Koliko su automobili sigurni od napada hakera?
Današnji automobili donose sve integriranije sustave, a pored toga ih je moguće dodatno povezati i s ostalom elektronikom. Jedan je od takvih komada elektronike i Zubie, koji je vozačima omogućio uvid u detalje o vožnji, ekonomičnosti te savjete vezane uz to. I sve bi bilo u redu da taj gadget nije završio na top-listi nevjerojatnih sigurnosnih propusta...
Iskorištavanje tih propusta moglo je završiti fatalno -
jer je zahvaljujući sigurnosnoj rupi (ili radije - nedostatku ikakve
zaštite) napadač mogao daljinski kontrolirati kočenje, upravljanje i
motor. Rupu je otkrio izraelski tim za cybersigurnost (u sklopu
obrambenih snaga te zemlje), a najveći je problem bio to što se gadget
Zubie spajao na daljinski server putem GPRS veze bez ikakve enkripcije u
komunikaciji.
Izraelski su istraživači na relativno jednostavan način ubacili malware
kod preko središnjeg servera Zubie na uređaje. Srećom, kompanija je
ispravila ovaj sigurnosni propust, no u doba kada i automobilima sve
više caruju platforme poznate iz mobilnog svijeta, lako je postaviti
pitanje sigurnosti. Odgovor nije toliko jednostavan, jer u pravilu
proizvođači automobila kaskaju za IT svijetom.
Neki od tih proizvođača za povećanje sigurnosti na cestama smatraju kako
su rješenja posebni i međusobno povezani sustavi. U slučaju da se
nečiji automobil pokvario u nekom zavoju, taj automobil bi mogao
signalizirati kvar i opasnost na tom dijelu dionice svim nadolazećim
vozilima, što u teoriji zvuči izvrsno. Štoviše, u praksi na milijune
vozila već koristi takav i slične sustave, a što je izazvalo i zanimanje
hakerske zajednice. Ipak su u pitanju računalni sustavi...
Makeuseof.com navodi kako su 2013. sigurnosni stručnjaci Charlie Miller i Chris Valasek
demonstrirali napad na sustave vozila Ford Escape i Toyota Prius, među
ostalim preuzevši i kontrolu nad kočnicama i upravljačem. Za takvu vrstu
napada su (tada) trebali biti fizički vezani u sustave automobila, no
znatiželja ih je odvela korak dalje.
Miller i Valasek detaljno su istražili sigurnosne aspekte 24 različita
modela automobila, u pripremi za sigurnosnu konferenciju Blackhat u Las
Vegasu. Dobar dio automobila u istraživanju se pokazao potpuno
nezaštićenim, izostajale su najosnovnije metode cyberzaštite. Novim
automobilima danas se može upravljati i aplikacijama namijenjenim tablet
računalima i mobitelima, a umjesto fizičkim ključevima, mnogi se
otvaraju (i pale) na tzv. keyless, bežične sustave pa ne čudi da se korištenjem sličnih veza hakeri mogu 'počastiti' i automobilom.
U razvoju stvari Miller i Valasek za zaštitu su osmislili IDC (Intrusion
Detection System). No riječ je o rješenju koje ne može zaustaviti
hakerski napad na vozilo, ali može upozoriti vozača da je takav napad u
tijeku. Jedino pravo 'rješenje' u smislu cybersigurnosti danas bi bilo
voziti stari automobil. Druga je opcija uzdati se u to da će sigurnosni
stručnjaci na vrijeme upozoravati proizvođače vozila, ali i sve one
proizvođače elektronike koja je već sada dijelom ekosustava suvremenih
automobila.
Vezane vijesti
-
-
-
-
Portal TopSpeed.com koji prati kretanja na tržištu najekstremnijih i najluksuznijih automobila, uvrstio je novi model Rimac Automobila C_Two među najzanimljivije i najbolje automobile koji su proizvedeni u prvoj polovici 2018. okarakteriziravši ga "pravim čudom".
Izdvojeno
-
Dnevni horoskop za petak, 17. siječnja, dan kada zvijezde poručuju sljedeće:
-
U petak na Jadranu, te u unutrašnjosti Dalmacije i Istre sunčano, drugdje niski oblaci i magla pa osobito u gorju sunčana razdoblja. Na moru još ponegdje jaka bura s olujnim udarima.
-
U derbiju 17. kola prvenstva Hrvatske za košarkaše Zadar je kao domaćin svladao Split sa 59-54 (21-12, 13-18, 15-18, 10-6).
-
17.siječnja u 10:00 sati u HNK Zadar još jedna Kava s glumcima - imate priliku upoznati Alena Liverića!
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.