istraživanje
Kako banke podupiru žensko poduzetništvo?
Žene u Hrvatskoj u poduzetništvo odlaze najviše iz potrebe i nužnosti i to u dobi od 35 do 44 godine, pokazalo je istraživanje Global Entrepreneurship Monitora (GEM).
Domaće institucije sve jasnije prepoznaju potencijal poduzetništva žena pa zbog toga država i lokalne vlasti stvaraju sve bolje programe koji žene potiču na osnivanje obrta i poduzeća te omogućuju njihov razvoj.
Portal točkanai.hr istražio je kako ove trendove prate domaće banke.
Većina banaka aktivno podupire poduzetništvo žena sudjelovanjem u istoimenom kreditnom programu Hrvatske banke za obnovu i razvitak koji se provodi od 2011. godine s ciljem poticanja osnivanja i razvoja poslovanja malih i srednjih gospodarskih subjekata u većinskom vlasništvu žena.
Neke banke dogovorile su kreditne linije za žensko poduzetništvo i s Europskom bankom za obnovu i razvoj koja poduzetnicama pruža dodatnu podršku kroz edukaciju i mentoring.
“Poslovni subjekti koji mogu koristiti ova sredstva moraju biti u većinskom vlasništvu jedne ili više žena i upravu mora voditi žena. Sredstva se odobravaju izravnim kreditiranjem HBOR-a ili putem poslovnih banaka”, kažu u HBOR-u.
Dodaju kako je program naišao na velik interes poduzetnica zbog povoljnih uvjeta (kamatna stopa 2% godišnje, rok otplate do 12 godina, uključujući mogućnost počeka 2 godine) te je do sada kroz njega podržano gotovo 500 projekata s iznosom većim od 226 milijuna kuna. Otprilike polovina iznosa plasirana je putem poslovnih banaka.
“Poduzetnice se najčešće odlučuju ulagati u projekte iz djelatnosti vezanih uz zdravstvenu zaštitu, pravne i računovodstvene usluge, osobne uslužne djelatnosti, biljnu i stočarsku proizvodnju, proizvodnju prehrambenih proizvoda, pripremu i usluživanje hrane i pića”, napominju u HBOR-u te zaključuju kako će se program do daljnjeg provoditi pod jednako povoljnim uvjetima.
Vezane vijesti
-
Ustanova za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija organizira besplatno događanje Meet-up cafe s ciljem upoznavanja sudionika o vrstama i načelima inovacija, fazama inoviranja, inovacijama u turizmu na globalnom i nacionalnom nivou, inovacijama u restoraterstvu, smještajnim inovacijama, upravljanju atrakcijama pomoću inovacija, inovacijama u prometu, turističkom posredovanju, destinacijskoj proaktivnosti i slično.
-
Mreža poduzetnica i poslovnih žena Women in Adria i Institut za razvoj ženskog poduzetništva Adria diljem zemlje održavaju niz konferencija o financiranju poduzetnica.
-
U Centru za kulturu Gozdenica grada Novalje održano je predstavljanje udruge Žene za otok Pag.
-
Zahvaljujući velikom zalaganju i trudu projektne managerice Virtualnog ženskog poduzentičkog centra i poduzetnice Mirjane Semenić Rutko, ove jeseni Vukovar je postao grad prijatelj ženskog poduzetništva.
Izdvojeno
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
-
Vjerojatno ste čuli da nije dobro za probavni sustav, no je li stvarno tako? Dobra vijest je da pijenje kave na prazan želudac nije nužno loše za vas, a vaš se želudac obično može prilagoditi i zaštititi.
-
Utakmica 17. kola HNL-a između nogometaša Istre 1961 i Šibenika je bila protkana brojnim prilikama i preokretima, a na kraju je završila bez pobjednika 3-3 (1-2).
Reci što misliš!