Lifestyle

shopping tajne

Pet trikova kojima vas trgovci navode da više potrošite

Pet trikova kojima vas trgovci navode da više potrošite
Bojan Bogdanić

Nije nikakva tajna da je sve u trgovinama, od dizajna interijera, preko načina na koji su posložene police pa sve rasporeda proizvoda i odabira boja namijenjeno isključivo jednom cilju - da tamo potrošimo što je više moguće novca.

Unatoč tome što se svijest kupaca o pametnoj potrošnji zadnjih godina poprilično poboljšala, imajte na umu da se u toj „igri" natječete s tvrtkama koje u taj dio svog poslovanja ulažu velike novce i nemaju nikakvu namjeru olakšati vam stvar. Ipak, većina tih trgovačkih trikova i „caka" može se lako svesti u pet osnovnih točaka.

1. Dva za jedan

Bili mi toga svjesni ili ne, većina nas naprosto ne može odoljeti besplatnim stvarima, a to trgovci itekako dobro znaju. Upravo su iz tog razloga trgovine prepune kojekakvih „akcija", 1+1, dva za jedan i gratis artikala, koji na nas vrište sa svake police. U najboljem se slučaju radi o nekoliko lipa uštede, a u najgorem o tome da smo upravo kupili 10 proizvoda po višoj cijeni nego da smo ih kupili individualno.

2. Misteriozno smanjivanje pakiranja

Jedna od glavnih trgovačkih „fora" zadnjih tjedana jest javno izdavanje kojekakvih nebuloznih garancija da neće dizati cijene unatoč povećanju PDV-a. Trgovci se često služe sličnim trikovima, tvrdeći da neki proizvod već godinama drži istu cijenu, „zaboravljajući" pritom spomenuti da je pakiranje nekim čudom „izgubilo" 10, 20, 50 ili više grama. Najčešće se to može primijetiti na proizvodima poput sirnog namaza, koji redovito imaju velike kutije, ali unutra su tek dopola puni.

3. Psihologija polica

Dugo se vremena smatralo kako trgovci sve bolje proizvode grupiraju na sredinu redova polica, a one manje važne na početku i na kraju, budući da ih kupci redovito preskaču. Nova su istraživanja pokazala da tomu baš i nije tako te da su krajevi reda polica idealna mjesta za proizvode na tzv. „akcijama", koji su redovito popraćeni znakovima fluorescentnih boja.

4. Prodaja po komadu ili po kilogramu

Jeste li ikada primijetili kako se neki proizvodi važu i prodaju po kilogramu, dok se drugi prodaju isključivo po komadu? Štoviše, nerijetko se zna dogoditi da se isti proizvod može kupiti i zapakiran, ali i u „rinfuzi". Sve je to osmišljeno da vas zbuni i natjera da donesete krivu procjenu, stoga je vrlo važno da dobro obratite pozornost na istaknutu cijenu za kilogram, a ne za samo pakiranje.

5. Manje za više

S godinama smo navikli da određeni proizvod uglavnom dolazi u manjim i većim pakiranjima, gdje je u pravilu onaj u većem pakiranju u cijeni po kilogramu bio razmjerno jeftiniji nego onaj manji. Ipak, i ovo je nešto s čime su se trgovci posljednjih godina odlučili poigrati te ni ovo gore više nije pravilo. Ukoliko je veliko pakiranje razmjerno jeftinije tek za nekoliko lipa, oduprite se potrebi da „uštedite" i kupite manje pakiranje.

Metro portal


Reci što misliš!