Sci-Tech

Internet

Hrvatskim potrošačima internet sve važniji medij

Hrvatskim potrošačima internet sve važniji medij

Penetracija Interneta te sama razvijenost i posjećenost portala pruža već sada puno veće mogućnosti nego što ih oglašivači koriste, kaže Mario Lovrić, Unex MPG

Analiza internet penetracije u Hrvatskoj koju je provela tvrtka Valicon pokazuje kako web u potrošačkoj svakodnevnici postaje sve važniji medij.

Rezultati telefonskog istraživanja pokazali su da udio hrvatske populacije koja vrijeme provodi na internetu kontinuirano raste!

Time Hrvatska, kao i područjem centralne i jugoistočne Europe, postaje bitno središte za tvrtke koje zanima ulaganje u Internet, kao i za oglašivače koji u Internetu vide prostor za direktnu komunikaciju sa svojim krajnjim potroščima.

U veljači 2007. godine prosječni domaći Internet korisnik generirao je 252 prikaza stranica mjesečno, a danas pregleda 387 stranica. U veljači 2007. prosječni hrvatski korisnik proveo je na Internetu 5 sati i 37 minuta, a danas za surfanje internetom u prosjeku potroši dva sata više. Svoju lojalnost hrvatski korisnik potvrđuje i sve većim brojem online posjeta na mjesec. Dok je u veljači 2007. prosječni posjetitelj napravio 35 različitih posjeta, danas u prosjeku napravi 58 posjeta na mjesečnoj razini.

Hrvatski potrošači sve prisutniji na Internetu

Rezultati gemiusAudience tako potvrđuju sve veću prisutnost hrvatskih potrošača na Internetu kao i njihovu povećanu involviranost. Pitanje koje ostaje je imaju li oglašivači dovoljno sluha za spomenute promjene i kako se odazivaju na promjene u navikama svojih potrošača kad je riječ o medijskoj konzumaciji.

O tome, kako razvoj hrvatskog Internet tržišta u posljednje dvije godine vide agencije i njihovi klijenti, Valicon je za potrebe istraživanja gemiusAudience pitao nekoliko hrvatskih agencija.

Vedran Gulin, Digital Media direktor u OmnicomMediaGroup:

''Veliki rast broja izdavača u protekle dvije godine, koji nije u potpunosti praćen jednakim porastom kod oglašivača, kreirao je dosta problema, a tržište na to reagira neuređenim odnosima i nemogucim popustima i propustima. Bolja organizacija i transparentniji načini poslovanja imperativi su koje ćemo svi skupa morati što prije dostići kako bi se stvari normalizirale.''

Anđela Buljan Šiber, direktor McCann Digiparka:

''U posljednjih godinu dana vidljiv je značajan pomak - agencije su postale aktivnije, oglašivači spremnije ulaze u Internet oglašavanje, većina glavnih publishera se uključila u gemiusAudience. Tržište je vrlo heterogeno - mogu se sresti slučajevi od potpuno neupućenosti u Internet kao medij do onih koji su po svojim aktivnostima ravnopravni svjetskim trendovima. U prosjeku je tržište još uvijek dosta nezrelo i nerazvijeno pa je tako najprisutniji trend adaptiranja kampanja osmišljenih za tradicionalne medije na Internet.''

Mario Lovrić, Executive & Media zamjenik direktora u Unex MPG:

''Internet tržište razvija se značajno u posljednje 2 godine, medutim smatramo da još ne zauzima mjesto koje mu pripada, kako kod oglašivača, tako i kod većine agencija. Penetracija Interneta te sama razvijenost i posjećenost portala pruža već sada puno veće mogućnosti nego što ih oglašivači koriste. Internet oglašavanje bilježi ogroman relativan rast (i po nekoliko 100 postotnih poena godišnje), ali još uvijek drži vrlo mali apsolutni udio na tržištu (kod većine agencija i oglašivača to je svega 1 do 2% uz rijetke koji značajnije ulažu u marketing na Internetu). Očekujemo da kroz sljedećih nekoliko godina Internet oglašavanje uzme još nekoliko postotnih poena od tiskanih medija budući da mlađe generacije nemaju više toliku naviku čitanja tiska, dok je penetracija Interneta sve veća.''


Reci što misliš!