Događaji

Raspad sistema

HŽ nema za plaće pa ukida prometovanje na određenim dionicama!

HŽ nema za plaće pa ukida prometovanje na određenim dionicama!

Odluku može donijeti jedino Hrvatski sabor, no Kalmetino ministarstvo dosjetilo se problemu pa je počelo donositi rješenje o privremenim obustavama prometa s tendencijom trajnog zatvaranja

Božidar Kalmeta, ministar mora prometa i infrastruktura, započeo je s obustavom prometa na dijelu željezničkih pruga, i to zbog dotrajalosti pruga i ugrožavanja sigurnosti putnika.

Takvu odluku može donijeti jedino Hrvatski sabor, no Kalmetino ministarstvo dosjetilo se problemu pa je počelo donositi rješenje o privremenim obustavama prometa s tendencijom trajnog zatvaranja.

Privremeno zatvaranja s tendencijom trajnog

Ne postoje nikakvi rokovi za prekid zabrane. Nema datuma kada će se dionica početi sanirati, a kamoli kada će se završiti i ponovno pustiti u promet. To potvrđuje potpisani dokument o ukidanju tri pruge, kojega i objavljujemo.

Prema tom dokumentu od 5. svibnja ove godine obustavljen promet na dionici Sirač - Pčelić u dužini od pedesetak kilometara kao i Pleternica - Našice duga 40-tak kilometara te pruga R103 Martin Brod - Ličko Dugo Polje - Knin.

Sve navedene pruge koristile su se za promet putnika i robe. Prema našim informacijama neće se stati samo na ovim dionicama već će se krenuti u daljnja rezanja.

U Ministarstvu prometa potvrdili su nam da je zaista donesena takva odluka i to zbog vrlo lošeg stanja na pruzi. Štoviše, kako nam je potvrđeno, nije osiguran novac za sanaciju pruga koje se "privremeno zatvaraju", no zato su i dalje sigurne plaće za oko sedamsto "Barba Lukinih" različitih šefova s prosječnom neto plaćom od deset tisuća kuna te za oko 220 sindikalnih povjerenika.

"Sanirat ćemo kad stignu bolja vremena"

Kalmeta je, kako smo istražili, tako počeo stezati remen u Hrvatskim željeznicama na način da je počeo ukidati pruge što je izravni udar na krajnje korisnike odnosno putnike!

"Istina je da jedino Sabor smije i može donositi odluke o ukidanju željezničkih pruga, no u slučajevima koje ste nabrojali radi se tek o privremenoj obustavi prometa", objasnila nam je glasnogovornica Ministarstva Marina Halužan dodajući kako se putnici na spomenutim dionicama prevoze autobusima te da zapravo neće ni osjetiti prekid linije. Isto tako bode u oči činjenica kako u ovim slučajevima nema odluka povjerenstava o stanju na pruzi što je uobičajeno već se stekao dojam da se sve radilo ishitreno i na brzinu. Kada smo upitali Kalmetin ured zašto kod odluke o privremenoj obustavi nema i datuma kada će se pruga ponovno otvoriti kao i to da nema datuma kada će i hoće li početi sanacija dobili smo vrlo neodređen odgovor.

"Moramo biti svjesni vremena u kojem živimo. Recesija je i novca nema. Kada bude osiguran novac tada će i krenuti sanacija. Nažalost kada će to biti ne mogu vam odgovoriti", glasio je odgovorio glasnogovornice Halužan. Isto tako dobili smo i neodređen odgovor na pitanje može li se Kalmetin nedavni komentar kako je stanje na željeznicama "kritično ali da se može voziti", s ovom odlukom tumačiti na način da je stanje sada - alarmantno.

Sustavno izbjegavanje suočavanja s problemima

"Nemojte generalizirati. To su izolirani slučajevi", rekli su nam iz Kalmetinog ureda.

Prema neslužbenim informacijama navodna strategija ministra Kalmeta je da se u Hrvatskoj sustavno radi na zatvaranju niza željezničkih pruga odnosno prometa jer su - nerentabilne. Primjerice prema javno dostupnom dokumentu odnosno Nacionalnom programu željezničke infrastrukture sve pruge na području Virovitičko-podravske županije proglašene su nerentabilnim.

Procjena je da bi se nakon petogodišnjeg plana sve mogle zatvoriti, a ministar Kalmeta pritisnut velikim minusima u HŽ-u dosjetio se izbjegavanjem sanacija pruga i "privremenim zatvaranjima" jednostavno ukinuti te pruge i to bez političke bure i neugodnih pitanja u Saboru. Svrha HŽ -a tako je postala isplata plaća, a ne osiguravanje prijevoza putnika.

Bolje pješke nego glava u torbi

Valja naglasiti kako Kalmeta u već dva mandata nije uspio riješiti ogromne minuse, korupciju i rastuću birokraciju no sada bi, kako se čini, zbog toga ceh trebali platiti - putnici. Nadamo se tek s plaćenom autobusnom kartom ili gotovinom taxi vozaču, a ne vlastitim životima.


Reci što misliš!