Biznis

Dionice

Microsoft odustao od kupnje Yahooa

Microsoft odustao od kupnje Yahooa

Ovo je pomalo neočekivan obrat jer je većina analitičara smatrala da će Microsoft pokušati utjecati izravno na dioničare Yahooa

Nakon višetjednog natezanja koje je započelo Microsoftovom neobvezujućom ponudom za kupnju Yahooa pri cijeni od 31 dolar po dionici, a kulminiralo intenzivnim pregovorima između dviju tvrtki, u kojima je Microsoft bio spreman i povećati ponudu na 33 dolara, od svega ipak, čini se, neće biti ništa.

Naime, u opsežnom pismu koje je Steve Ballmer, izvršni direktor Microsofta, poslao Jerryju Yangu, izvršnom direktoru Yahooa, navodi se da Microsoft jednostavno nije spreman ponuditi 37 dolara po dionici, koliko je Yahoo tražio, te da još uvijek smatraju da je njihova ponuda najbolje rješenje za Yahoo, ali sa žalošću konstatiraju da od dogovora neće biti ništa.

Ovo je pomalo neočekivan obrat jer je većina analitičara smatrala da će Microsoft pokušati utjecati izravno na dioničare Yahooa te postaviti novi upravni odbor tvrtke koji bi bio spreman pristati na Microsoftovo preuzimanje. No takva 'neprijateljska' strategija sa sobom nosi gomilu problema i Microsoft je odlučio da im se to jednostavno ne isplati.

Još je veći trn u oku Microsofta bila činjenica da je Yang pokazao da je spreman povući neke radikalne poteze koji dugoročno nisu dobri za Yahoo, samo da bi otjerao Microsoft. Najvažniji među njima bio je potencijalni dogovor za prelazak na Googleovu platformu za online oglašavanje. Ballmer otvoreno priznaje da je glavni razlog njihove zainteresiranosti za Yahoo njihova platforma za online oglašavanje, Panama, koja bi u tom slučaju bila posve obezvrijeđena. Bilo je tu i posve bizarnih poteza, primjerice Yahooovi pregovori s AOL-om, koji, prema mišljenju većine analitičara, nemaju baš puno smisla.

Naravno, priči ovdje ipak nije kraj; činjenica jest da je Yahoo pomalo iscrpljen u ovih par tjedana, te je bio prisiljen pokazati sve svoje slabosti. Yang tvrdi da je sretan što se sada može koncentrirati na inovaciju i poboljšanje kvalitete svojih usluga, no vjerojatnije je da će imati problema s egzodusom stručnjaka koji u Yahoou već neko vrijeme ne vide perspektivu. Rijetko tko više vjeruje da se ta tvrtka može mjeriti s Googleom, a činjenica jest da od Microsofta većeg strateškog partnera Yahoo naći neće. Microsoft je, s druge strane, prilično očajanički želi komad kolača od online oglašavanja, ali ima i druge grane biznisa kojima se može baviti i čekati još koju godinu da se Yahoo smekša.

Pitanje je samo hoće li Google do tada već biti toliko ispred svih da će i Microsoftu i Yahoou svaki trud biti uzaludan.

 

 


Reci što misliš!