Politika

Parlamentarni izbori 2015.

Klement Bašić: Navodnjavanje Ravnih kotara jedan od najvažnijih projekata

Klement Bašić: Navodnjavanje Ravnih kotara jedan od najvažnijih projekata

Jedan od prioriteta bit će mi projekti vezani uz prometno povezivanje krajeva koji su udaljeni od Dalmatine

Klement Bašić, predsjednik splitsko-dalmatinske organizacije HNS-a, šesti je na listi koalicije 'Hrvatska raste' u IX. izbornoj jedinici.

Što će biti Vaš glavni cilj ako postanete saborski zastupnik? 

- Stvoriti sve preduvjete da se stvari u ovim krajevima pokrenu s mrtve točke. Od zakonskih preduvjeta, povezivanja institucija s građanima, obrtnicima i poduzetnicima, do inzistiranja na dovršavanju neophodnih infrastrukturnih projekata. Jedan od glavnih zadataka, možda najprimjereniji za odgovor na ovo pitanje, jest prometno povezivanje krajeva koji su udaljeni od Dalmatine. Ne radi se o ulaganjima za koja nema prostora u proračunu RH, a izlaskom iz recesije došlo je vrijeme za realizaciju tih projekata. Konkretno, inzistirat ću na hitnoj izgradnji brze ceste Križice - Kukuzovac kojom će se poslovna zona i grad Sinj konačno povezati s glavnim državnim pravcem, a tu prometnicu treba pratiti i plinovod.

Zalagat ću se za izgradnju brze ceste Šibenik - Drniš - Knin koja će adekvatno povezati ta dva grada između kojih cirkulira velik promet po nesigurnim i jako sporim prometnicama, ali i alarmirati da se riješi brža komunikacija zaleđa Šibensko-kninske županije s obalom te šibenske luke s granicom BiH. Smatram važnim i završetak autoceste i izgradnju pravca Žuta Lokva - Rijeka. Mobilnost je izuzetno bitna za razvoj poslovanja, zapošljavanje, a jednako važno pitanje je i osiguravanje krova nad glavom. Tu ne treba izmišljati toplu vodu, POS modeli su najbolje rješenje jer se mladim obiteljima omogućava izgradnja ili obnova kuće, kupnja ili najam stana po uvjetima povoljnijim od tržišnih. Snažno ću poticati te modele i upozoravati na jedinice lokalne samouprave koje ih blokiraju zbog nekih partikularnih interesa. 

U svom programu ste naveli nekoliko ambicioznih projekata...

- Još 1971. godine osnivačica HNS-a Savka Dabčević-Kučar zalagala se za navodnjavanje Ravnih kotara, a danas je vrijeme da taj projekt, kao i projekt navodnjavanja Petrovog polja realiziramo. Poljoprivredni potencijali na području od Skradina do Nina usporedivi su još jedino s neretvanskom dolinom! Svjestan sam da su o tome govorili i drugi, ali bi priča uvijek stala na financijama. Zahvaljujući kontaktima kolega iz EU parlamenta i sposobnim ljudima koji znaju kako postaviti te projekte siguran sam da u EU fondovima ima prostora upravo za takve projekte, a ako taj pothvat ne napravimo mi, neće nitko...

U svom programu se zalažem za izgradnju cjevovoda i vodospremnika na Bukovici za stočare te ubrzavanje rješavanja procesa komasacije i davanje koncesija na pašnjake. Namjeravam raditi na javnoj promociji projekta HE Kosinj/Senj 2. Projektom vrijednim oko 500 milijuna eura postojeći sustav HE Senj trebao bi se nadograditi novim akumulacijskim jezerom u Kosinjskoj dolini s hidroelektranom snage 350-400 megavata, novim 13,5 km dugim odvodnim tunelom te novom elektranom Senj 2 snage 350 megavata.

Proizvodila bi se vršna energija, a takva investicija bi donijela značajan prihod lokalnoj zajednici i stanovništvu, te uz kvalitetnog privatnog partnera donijela samo korist i za državni proračun. Sve su to vrlo realni projekti... 

Cijeli radni vijek ste obrtnik. Što treba učiniti da oni 'prodišu'?

- Istina, obrtnik sam i ako uđem u Sabor obrtnici će imati svog čovjeka u najvažnijoj instituciji demokratskog društva. Prije svega treba smanjiti porezno opterećenje, posebno za obrtnike početnike. Treba im dati šansu da se razviju, da, kako kažete, počnu disati punim plućima. Zakonskim olakšicama treba stimulirati one koji rade legalno, a energiju usmjeriti na eliminiranje rada na crno. Ne smije onaj koji nešto mulja ispasti pametniji od obrtnika koji sve uredno plaćaju.

Nisam za hvatanje vještica, ali svi moraju imati u sebi usađenu spoznaju da se ne smije varati državu, ne kao strah, već kao normalnu stvar. To je, praktički, potkradanje svojih sugrađana i treba na to gledati kao na sramotu, a ne sposobnost. Naravno, moramo učiniti sve da nam država bude efikasna, a ne da obrtnici na porez gledaju kao na harač za uhljebe. Kad je riječ o obrtničkim zanimanjima, smatram da je nužna i promjena u obrazovanju. Treba, po meni, osigurati preduvjete za razvoj praktične nastave i prakse tijekom, a ne nakon školovanja. Nema smisla gubiti vrijeme, škola treba izbaciti gotovog radnika. 

Jeste li zadovoljni radom strukovnih udruženja? 

- Njihova uloga mora biti veća, pogotovo kad su u pitanju obrtnici kao i mali i srednji poduzetnici! Moraju biti bolje organizirana, efikasnija i transparentnija. Oni trebaju predlagati konkretna rješenja zakonodavnoj i izvršnoj vlasti jer predstavljaju ljude s terena koji najbolje znaju kakve su potrebe. Trebaju nam i želim surađivati s njima,  ali tražit ću od njih maksimalni angažman. 

U programu spominjete Centar izvrsnosti... 

- Projekt je na moj prijedlog već prihvatila Splitsko-dalmatinska županija te je uvršten u proračun za 2016. godinu, iako je župan Zlatko Ževrnja iz redova HDZ-a. To dovoljno govori o tome kako se radi o dobrom projektu i zahvalan sam političkim suparnicima što su u ovom slučaju bili širokih vidika. Kolege iz Varaždina ga uspješno primjenjuju još od 2003. godine, a njihovo iskustvo može nam biti od velike pomoći. Radi se o razrađenom modelu koji osigurava djeci predškolske i školske dobi da u svom rodnom gradu ili općini razviju svoje potencijale. Zašto dijete koje se rodilo u Zagrebu ili Varaždinu ima veće mogućnosti za uspjeh od djece rođene u Zadru, Benkovcu, Kninu, Senju, Drnišu ili Gospiću? To ne smije biti tako... 

Koji treba biti prvi potez buduće Vlade? 

- U skladu s imenom koalicije Hrvatska raste, prvi potez mora biti povećanje rodiljnih naknada. Trenutačno nakon šest mjeseci rodiljna naknada pada na iznos od 2600 kuna, pa su brojne majke primorane vratiti se na posao, a brigu o djeci prepustiti bakama ili tetama koje uglavnom plaćaju na crno. To trebamo pod hitno promijeniti. Pronatalitetna politika ne smije ostati mrtvo slovo na papiru. 

Izabrali ste lokomotivu kao simbol kampanje, a nedavno smo imali skandal s Mađarskom zbog vlaka s izbjeglicama?

- Da, sada radimo skandalozne stvari s Mađarima, a za vrijeme Sanadera smo s njima lijepo surađivali. Vlak nam je vraćen za nekoliko tjedana, a INA, bojim se, neće nikada... No, izabrao sam vlak zbog nešto starijih konotacija, kada je simbolizirao prijevozno sredstvo koje se probija kroz sve vremenske uvjete i ne skreće ni lijevo ni desno nego ide svojom trasom do odredišta.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.