Nakon punih 13 godina priprema
Hidroavioni stižu u Dalmaciju
Nakon punih 13 godina priprema i svladavanja brojnih birokratskih prepreka, u Dalmaciji će se uskoro uspješno realizirati jedna velika investicija i jedinstveni projekt.
Riječ je o stvaranju mreže pristaništa za hidroavione u Dalmaciji i na otocima, čime će znatno bolje i kvalitetnije biti povezane sve važnije destinacije na Jadranu. Kompanija European Coastal Airlines (ECA) u svibnju iduće godine počinje s komercijalnim letovima s hidroavionima.
O tome smo razgovarali s direktorom marketinga tvrtke ECA Janom Albersom, njemačkim državljaninom koji je već nekoliko godina na privremenom radu u Splitu.
Naglasimo da je ECA tvrtka iza koje stoji njemački kapital, formalno
osnovana u Hrvatskoj, sa sjedištem u Zagrebu, a glavni direktor je Klaus
Dieter Martin koji je cijelog života u zrakoplovstvu i sam je pilot sa
17 tisuća sati leta i licencom za let na najvećim avionima tipa Boeing i
Airbus.
U projekt će se u prve dvije godine uložiti ukupno 300 milijuna kuna, a u
planu je otvaranje 400 novih radnih mjesta. Već prošle godine je
investirano 30 milijuna kuna uglavnom njemačkog kapitala.
Komercijalni letovi počinju 1. svibnja 2014. godine i za sada je dogovoreno sedam lokacija za pristaništa hidroaviona. To su Divulje kraj Splita, Split, Hvar, Vis, Lastovo, Korčula i Dubrovnik. Cijena pojedinog leta bit će od 190 do 290 kuna, a najdulji let od
Splita do Korčule trajat će samo 25 minuta.
Terminali, redom smješteni na atraktivnim lokacijama, bit će zanimljivi i
kao uređeni ugostiteljski prostori s čitavim nizom mogućnosti. Cijena
gradnje jednog terminala koji je zamišljen kao ponton, jest oko osam
milijuna kuna.
Glavno pristanište i početna pozicija za većinu letova bit će Gradska
luka Split u kojoj će biti izgrađen terminal i pristanište za
hidroavione.
'Za ovaj projekt trebalo je mnogo priprema. Ne biste vjerovali kakve smo
sve birokratke prepreke savladali, a bilo je gotovo i duhovitih
situacija. Primjerice, na nekim lokacijama zapravo se i nije precizno
znalo tko je odgovoran za pojedinu luku ili pristanište - grad, županija
ili država. U tom procesu i postupku za ishođenje koncesije, mi smo
zapravo to odgonetnuli', rekao je Albers.
Najvažnije pristanište u splitskoj luci, koja je glavni tranzitni centar na istočnoj obali Jadrana, bit će na Matejuški, odmah do ribarske lučice. Na toj lokaciji u prvoj fazi će se sagraditi manje pristanište sa svom potrebnom infrastrukturom.
Druga i posebno važna lokacija je u Divuljama kraj Trogira i tamo će
tvrtka ECA izgraditi bazu za održavanje. Baza će biti i centar edukacije
i uvođenja nove tehnologije uz podršku švicarske tvrtke RUAG.
Važnost razvoja te baze jest i u budući ambicioznim planovima tvrtke koja planira u drugoj fazi, osim u Hrvatskoj, širenje i u Grčkoj i Italiji.
Albers navodi da je u Divuljama i pristanište Resnik, druga važna točka
za transfer putnika direktno sa splitskog aerodroma na otoke.
Distanca od pristanišne zgrade na aerodromu do pristaništa za
hidroavione jest pola kilometra i na raspolaganju putnicima bit će i
minibus kompanije ECA.
'Nova radna mjesta, među kojima će na odgovarajućim pozicijama biti
zaposleni i invalidi, jedna su od prednosti projekta koji bi trebao
usporiti trend depopulacije i iseljavanja s otoka. Bolja povezanost
otoka s kopnom jedini je način potvrde jadranske orijentacije vaše
zemlje', kazao je Albers.
Pristanište u Dubrovniku bit će u luci Gruž. Tvrtka za sada ima dva
hidroaviona, a završetkom procesa ishođenja svih mogućih dozvola i
dokumentacije, išlo bi se u nabavku još najmanje pet hidroaviona
DeHavilland Twin Otter DHC-6. Kapacitet im je 19 sjedišta, a mogu osim
na vodenu površinu, slijetati i na pistu. Tvrtka već za 2015. godinu
planira širenje na Šibenik, Zadar, Mali Lošinj, Pulu i Anconu.
Posebnu težinu ima činjenica da projekt neće imati sezonski karakter i ECA će održavati linije tijekom cijele godine.
'Još nedavno nam je izgledalo da smo daleko od cilja, ali sada kada
možemo reći da imamo veliku podršku, primjerice, kapetana Matošića te
splitskog i hvarskog gradonačelnika, priprema projekta ulazi u završnu
fazu', zaključio je Albers.
Vezane vijesti
-
Grad Dubrovnik je 10. i 11. svibnja 2024. godine bio domaćin Međunarodnog plivačkog natjecanja „Zlatni Orlando“.
-
-
Stalna izložba crkvene umjetnosti u Zadru organizira bogat program u povodu obilježavanja Međunarodnog dana muzeja.
-
U Hrvatskoj će u utorak biti promjenjivo oblačno s mjestimičnom kišom ili pljuskovima s grmljavinom, osobito u Gorskoj Hrvatskoj, na sjevernom Jadranu te u unutrašnjosti Dalmacije, a od sredine dana češća sunčana razdoblja, prognoza je Državnog hidrometeorološkog zavoda (DHMZ)
Izdvojeno
-
Narodni muzej Zadar poziva na događanje u povodu Međunarodnog dana muzeja 2024. u četvrtak, 16.svibnja 2024. u 10 sati u Edukativnu dvoranu Kneževe palače.
-
Vezano uz upis hrvatskog Sustava zaštite i upravljanja podvodnom kulturnom baštinom na lokalitetima pličina Velika nedaleko Cavtata, Letavica i Baron Gautsch u UNESCO-ov registar najboljih praksi u podvodnoj kulturnoj baštini (lipanj 2023. godine), Međunarodni centar za podvodnu arheologiju u Zadru (MCPA Zadar) od 13. do 17. svibnja 2024. bit će domaćin timu Znanstveno-tehničkog savjetodavnog tijela UNESCO-ve 2001. konvencije o zaštiti podvodne kulturne baštine (STAB).
-
Grad Dubrovnik je 10. i 11. svibnja 2024. godine bio domaćin Međunarodnog plivačkog natjecanja „Zlatni Orlando“.
-
Tijekom Europskog tjedna mladih u Zadru se održao četverodnevni trening pod nazivom "Aktivni mladi za aktivnu zajednicu".
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.