Događaji

kvaliteta hrane

Mađari i Slovaci dokazali da je Nutella iz Austrije i Njemačke kvalitetnija

Mađari i Slovaci dokazali da je Nutella iz Austrije i Njemačke kvalitetnija
Arhiva RTL

Proizvodi koji se pod istom markom prodaju u Slovačkoj i oni iz trgovina u Nemačkoj i Austriji razlikuju po ukusu, izgledu i sastavu

Hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan još prije par mjeseci aktualizirala je pitanje kvalitete stranih proizvoda te najavila rad na jednoj studiji koja će istražiti kvalitetu više uvoznih proizvoda, a neke od njih planira usporediti s domaćima. Borzan je kazala i kako mnogi smatraju da su strani proizvodi koji se mogu kupiti u zapadnim zemljama poput Njemačke, Francuske i Velike Britanije slabije kvalitete kao kod nas.

"Za to postoje određena uporišta. Primjerice, jedna studija, u kojoj je 2015. Olga Sehnalova usporedila kvalitete prehrambenih proizvoda u Nizozemskoj, Njemačkoj i Češkoj, pokazala je da riblji štapići koji se proizvode u istoj tvornici u Danskoj imaju 7% više ribljeg mesa ako su namijenjeni zapadnom tržištu nego ako su za istočno. Dakle, ondje imaju dvije proizvodne linije za dva tržišta. Slično je utvrđeno za mesni narezak u konzervi. Za njemačko tržište je sadržavao svinjsko meso, a u Češkoj je imao pileći nadomjestak.

Također je u nekim gaziranim sokovima za istočno tržište bilo korišteno jeftinije sladilo. Pritom je više od polovice istih proizvoda koji su bili lošije kvalitete imalo više cijene. Drugim riječima dobivate lošije, plaćate više, a živite u istočnoj Europi u kojoj su plaće značajno manje. Neki proizvođači, kada je u pitanju hrana, razlike možda mogu u nekoj mjeri opravdavati razlikama u potražnji, odnosnu u ukusima određenih nacija.", komentirala je Borzan za Index u studenom prošle godine.

Dokazali? Nutella u Austriji kvalitetnija nego u Mađarskoj i Slovačkoj

A ovih dana mađarska vlada objavila je kako su neki proizvodi u Austriji kvalitetniji nego kod njih. Velike kompanije prodaju kvalitetnije prehrambene proizvode u Austriji nego u Mađarskoj, iako bi trebali biti isti jer je riječ o istim markama proizvoda, upozorila je mađarska vlada, prenosi Euractiv.

Do istog zaključka došla je i Slovačka čija je agencija za kvalitetu hrane ustanovila da se proizvodi koji se pod istom markom prodaju u toj zemlji i oni iz trgovina u Nemačkoj i Austriji razlikuju po ukusu, izgledu i sastavu. 

Jedno ranije istraživanje pokazalo je da je jedini proizvod bez razlika u kvaliteti bez obzira gde se prodaje "Milka" čokolada.

Mađari ispitali 24 proizvoda

Kako javlja EurActiv, Mađari su ispitali 24 proizvoda koje međunarodni lanci prodaju u Austriji i Mađarskoj. Rezultati su pokazali, između ostalog da je mađarska verzija napolitanki Manner manje hrskava i da se Nutella iz mađarskih trgovina teže maže od one iz austrijskih.

"Mislim da je ovo najveći skandal u posljednje vrijeme. Bio sam zaprepašten čitanjem izvješća", kazao je Janos Lazar, voditelj ureda mađarskog premijera e najavio još više testiranja proizvoda.

Slovačka utvrdila isto

I slovačka Agencija za kvalitetu hrane utvrdila je razlike u ukusu, izgledu i sastavu kod desetak proizvoda koji se prodaju pod istom markom u Slovačkoj, Njemačkoj i Austriji. Slovački mediji objavili su kako su kod pola testiranih proizvoda otkrivene značajne razlike u sastavu proizvoda. 

"Potrošači očekuju istu kvalitetu proizvoda iste marke bez obzira u kojoj se zemlji proizvode ili kupuju", kazala je slovačka ministrica poljoprivrede konferenciji za novinare prije par dana. Otkrila je kako su testirani bili razni proizvodi - mesni, mliječni, riblji, pecivo, sir i pića. Uz provjeru ambalaže, uključujući informacije o sastavu i težini, analizirani su i boja, aroma te miris proizvoda.

"Kod polovice proizvoda uočene su razlike koje znatno utječu na kvalitetu", rekla je ministrica te dodala da je, kada se radi o proizvodima u Slovačkoj, sadržaj mesa bio manji a masti veći, sadržaj umjetnih zaslađivača i konzervansa bio je također veći, a gramaža proizvoda manja.

Europska komisija komentirala je, prenosi EurActiv, da su optužbe da se proizvodi razlikuju po kvalitetu neosnovane navodeći da multinacionalne kompanije mogu slobodno prilagođavati svoje proizvode različitim tržištima.


Reci što misliš!