Ljudski faktor
Uzrok željezničke nesreće sabotaža?!
Uz pretpostavke da je uzrok otkazivanje kočnica, nagađa se i o nekim drugim mogućnostima
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan ne dvoji da je krivac za nesreću na kolodvoru Sušak-Pećine ljudski faktor. No ono što sindikat zabrinjava, kaže Mrgan, jest sumnja da se možda radi i o sabotaži. Prepun sumnji je i strojovođa Nenad Jurčić koji tvrdi da je policija na njega vršila 'određeni pritisak'
U sindikatu sumnjaju da je netko u Škrljevu isključio slavinu za dovod zraka u jedan dio vlaka. 'To je dovelo do toga da strojovođa nije mogao kontrolirati kočnice. Govorimo to zato što smo takav sličan slučaj imali nedavno u Kninu. Na tri motorna vlaka isključeni su rasporednici', kaže Mrgan.
Uz pretpostavke da je uzrok otkazivanje kočnica, nagađa se i o nekim drugim mogućnostima. Šef prometne sekcije HŽ-a Miljenko Belančić opovrgnuo je u izjavi za HTV vijest nekih medija da je uzrok nesreće kemijsko sredstvo. 'Pruga nije tretirana kemijskim sredstvom', ustvrdio je Belančić.
Nenad Juričić, strojovođa teretnog vlaka, dan nakon nesreće prepun je sumnji, pa i onih u u diverziju. Tvrdi da je policija u Rijeci na njega vršila 'određeni pritisak' da bi svoj iskaz 'prilagodio' onima koje su dale druge službe Hrvatskih željeznica.
"Govorili su mi 'jesi, ostat ćeš tu' ili pak 'noćas tu spavaš'. Rekli su da se moja izjava ne poklapa s onima drugih službi', opisuje uzrujano Juričić subotnji dan u riječkoj policijskoj postaji, u kojoj ipak nije prespavao, već je otišao oko 18 sati.
Naime, Juričić je rekao da su on i kolega vlak zaustavili u Škrljevu, kolodvoru 20-ak kilometara udaljenom od Rijeke, jer su odlučili 'odmoriti' kompresor na lokomotivi i potražiti pomoć stručnjaka.
Objašnjava kako su gubili zrak u sustavu pa se kompresor počeo češće paliti te su iz sigurnosnih razloga odlučili zatražiti stručnu pomoć, iako je vlak do tada, naglašava, normalno kočio.
Kaže da je 'pregledač vagona' nakon obavljenog posla dopustio nastavak vožnje prema Rijeci i tu se priče, čini se, razlikuju. Naime, kako kaže strojovođa, određene službe u HŽ-u tvrde da on nije dobio dozvolu za kretanje jer su planirali otkačiti dva vagona s kompozicije i da je maltene pobjegao s kolodvora.
Na mjestu željezničke nesreće u Rijeci užurbano se sanira kolosijek. Pun je dijelova teretnoga vlaka s 15 vagona koji je iskliznuo iz tračnica te razbacanih kontejnera. Kontejneri se odvoze u riječku luku na procjenu štete, odnosno spašavanje robe, a vagoni na kolodvor Škrljevo.
U HŽ-u se nadaju da će se putnički i teretni promet na pruzi Rijeka - Zagreb normalizirati sutra navečer ili najkasnije u utorak.
Vezane vijesti
-
Šteta se procjenjuje na iznos od najmanje pet milijuna kuna.
-
Uklonjeno je 13 vagona, a čišćenje i odvoženje rasutoga praha s drugog kolosijeka i dalje se obavlja
-
Materijalna šteta je velika jer su oštećeni vagoni, kontejneri, kontaktna mreža i kolosjeci, prekinut je teretni promet između Škrljeva i Rijeke, a putnici putničkih vlakova prevoze se autobusima
-
Teretni vlak od 16 vagona u 3 sata ujutro iskočio je iz tračnica i doslovno se smrskao
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz promjenljivu naoblaku. Povremene kiše bit će većinom prijepodne prema jugu Dalmacije gdje može i zagrmjeti.
-
U povodu Svjetskog dana slobode medija Hrvatsko novinarsko društvo dodijelio je godišnje nagrade.
-
Dubrovnik je dobio još jedan vrijedan izložbeni prostor, s neprocjenjivom zbirkom kovanica iz vremena Dubrovačke republike. Sama priča o bogatoj povijesti Republike privlači brojne posjetitelje.
-
U dolinu Neretve iz Španjolske je stigla prva pošiljka laboratorijski steriliziranih kukuljica mužjaka sredozemne voćne muhe. Riječ je o, takozvanoj, SIT tehnici biološke zaštite agruma, koja je ponovno uspostavljena kako bi se izbjegla, prije svega, velika šteta na nasadima mandarina.
Reci što misliš!