Sci-Tech

Tehnološki divovi dominiraju, Apple smijenio Google

Tehnološki divovi dominiraju, Apple smijenio Google

Apple je povećao vrijednost svog branda za 67 posto u odnosu na prošlu godinu i danas ona iznosi 247 milijardi dolara. Na drugom mjestu nalazi se Google čija je vrijednost također rasla (9 posto) i iznosi 173,3 milijarde dolara. Microsoft, vrijedan 115.5 milijardi dolra je novi broj tri s porastom od jedne pozicije i rastom vrijednosti od 28 posto.

 

Iako se AppleWatch pokazao kao iznimno popularan proizvod, uspjeh iPhonea 6 je glavni pokretač rasta vrijednosti Apple-a.

Apple i dalje pomoću inovacija i diferencijacije generira pravu dobit za potrošače. Apple zadovoljava i racionalne i emocionalne potrebe te čini život ugodnijim na zabavan i relevantan način. Jasno je što predstavlja i nikada ne prestaje osvježavati svoju poruku kako bi održao razliku koja ga čini toliko poželjnim, ističe Doreen Wang, voditeljica BrandZ-a u Millward Brown-u.

Što se tiče ukupne vrijednosti Top 100 brendova, ona iznosi 3,3 bilijuna dolara što je povećanje od 14 posto u odnosu na 2014. Tehnologija je najbrže rastuća kategorija s rastom vrijednosti od 24 posto, a Facebook je brend s najbržim rastom - 99 posto u odnosu na prošlu godinu.

Facebookov uzlet ostvaren uspješnom strategijom preuzimanja i integriranja drugih društvenih mreža kao što su Instagram i WhatsApp te razumijevanjem procesa naplate usluga i širenjem pounda i prodaje povezivanjem platformi.

Dugoročni trendovi pokazuju da europski brendovi stagniraju dok kineski rastu, a američki se vraćaju. Broj kineskih brendova nastavlja rasti, trenutno ih je 14 u poretku Top 100 dok je 2006. Na listi bio samo jedan. Vrijednost američkih brendova porasla je 137 posto u zadnjih 10 godina uvelike nadmašujući rast Europskih brendova. Trenutno ima samo 24 brenda iz Europe u poretku, a prije 10 godina bilo ih je 35.

Najjači europski brendovi su SAP i Deutsche Telekom. SAP je zadržao broj jedan Europi s porastom od 5 posto i vrijednošću od 38,2 milijarde dolara zahvaljujući snažnim investicijama u i prihodima iz pružanja usluga u ‘oblaku'.

Europski brendovi nastavljaju dominirati u sektoru luksuzne robe na globalnoj razini, osam od TOP 10 luksuznih brandova dolazi iz Europe. Najviše pozicioniran je francuski Louis Vuitton na trećem mjestu europskih Top 10 s vrijednošću 27,4 milijarde dolara što je porast od 6 posto u odnosu na prošlu godinu.

Hermès je još uvijek u europskih top 10 na drugom mjestu unatoč padu vrijednosti od 13 popsto na 18,9 milijardi. Poznati nasljedni brend Chanel ja na četvrtom mjestu s porastom d 15 posto na skoro 9 milijardi dolara. Opasnost i prijetnju europskoj dominaciji u ovom sektoru predstavljaju dva nova brenda u poretku, Michael Kors i Tiffany, koji dolaze s drugih kontinenata.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.