#novac
Influenceri će samo ove godine zaraditi preko tri milijarde dolara, prednjači jedna društvena mreža
Zbog pandemije su lani usporena ulaganja u marketing putem influencera na društvenim mrežama, no ove će godine to biti kompenzirano porastom ovog oblika promocije za više od 33%.
Istraživačka i analitičarska kuća Insider Intelligence objavila je svoju analizu marketinškog tržišta koje se tiče oglašavanja na društvenim mrežama korištenjem utjecajnih i slavnih osoba, tzv. influencera. Prema njihovim podacima, ove će godine, samo na području SAD-a, tvrtke u marketing putem influencera uložiti 3,69 milijardi američkih dolara. Bit će to prvi puta da se u ovaj oblik oglašavanja ulaže preko 3 milijarde dolara u SAD-u, a porast u odnosu na prošlu godinu iznosit će preko 33%.
Plaćanje influencera za promociju raznih proizvoda i usluga nije novost, a posljednjih godina bilježi sve veću prisutnost u cijelom svijetu. Industrija "influensanja" na društvenim je mrežama prošle godine ipak rasla nešto sporije (za oko 14%) jer su kompanije pod utjecajem pandemije smanjivale svoje budžete za ovaj oblik promocije. No, ovi analitičari predviđaju kako će se ove godine sve to kompenzirati i kako će influenceri ponovno dobro zarađivati od plaćenog sadržaja koji kreiraju za svoje naručitelje.
Polovica zarade na Instagramu
Sljedeće godine u SAD-u će se za ovaj oblik marketinga izdvojiti preko 4 milijarde, a 2023. godine čak i bliže 5 milijardi dolara. Iako ove procjene iznosa vrijede za tržište SAD-a, lako je zaključiti da trendovi nisu ništa drugačiji niti na ostalim velikim tržištima, poput onog dalekoistočnog ili europskog. Ulaganja koja su ovdje analizirana uključuju samo plaćanje influencera za njihov sadržaj u novcu, dakle analiza ne uključuje razne besplatne proizvode, usluge, putovanja i slične pogodnosti koje influenceri redovito kompenziraju svojim uslugama.
Ovogodišnji porast tržišta influencera pripisuje se i ponovnom aktiviranju industrije putovanja, jer su kompanije iz turističkog sektora tradicionalno veliki ulagači i često koriste influencere za promociju. Kad je riječ o platformama, Instagram je i dalje vodeći s oko 50% tržišnog udjela, a slijede ga YouTube i Facebook. TikTok je i dalje nešto slabiji u apsolutnim iznosima no bilježi velike stope rasta.
Za usporedbu, dok će na influencere američke kompanije ove godine dati spomenutih 3,69 milijardi, u klasični marketing na društvenim će mrežama uložiti čak 58,66 milijardi dolara – pa prostora za porast prihoda influencera očito i dalje ima.
Vezane vijesti
-
Društvene mreže Facebook i Instagram produžit će blokadu računa američkog predsjednika Donalda Trumpa za još najmanje dva tjedna dok se ne završi prijenos vlasti na novog predsjednika Joea Bidena, objavio je Mark Zuckerberg, čelnik kompanije Facebook kojoj pripadaju te mreže.
-
Širenje dezinformacija o covidu omogućeno je na više desetaka Facebook i Instagram računa koji su tijekom protekle godine dobili oko 370.000 pratitelja, po novom izvješću.
-
Udruženje obrtnika Zadar u suradnji sa HIA - Hobby I Adore d.o.o. organizira za svoje članove besplatnu praktičnu radionicu "Facebook&Instagram - izrada sadržaja (copywriting, vizuali, content marketing)".
-
Izdvojeno
-
U subotu, 27. travnja svečano je obilježen Dan Općine Povljana te je predstavljena knjiga „Život svetoga Martina” autora Sulpicija Severa.
-
Kazalište Moruzgva predstavlja europski hit “Prekid preko veze“ u zadarskom Arsenalu! Ova neodoljiva komedija bit će izvedena u nedjelju, 28. travnja s početkom u 20 sati, donoseći vam večer ispunjenu smijehom, neočekivanim obratima i urnebesnim trenucima.
-
Zaposlenih je ukupno (u svim lukama) u 2023. bilo 2 042 ili 24 više nego u 2022., a za 20-ak, na njih 467, porastao je i broj sezonskih radnika.
-
Oni vješto skrivaju svoje pravo lice, a vi definitivno ne želite ulaziti u sukob s njima.
Reci što misliš!