Biznis

blagdanska shopping ludnica

Crni petak privukao prve kupce, ali je prava groznica "on line"

Crni petak privukao prve kupce, ali je prava groznica

Posjet američkim dućanima ovog "Crnog petka" bio je relativno obuzdan ali samo zato što su mnogi kupci došli u prodavaonice osobno pogledati proizvode i uživati u blagdanskom ozračju, a pravu potragu za povoljnim prilikama nastavili su na internetu.

Nije bilo mnogo znakova neobuzdane potrošačke groznice koja je obilježavala početak sezone kupovina proteklih godina, a neki su dućani izgleda, osim velikim popustima, morali pribjeći i novim idejama kako bi privukli kupce.

Dan nakon američkog Dana zahvalnosti prodavači tradicionalno nude goleme popuste koji privlače kupce u potrazi za povoljnom punudom. Mnoge robne kuće i veliki trgovački lanci najavili su žestoko nadmetanje cijenama u ovom kvartalu.

"Sada defintivno ima više popusta  tijekom cijele godine, nego, primjerice, prije četiri ili pet godina... na Crni petak kupujemo samo elektroniku ili kućanske uređaje", rekla je agenciji Reuters 36-godišnja Tricia Welsh, djelatnica banke, dok je sat vremena čekala na otvaranje dućana na Manhattanu.

Potražnja putem interneta mogla bi, međutim, nadoknaditi slabiji promet u dućanima koji su ove godine ipak zabilježili veći promet nego prethodnih.

Jeff Gennette, izvršni direktor robnih kuća Macy's, televiziji CNBC je rekao je da im ide bolje nego prošle godine te da imaju golemu online potražnju.

Razdoblje od Dana zahvalnosti do Božića za maloprodajne tvrtke može značiti uspjeh ili slom jer se u njemu ostvaruje i do 40 posto godišnjih prihoda, a  Crni petak je potencijalno dan kada tvrtke prelaze u crno, dobitak iz crvenog, gubitka. 

Ove se godine više ljudi odlučilo za online kupovinu, a uobičajenu gužvu su ublažili dućani koji su se otvorili večer prije.

U četvrtak navečer ipak je bilo znakova potrošačke groznice po kojoj je poznat Crni petak.

U Alabami u predgrađu Birminghama policija je priopćila da je u 23 i 30 bila pozvana zaustaviti tučnjavu dvije žene koje su vjerojatno htjele isti proizvod, a upravitelj trgovačkog cnetra Mike White je rekao da je bilo izvješća o još dva sukoba te su odlučili centar zatvoriti 15 minuta ranije.

Američki trgovački lanci Wal-Mart, Traget, Macy's, JC Penney i drugi svoje su dućane otvoril u četvtak navečer a mnogi od njih nude pogodnosti na internetu još od listopada. Amazon, jedna od najvećih online maloprodajnih kompanija, u petak je najavljivao svoju rasprodaju za "Kiber ponedjeljak", jedan od najvećih dana online kupovine.

"Crni petak nije što je bio jer dućani rasprodaje produžuju na vikend, a možete kupovati i online", rekao je 30-godišnji Unmesh Patel, jedan od kupaca. "Ja dolazim sudjelovati u groznici iako je svake godine sve slabije".

Kupci u SAD-u su tijekom večeri na Dan zahvalnosti do 22 sata potrošili više od 1,52 milijarde dolara online, što je povećenje u online potrošnji od 16,8 posto u odnosu na prošlu godinu.


Reci što misliš!