Sci-Tech

Promjena u algoritmu

Facebook nastavlja borbu protiv clickbaita

Facebook nastavlja borbu protiv clickbaita
Jonathan Brady/Press Association/PIXSELL

Ovih dana aktivirana je još jedna promjena u algoritmima koji se bore protiv zavaravajućih naslova vijesti

Facebook je već prije nekoliko godina počeo smanjivati vidljivost vijesti koje najavljuju tzv. clickbait naslovi. Fraze poput "nećete vjerovati…", "…i onda se dogodilo ovo" i slične ova društvena mreža, barem na engleskom jeziku, automatski prepoznaje i smanjuje njihov broj prikazivanja u korisničkom News Feedu. Čak i izvori koji kontinuirano objavljuju zavaravajuće, pretjerano senzacionalističke ili jednostavno "spamerske" naslove bivaju kažnjeni i njihove se objave prikazuju rjeđe.

Sada, pak, Facebook uvodi još ponešto novosti u algoritme koji razvrstavaju normalne naslove od clickbaita. Kao prvo, uvodi se filtriranje na razini objave, a ne na razini domene ili stranice, tako da će "kazne" dobivati samo loši naslovi a ne nužno i ostale objave njihovih autora. Novi sustav bit će u stanju raspoznati radi li se o naslovu koji pretjeruje u senzacionalizmu ili namjerno uskraćuje bitne informacije.

I treće, nama možda najvažnije, Facebook će svoje clickbait filtere početi testirati i na drugim jezicima. Nije poznato na kojima, te hoće li među njima, i kada, biti i hrvatski – no jedno je sigurno – clickbait filteri nam zaista trebaju.

Dok se Facebook ne odluči na ubacivanje poznatih hrvatskih fraza u svoj sustav za detektiranje mamca na klikove, preporučamo da popratite u posljednje vrijeme vrlo popularnu Facebook stranicu Hejt za klikbejt. Autori ove stranice čitaju takve članke i ukratko vam, i na duhovit način, pojašnjavaju o čemu je riječ – a sve samo da vi ne biste morali klikati na njih.


Reci što misliš!