Analiza
Je li kampanja za Europski parlament najdosadnija ikad?
Kampanja za izbore za Europski parlament, koji su zakazani za nedjelju, 14. travnja, jedva je primjetna. Mogli bismo reći kako je otpočetka dosadna.
Analitičari sumnjaju da velike stranke žele umrtviti kampanju kako bi njihovi stranački vojnici izašli na izbore i donijeli im pobjedu. Izborna kampanja za Europski parlament tako sve više podsjeća na predigru za lokalne izbore koji su na rasporedu 19. svibnja. Poruke koje se čuju s predizbornih skupova uglavnom nemaju veze s europskim temama. Karamarko govori o Tuđmanu i Titu, a Milanović o Ruži Tomašić.Spotova na televiziji i internetu gotovo da nema, a rijetki su i
reklamni panoi s kojih se agitira za biračku naklonost. Tu, naravno,
prednjače najjači, koji rutinski odrađuju posao. Nogometnim rječnikom,
tri boda su unaprijed upisana: u ovom slučaju, SDP-u šest, a HDZ-u pet.
SDP se za mjesta u Europskom parlamentu bori pod sloganom 'Hrabro u
Europu'.
Poruka koju odašilje SDP je dvojbena jer ostavlja dojam
da se u Europi vodi nekakav rat, pa SDP-ovci i njihovi koalicijski
partneri moraju biti hrabri i odlučni na putu po plaću u Bruxellesu i
Strasbourgu. Jedino racionalno objašnjenje može biti da je poruka
namijenjena euroskepticima: 'Samo hrabro, ne bojte se, mi smo tu, bit će
sve u redu.' Spomenimo da je kreativna rješenja za vladajuće osmislio
nagrađivani dvojac iz agencije Bruketa&Žinić. Odlučili su se na
jednostavnu kombinaciju pitanja i odgovora gdje pitaju građane tko nam
treba u Europskom parlamentu, 'zastupnici ili spavači' i slično, kao da
je to neki izbor. Izgleda da nikada u životu nisu vidjeli zastupnika
koji spava.
HDZ se, s druge strane, sam pobrinuo za kampanju te u
toj stranci nisu angažirali nikakvu agenciju. Epilog je isti. I oni,
poput koalicije okupljene oko SDP-a, vjeruju da će u Europskom
parlamentu voditi nekakve bitke, pa u prvi plan ističu snagu kao da će
izabrane poslati u Afganistan ili Siriju, a ne u Bruxelles ili
Strasbourg. Program iste koalicije zove se 'Hrvatski glas u Europi'. Na
promidžbenim plakatima pojavljuje se i poruka 'rješenje je desno'.
Desna orijentacija 'lajtmotiv' je stranke otkad ju je preuzeo Tomislav
Karamarko, pa nije izostala ni ovoga puta.
I iz HDZ-a i iz SDP-a uvjeravaju nas da će za kampanju potrošiti manje
od zakonskog ograničenja od milijun i pol kuna, štoviše, iz HDZ-a
poručuju kako će to biti manje od milijun kuna. Uz dvije najveće
hrvatske stranke i koalicije okupljene oko njih, pravu kampanju za
europske izbore vode tek Laburisti te Ivan Jakovčić,
čiji je životni cilj postati zastupnik u Europskom parlamentu. Iako je
oko sebe okupio kvalitetnu ekipu, teško je očekivati proboj u
Strasbourg. Jedan od razloga je i činjenica da je cijela zemlja jedna
izborna jedinica, u kojoj se dijeli tek 12 mandata, što je manjim
strankama prioritete automatski prebacilo na lokalne izbore. Izbori za
Europski parlament će im poslužiti kao najbolje moguće istraživanje
popularnosti koje su mogli zamisliti.
Jedini koji imaju kakvu takvu šansu osvojiti mandat su Laburisti -
stranka u usponu. Oni su svoju reklamnu kampanju koncentrirali na
oglase na televiziji i radiju te na društvene mreže. Zbog ograničenih
financijskih sredstava nisu išli na promidžbenu kampanju putem reklamnih
panoa. Kampanju vode pod sloganom 'Za vaš glas u Europi', a koriste i
'Čuvajmo naše vrijednosti'. Stranka će u kampanji ukupno potrošiti do
250.000 kuna, od kojih je oko 50.000 donacija od članova i simpatizera, a
preostalih 200.000 je financirala stranka.
Zaključno, uzimajući u obzir dosadašnja iskustva vezana uz izbore za
Europski parlament u drugim zemljama Europske unije, ni Hrvatska ne
odudara od utvrđenog predloška. Građani su nezainteresirani i loše
informirani o izborima za Europski parlament, a najveće stranke to
namjeravaju iskoristiti.
Vezane vijesti
-
Europarlamentarna zastupnica Ruža Tomašić je u Odboru za regionalni razvoj u Europskom parlamentu predložila novo izvješće na vlastitu inicijativu na temu: „O budućim perspektivama za tehničku potporu u okviru kohezijske politike“
-
-
-
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.