#odgoj
UNICEF upozorava da gotovo dvije trećine djece do 13 godina ima profile na društvenim mrežama
Dvije trećine ispitanih mladih osoba u Hrvatskoj (61 posto) svoj profil na društvenim mrežama otvorilo je prije 13. godine, pokazala je anketa UNICEF-a koji upozorava da mladi ostavljaju brojeve svojih mobitela i fotografije bez kontrole na internetu.
Iako otvaranje profila na društvenim mrežama nije dopušteno djeci mlađoj od 13 godina, pet posto ispitanika otvorilo je profil u dobi od 7 ili 8 godina, a njih 16 posto s 9 ili 10 godina, upozorava UNICEF koji je zajedno s udrugom u sektoru tržišnih komunikacija HURA! proveo anketu o utjecaju digitalnog marketinga na dječja prava na internetu.
Anketa, provedena među 1092 djece i mladih, pokazala je da mladi profil na društvenim mrežama otvaraju u vrlo ranoj dobi, te na internetu bez problema ostavljaju brojeve svojih mobitela i fotografije kako bi mogli pristupiti besplatnim sadržajima poput glazbe i videa.
Petina djece koja su sudjelovala u anketi navela je da su primijetili neprikladne oglase za odrasle na društvenim mrežama i internetskim stranicama, koji ih mogu potaknuti na negativne obrasce ponašanja. Riječ je o oglasima u kojima se navode pornografski sadržaji i eksplicitne fotografije, kao i alkoholna pića, e-cigarete, kockanje i igre na sreću....
Zabrinjavajući su i podaci o dijeljenju osobnih podataka maloljetnika na internetu, koji se često koriste za internetsko oglašavanje. Kao najčešće razloge za davanje osobnih podataka anketirana djeca i mladi naveli su besplatan pristup sadržajima – glazbi, videu, filmu, kvizu i igrama.
Dijele svoje brojeve mobitela i fotografije radi glazbe, igrica...
Priličan broj sudionika ankete ustupio je svoj broj mobitela (35 posto) i osobnu fotografiju (18 posto). Anketa je također pokazala da više od trećine anketirane djece i mladih (37 posto) ne zna koja je uloga kolačića na mrežnim stranicama ili ih nije svjesna.
U anketi je ispitana i izloženost djece marketinškim sadržajima na internetu. Pokazalo se da je većina sudionika (69 posto) primijetila da ih katkad prate oglasi s mrežnih stranica koje su posjetili (bihevioralni oglasi ili remarketing), a gotovo svi sudionici (89 posto) primijetili su oglase u mobilnim aplikacijama kojima se koriste.
Kada je riječ o utjecaju influencera na potrošačke navike djece i mladih, anketa navodi da kod većine sudionika (88 posto) influenceri koje prate na internetu nisu utjecali na kupnju. UNICEF je izdao i preporuke za odgovoran digitalni marketing i oglašavanje prema djeci, a među njima se ističe potreba zaštite osobnih podataka djece i mladih te razvijanje medijske i digitalne pismenosti djece i roditelja.
Djeca ne smiju biti izložena oglašavanju hrane s mnogo masti, šećera ili soli ili dobno ograničenih proizvoda (alkohol, duhan, igre na sreću, lijekovi, estetske operacije), a influencersko promoviranje proizvoda na digitalnim medijima uvijek treba biti oglašeno na djeci jasan način, ističe UNICEF.
Vezane vijesti
-
Oko 17 posto roditelja uopće nema pojma da su im djeca vrlo aktivna na internetu
-
Agresivno ponašanje kod djece uzrokuje stres i zabrinutost kod odraslih i ponekad rezultira obiteljskim sukobima.
-
Vrijeme koje djeca provode ispred ekrana postalo je jedna od najinteresantnijih tema u modernom roditeljstvu. Neki roditelji smatraju da je to nezaobilazan dio modernog života i da bi djeci trebalo dopustiti da istražuju i uživaju u elektroničkim uređajima prilično slobodno.
-
Većina roditelja današnjice živi vrlo užurbano. Stalno smo zauzeti, pod maksimalnim stresom i razmišljamo o brigama tog dana. Često zaboravljamo da najvažnija stvar koju možemo učiniti za svoju djecu kao roditelji je jednostavno zagrliti ih, piše portal BabyChick.
Izdvojeno
-
Puhat će slaba do umjerena bura, od sredine dana jugozapadni i sjeverozapadni vjetar, uz malo, mjestimice umjereno valovito more.
-
Krumpir je jedna od najbitnijih namirnica u mnogim kućanstvima, ali može brzo proklijati ako se ne čuva u pravim uvjetima.
-
Katamaran "Princ Zadra" koji se sinoć nasukao na hridi ispred otoka Premude poslijepodne je potonuo, priopćilo je Ministarstvo mora. Kako neslužbeno doznajemo, još mu je samo vrh iznad površine.
-
To je razočaravajuće, rekla je izvršna direktorica UNEP-a Inger Andersen na klimatskom samitu COP29 u Bakuu.
Reci što misliš!