Biznis

Najpovoljniji odnos uloženo-ostvareno

Internetsko oglašavanje: Jednim klikom do ciljane publike

Internetsko oglašavanje: Jednim klikom do ciljane publike

Online oglašavanje u svijetu doživljava pravu revoluciju, dok je u Hrvatskoj još djelomično zanemareno

Online oglašavanje je oblik oglašavanja koji kao medij koristi internet s ciljem prenošenja poruke do krajnjeg korisnika. Online ili internetsko oglašavanje uključuje razne modele i formate, a među najpoznatijima su oglašavanje putem tražilica, bannera, socijalnih mreža, web direktorija, e-mail marketinga, sponzoriranih članaka itd.

Za razliku od ostalih medija, internet pruža interakciju s korisnikom na najbrži mogući način - samo jedan klik dijeli potencijalnog korisnika od informacija koje klijent želi prenijeti. Upravo je interaktivnost ono po čemu se internet izdvaja od ostalih medija - potencijalni klijenti u nekoliko klikova mogu doznati više informacija, ali i odmah kupiti proizvod ili uslugu.

Posebnosti oglašavanja putem interneta su: u cijelosti je interaktivno, u potpunosti mjerljivo, dostupno svima na globalnoj razini te nudi brojne mogućnosti tijekom samog procesa oglašavanja.

Prema podacima nekih agencija, Hrvatska ima više od 1,600.000 internetskih korisnika, što je povećanje od oko 30 posto u odnosu na 2007. Ako uzmemo u obzir činjenicu da Hrvatska još nije tržište gdje se prepoznaje važnost online oglašavanja, možemo zaključiti da oglašivači djelomično zanemaruju veliko tržište potencijalnih klijenata.

Online oglašavanje u svijetu doživljava pravu revoluciju i brojke pokazuju da je ove godine u SAD-u investirano više novca u internetske oglase nego u televizijske reklame. Studije su pokazale da će tvrtke na području SAD-a u oglašavanje na internetu investirati 105 milijardi dolara, dok je za TV oglašavanje namijenjeno 98 milijardi dolara, što je porast u odnosu na prethodnu godinu od 12,8 posto.

Do sličnih je rezultata došao i Google u zajedničkom istraživanju s The Confederation of British Industry (CBI) provedenom u Velikoj Britaniji, a kao najveći razlog navode to što se sve više ljudi okreće internetu zbog brzog razvoja DSL-a.

Prednosti online oglašavanja

Cijene oglašavanja na internetu puno su jeftinije u odnosu na oglašavanje na, primjerice, televiziji ili u tisku. Također, u klasičnim se medijima oglas objavljuje jedanput (televizija, radio), a na internetu se on ponavlja u dogovorenom broju prikaza bez obzira na doba dana, što znači da je stalno dostupan. Nadalje, svaka internetska stranica ima svoju publiku i zahvaljujući preciznim statističkim alatima ta publika može biti dobno, spolno, obrazovno, financijski ili interesno kategorizirana.

Budući da se ponašanje korisnika može mjeriti i pratiti, upravo je obraćanje oglašivača preciziranoj, ciljanoj publici komparativna prednost pred ostalim medijima. Zato su rezultati vidljivi odmah - čim korisnik klikne na oglas, on može doznati više informacija i/ili kupiti proizvod. Marketinške kampanje na internetu brže se osmišljavaju i realiziraju u odnosu na druge medije te ih je, ako oglašivači nisu zadovoljni rezultatima, moguće modificirati.

Da bi kampanje bile još uspješnije, razvoj tehnologije neprestano omogućava razvoj novih oglasnih oblika i formi. Budući da je internet interaktivan medij, posebno treba naglasiti to da krajnji kupci proizvoda ili usluga, u svakom trenutku mogu savjetovati, komentirati, kritizirati i pomoći oglašivaču da bude još bolji.

Banneri različitih dimenzija i tehnoloških mogućnosti za brand awerness kampanje, sponzorirane vijesti kao model prenošenja informacija o proizvodu ili usluzi, branding plakatima koji putem vizuala pozadine stranice ostavlja poruku krajnjem korisniku, sponzorstvo rubrike kao ultimativan način prezentiranja vlastitog branda unutar samog sadržaja stranice, samo su neke od mogućnosti kako na kvalitetan način predstaviti svoje proizvode ili usluge.

Mogućnost prilagodbe svakom klijentu zasebno i specijalizirane kampanje kojima se može izmjeriti uspješnost, ali i kombiniranje internetskih kampanja s onima u tisku te posebno prilagođene cijene, zasigurno povećavaju doseg do ciljane publike i jamče veću uspješnost kampanje.

Prednosti online oglašavanja:

1. Jeftinije cijene oglašavanja u odnosu na druge medije
2. Bolje „targetiranje" ciljane publike
3. Stalna vidljivost oglasnih formata
4. Konkretna mjerljivost uspjeha kampanje
5. Fleksibilnost kampanja

Banneri - najpopularniji oglasni formati

- statični
- animirani
- floating (lebdeći)
- pop up (koji se otvaraju iznad sadržaja)
- expanding (prošireni)
- combo (zahvaljujući tehnologiji RSS, banner povlači određene informacije koje se mijenjaju i na njemu prikazuju)
- multimedijalni (video, zvuk i sl.)

Godina

Broj korisnika interneta u Hrvatskoj

2008.

1,670.000

2007.

1,280.000

 

- 60% kupaca misli da im internet pruža veće kupovne mogućnosti,
- 43% smatra da su zahvaljujući tehnologiji, tvrtke odgovornije prema kupcima,
- 83% koristi tražilice da bi doznali više informacija o proizvodima i uslugama,
- 72% odlučuje o kupnji na osnovi tuđih mišljenja i iskustava,
- 9 od 10 ispitanika ne voli pop up prozore,

* istraživanje: Google i The Confederation of British Industry, 2006.


Reci što misliš!