvo mjesto u Hrvatskoj koje je otvorilo svoja vrata ovogodišnjim adventskim radostima, a atmosfera je već na samom početku pokazala zašto je baš ovaj Advent toliko poseban.
-
Odrađen je još jedan turnir u boćanju “Sv.Krševan”, 21. po redu, na terenu B.K. “Brodarica” u kojem je sudjelovao 16 ekipa pod budnim okom sudca Petra Žužu.
Reci što misliš!