Istraživanja
Mješavina piva i voćnog soka – ovosezonski hit
Prodaja piva je u travnju/svibnju 2011. porasla za 12.810 hektolitara ili 3,5% u odnosu na travanj/svibanj prošle godine pa možemo bez ustezanja reći da su upravo 'radleri' donijeli vjetar u leđa kategoriji koja već dvije godine bilježi pad prodaje
Brojevi vele da se u prvih pet mjeseci ove godine potrošilo 14.883 hektolitara 'radlera' (maloprodaja i ugostiteljstvo), što je 1,8% ukupne količinske prodaje piva ove godine, ali u svibnju imaju udio od čak 5,7% s ukupno plasiranih 11.176 hektolitara na tržište.
Zanimljivo, prodaja piva je u travnju/svibnju 2011. porasla za 12.810 hektolitara ili 3,5% u odnosu na travanj/svibanj prošle godine pa možemo bez ustezanja reći da su upravo 'radleri' donijeli vjetar u leđa kategoriji koja već dvije godine bilježi pad prodaje (a pomoglo je i sunce kad je najviše trebalo, pogotovo u ugostiteljstvu).
S druge strane moguće je napraviti i poveznicu s padom prodaje gaziranih bezalkoholnih pića, čija je prodaja u travnju/svibnju ove godine za 7350 hektolitara manja nego lani, što je pad od 3,4%. Naime, u percepciji konzumenta 'radler' i gazirani sok jesu konkurencija, pogotovo u ugostiteljstvu.
Bit će zanimljivo pratiti razvoj ovog segmenta piva, zbog činjenice da se na pivskom tržištu napokon dogodilo nešto novo što je generiralo rast prodaje, kao i činjenice da takvo piće neumitno utječe na druge konkurentske kategorije osvježavajućih pića. Val vrućine zadnjih tjedana svakako im neće odmoći. Hoće li ih se tržište zasititi? Gdje im je granica, 5-6%, ili možda preko 10% udjela? Hoće li "plesati" jedno ljeto ili će se uvriježiti među potrošačima? To ćemo tek vidjeti...
Prema istraživanju agencije Hendal i magazina Ja TRGOVAC, provedenom tijekom lipnja 2011. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 427 građana Hrvatske starijih od 15 godina, čini se kako građani Hrvatske vole miješati svoje pivo s voćnim sokom.
Iako snažniju tržišnu prisutnost bilježi tek od proljeća ove godine, kombinacija piva s voćnim sokom za koju je uvriježeni naziv radler jako se brzo udomaćila u rukama Hrvata i Hrvatica. Čini se kako su proizvođači koji su u svojoj paleti ponudili neku inačicu ovog pića uoči turističke sezone učinili pravi poslovni potez.
O tome dovoljno govori i opća poznatost ove vrste pića. Naime, prema istraživanju čak 80,6 posto ispitanika upoznato je barem s nekim od ponuđenih pića iz kategorije tzv. radlera na hrvatskom tržištu, dok tek nešto manje od petine ispitanih nije nikad čula za spomenuto piće.
Kada je riječ o konzumaciji brojke su prilično ravnomjerno podijeljene. Naime, od ukupnog broja sudionika ankete, koji su upoznati s radlerom, njih 51,5 posto ga je i probalo, dok nešto manja polovica (48,5%) nije konzumirala ovo piće.
Na pitanje jesu li od nedavne pojave i široke ponude mješavina piva i voćnoga soka na hrvatskom tržištu u ovo ljetno vrijeme zamijenili ili smanjili uobičajenu konzumaciju pive i soka zbog radlera, svega 17,5 posto anketiranih odgovara potvrdno, dok nadmoćna većina od 82,5 posto nije promijenila svoje navike pijenja pive ili soka.
Upitani za učestalost konzumiranja mješavine piva i voćnog soka, najveći broj ispitanih odgovara kako ga pije jednom tjedno (35,5%). Više puta tjedno ovo piće konzumira 29 posto sudionika ankete, svakodnevno je prisutno kod 9,7 posto ispitanika, a isti broj konzumenata (9,7%) radler pije jednom mjesečno i rjeđe od jednom mjesečno.
Zanimljiva je percepcija potrošača kada je riječ o tome je li radler za njih alkoholno piće ili osvježavajući napitak. Naime, za više od tri četvrtine ispitanika (75,6%) riječ je o osvježavajućem napitku, dok ga preostala četvrtina ispitanika ipak smatra alkoholnim pićem.
Istraživanje je krajem lipnja 2011. godine provedeno na nacionalno reprezentativnom uzorku od 427 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
Vezane vijesti
-
Industrija piva znatno pridonosi jačanju hrvatskog gospodarstva, pri čemu generira 1,8 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP), izravno i neizravno zapošljava 23.522 radnika, a po produktivnosti je iznad hrvatskog prosjeka, pokazali su u srijedu predstavljeni rezultati Studije Ekonomskog instituta Zagreb (EIZ).
-
Više od pet tisuća ljudi posjetilo je ovih dana biser središnje Hrvatske Daruvar, kako bi uživali u najboljim pivima iz najstarije hrvatske pivovare, Pivovare Daruvar, ali i craftevima iz čitave Hrvatske koji su posjetitelji mogli kušati po vrlo pristupačnim cijenama.
-
-
Craft pivovare posljednjih godna bilježe uspon, u EU trenutno ih je više od 5 i pol kraftere, dok ih je u Hrvatskoj oko 30-ak. Njiihovim proizvodima želi se, između ostaloh, i obogatiti hrvatska tusritička ponuda.
Izdvojeno
-
Košarkaši Zadra u susretu su 12. kola regionalne ABA lige kao domaćini rutinski svladali Borac iz Čačka sa 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
-
U 12. kolu regionalne AdmiralBet ABA lige košarkaši Zadra večeras su u Krešinom domu pred oko tisuću i pol najvjernijih navijača stigli do pete pobjede. Uvjerljivo su svladali momčad Borca iz Čačka rezultatom 89-67 (21-14, 18-12, 26-18, 24-23).
-
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana planina, a u sklopu manifestacije „Niti života“ sinoć je u Kneževoj palači svečano otvorena izložba "Velebit" renomiranog hrvatskog akademskog slikara Josipa Zankija.
-
Shizofrenija je mentalna bolest od koje obolijeva jedan posto populacije, muškarci najčešće u adolescentskoj dobi, a žene između 23. i 30. godine te je važno na vrijeme prepoznati simptome i započeti terapiju, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Shizofrenija 360" u Zagrebu.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.