Biznis

nakon prosvjeda taksista

Direktor Ubera Tremac: Od početka se zalažemo za novu regulativu

Petstotinjak taksista iz cijele Hrvatske blokiralo je danas promet na jednoj od nafrekventijih prometnica u Zagrebu. Prosvjed je bio nenajavljen, trajao je satima, a završio obećanjem premijera koji je stao na njihovu stranu, protiv Ubera.

Stigli su iz cijele Hrvatske. Pet stotina taksija od jutra do poslijepodneva blokirali su lijeve trake Vukovarske - jedne od najprometnijih zagrebačkih ulica.

Razlog za iznenadni prosvjed koji nisu prijavili policiji - je Uber. Konkurencija je to koja im, kažu, nezakonito uzima posao mobilnom aplikacijom, dok oni moraju ishoditi niz dozvola za rad.

"Pravna država niti u jednom trenutku nije konzumirala zakonom propisane ovlasti, nije zabranila dostupnost aplikacije unatoč tome što je ministar Butković izjavio kako je Uber nelegalan, unatoč izjavi premijera kako je Uber nelegalan", rekao je Božo Miletić, predsjednik autotaksi prijevoznika iz Hrvatske obrtničke komore. 

Premijer je to opet ponovio na sjednici Vlade. I otkrio da je Uberu dosad u 170 inspekcijskih nadzora zapljenjeno 11 vozila, naplaćeno 5 milijuna kuna kazni i izrečeno 19 prvostupanjskih presuda. Podsjetio je da se pripremaju izmjene zakona o cestovnom prometu koje bi trebale riješiti problem.

"Mi smo ustanovili da je korištenje Ubera protivno važećim pozitivnim propisima u Republici Hrvatskoj. Vjerujem da će dijalog koji vode naši državni tajnici, koje smo zadužili da u ovom trenutku razgovaraju s prosvjednicima, rezultirati prestankom prosvjeda i mogućim rješenjima za ovu situaciju", rekao je Plenković.

Zbog ovih Plenkovićevih riječi, prosvjednici su poslijepodne prekinuli prosvjed I državi dali vremena da obećano provede.

"O tome hoće li Uber ostati o tome će odgoovr dati prijedlog novog zakona", kazao je Butković. 

No ne bi pristali na to da se u novom zakonu tržište potpuno liberalizira, odnosno da se ukinu ograničenja broja taksi dozvola.

"Znači svi nezaposleni idu u taksi. Pa šta ćemo radit? Taksi treba bit profitabilan. Mi moramo od toga živjet, platit naše obaveze, prehraniti obitelj. Mi smo u nekom gubitku od 15-20 posto. Dakle apsolutno veliki gubitak", kaže Jozo Kovačević, predsjednik Udruženja radio Taxi Zagreb.

O tome govori I podatak da Uber koristi oko 100.000 građana. No stavovi građana su različiti. I dok neki govore da je Uber nešto najbolje što se desilo Hrvatskoj, drugi pak govore da su občni taksiji nekako sigurniji. 

Novi zakon koji će urediti zbrku na taksi tržištu – očekuje se najesen. Novih prosvjeda dotad ne bi trebalo biti.

Davor Tremac, direktor Ubera za Hrvatsku za RTL Danas komentirao je prosvjed i cijeli situaciju oko Ubera.

"Danas smo dobili veliku podršku korisnika i partnera vozača. Pozdravljam premijerovu izjavu da će se donijeti nova regulativa što je brže moguće. Otkako smo došli u Hrvatsku zalažemo se za novu regulativu, jer ona ne postoji. Želimo da su naši partneri regulirani, da imaju licence i da znaju uvjete pod kojima mogu raditi. 

Tremac naglašava da su u okviru radne skupine Ministarstva prometa oni i predložili novu regulativu koja će regulirati taksije, da se njima pomogne, ali koja će i regulirati djelatnost Uberovih partnera vozača.

"Naglašavam da smo mi za regulativu, za veće tržište, posla ima dovoljno, a na kraju će benificije imati samo korisnici koji će se sigurnije i jeftinije voziti kroz gradove. Ovih dana smo vidjeli kako u Splitu i Dubrovniku turisti po nekoliko sati na vrućem aslfatu čekaju taksi i to mi ne želimo vidjeti u ovoj zemlji. Ako se tržište liberalizira bit će više posla i naši građani će biti zadovoljniji", rekao je Tremac RTL-u.


Reci što misliš!