Događaji

Bez komentara na otkaze

Smjene s čela ARZ-a i HŽ-a Carga, Hajdaš Dončić za oštre rezove

Smjene s čela ARZ-a i HŽ-a Carga, Hajdaš Dončić za oštre rezove

Nova 'sječa glava' u prometnom resoru. Zbog nepoštivanja zadanih rokova za restrukturiranje i podjelu otkaza Vlada je smjenila šefove HŽ Carga i Autoceste Rijeka-Zagreb koji su smjene prihvatili bez komentara. Slijede rezovi i otpuštanja, a otkazi će se dijeliti i u državnim tvrtkama koje su neracionalno raspolagale novcem.

Riječki SDP-ovac Željko Denona postao je član Uprave Autoceste Rijeka Zagreb u vrijeme dok je resornim ministarstvom upravljao Božidar Kalmeta. Dolaskom SDP-a na vlast postaje prvi čovjek ARZ-a, no partijska iskaznica nije ga spasila od smjene. Nije poštivao zadane rokove o spajanju naplate i održavanja u zajedničku tvrtku s HAC-om.

"Tu nema nikakvih popusta i ako se ne poštuju rokovi ili prolazna vremena, ljudi više ne mogu ostati direktori ili ravnatelji javnih poduzeća", nepopustljiv je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić koji je za privremenog šefa Uprave ARZ-a postavio Josipa Šalu, direktora pravnih poslova u HAC-u, na nekoliko mjeseci dok ne završi posao spajanja naplate i održavanja.

"U budućnosti uopće ne razmišljam o tome tko će biti direktor Autoceste Zagreb-Rijeka jer će to ostati tvrtka s desetak zaposlenih", kaže ministar.

Bez 1200 do 1500 zaposlenih ostat će u skoroj budućnosti HŽ Cargo, čiji direktor Ivan Lešković u godinu i pol dana na čelu teretnih željeznica nije ispunio zadatak koji je pred njega postavio resorni ministar - da prestane proizvoditi 30 milijuna kuna gubitaka mjesečno od kojih većina odlazi na plaće i podijeli otkaze.

"To jednostavno nije moago 'hendlovati' i jedini logički, reći ću, zaključak, trenutno je bio smjena uprave", poručio je Hajdaš Dončić.

Zadatak da provede bolne rezove i spasi HŽ Cargo od stečaja dobio je Danijel Krakić, dosadašnji predsjednik Nadzornog odbora tvrtke, ujedno i ravnatelj uprave za željeznički promet u ministarstvu Siniše Hajdaša Dončića koji tvrdi da višak zaposlenih neće dobiti klasične otkaze nego da većina može otići u tzv. željezničarski fond solidarnosti, na bruto plaću od četiri tisuće kuna.

"I onda postepeno, kako Cargo profunkicionira ili funkcionira, oni se mogu pozivati ili zbog povećanja obujam posla ili za isplatu otpremine. To je jedino rješenje, drugih rješenja nema", poručio je Hajdaš Dončić.

Smjenjeni bi mogli biti i šefovi državnih tvrtki i ustanova koji neracionalno raspolažu novcem i nenamjenski ga troše. Ima među njima i takvih kojima su plaće veće od ministarskih.

"Ima, ima. To je ono što je obaveza svakog ministra, da ocijeni je li se neracionalno raspolagalo sa sredstvima i da tada donose odluku o razješenju takvih ljudi", potvrđuje ministar financija Slavko Linić, no ne zna na pamet koliko šefova agencija i zavoda ima veću plaću od ministara.

"To je ta, ja bih rekao, hrvatska glupost. Agencije su formirane za to da budu neovisni regulatori, a oni su shvatili da je ta neovisnost kako da brinem o sebi i svojim prihodima", ističe Linić.

Tko ima koliku plaću i tko koliko neracionalno i nenamjenski troši provjeravat će financijski inspektori. Sredinom studenog kreću u nadzor državnih tvrtki, institucija, agencija, bolnica, fakulteta i drugih proračunskih korisnika, a do kraja godine trebao bi proraditi centralni obračun plaća za 240 tisuća zaposlenih u državnim i javnim službama.

"Da napokon znamo i koji to liječnici dobivaju po 40.000, koji su to liječnici stalno na pričuvama i koji je razlog da štrajkaju s tako velikim plaćama", naglašava ministar financija.

Inicijativu nadzora plaća ministri redom pozdravljaju.

"Imamo primjere da se na fakultetima 'bildaju' plaće iz skupih školarina, koje plaćaju studenti, a da studenti od toga nemaju ništa", kaže ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović.

"Jel vama normalno da u Hrvatskoj obrtničkoj komori ima plaća većih nego što su ministarske. Meni nije", ističe ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras.

"Potrebni su red, rad i kontrola", poručio je ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.