Anketa:
Većina Hrvata redovito konzumira mlijeko
Povodom Svjetskoga dana mlijeka, koji se u cijelome svijetu obilježava 1. lipnja, provedeno je istraživanje o konzumaciji mlijeka te stavovima koje hrvatski potrošači imaju spram ove popularne namirnice.
Prije samih rezultata, važno je naglasiti kako najnovije procjene pokazuju da se u Hrvatskoj recesija nastavlja i u segmentu mlijeka te je nivo potrošnje u 2014. pao za 3,1% u odnosu na prethodnu godinu, dosegavši 62,5 litre po stanovniku.
U toj potrošnji više od tri četvrtine otpada na trajno mlijeko, čija je potrošnja lani pala za 2,8%, dok je potrošnja pasteriziranog mlijeka smanjena za još većih 4,3%.
Vrhunac potrošnje industrijski proizvedenog mlijeka u Hrvatskoj bio je 2009. godine (317 milijuna litara ili 72 litre po stanovniku) i od tada je u stalnom padu, što se podudara s trajanjem recesije.
Da apsolutna većina građana konzumira mlijeko i to na dnevnoj bazi te da smatraju ovu namirnicu zdravim proizvodom ključni su zaključci provedenog anketnog istraživanja među hrvatskim potrošačima.
Naime, na pitanje konzumiraju li mlijeko potvrdno odgovara 63,5% ispitanih, dok dodatnih 19,5% mlijeko konzumira samo uz kavu. Da uopće ne konzumiraju mlijeko ističe pak 17% anketiranih građana.
Učestalost konzumacije mlijeka je na visokoj razini s obzirom na to da 72,1% ispitanika navodi kako ovu namirnicu konzumiraju svakodnevno. Nekoliko puta tjedno mlijeko konzumira 19,6% anketiranih, onih koji to čine nekoliko puta mjesečno ima 5%, a rijetko - nekoliko puta godišnje mlijeko pije 3,2% građana.
Gledano prema vrstama mlijeka koje kupuju, trajno je sa 64,2% udjela daleko ispred svježeg mlijeka koje ima 24,6% udjela. Trajno i svježe mlijeko podjednako često kupuje 11,2% ispitanih.
S obzirom na sve navedene rezultate ne treba čuditi stav prema kojemu čak 86,6% anketiranih građana mlijeko smatra zdravim. Da ovu namirnicu smatraju nezdravom ističe 7,2% ispitanika, a da ne znaju odgovor na ovo pitanje kaže njih 6,1%.
Zanimljivi su i odgovori na pitanje koje mliječne proizvode izuzev mlijeka redovito konzumiraju. Ispitanici na prva dva mjesta s gotovo podjednakim udjelima stavljaju sir (77,6%) i jogurt (77,2%), a potom slijede vrhnje sa 60,8%, mliječni namaz s 57,8%, sladoled s 50,7% i puding s 34,7% udjela.
Istraživanje magazina Ja TRGOVAC i agencije Hendal o konzumaciji mlijeka provedeno je tijekom travnja 2015. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana Republike Hrvatske starijih od 15 godina.
Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz metodu slučajnog odabira kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.
Vezane vijesti
-
Ministarstvo poljoprivrede obavijestilo je u četvrtak potrošače o opozivu napitka "Jana Vitamin naranča happy" tvrtke Jamnica, zbog mogućeg sadržaja etilen-oksida.
-
S kavom i vodom, dan započinje većina Hrvata - barem tako pokazuje prvo nacionalno istraživanje o prehrambenim navikama koje je provela Hrvatska agencija za hranu.
-
Želite smanjiti nakupljanje kilograma, jesti manje, a osjećati se sito? Naučite ove male trikove i prevarite sami sebe i svoj želudac
-
Međuobroci su, kako im i samo ime kaže, obroci koji se unose između glavnih obroka, doručka, ručka i večere. Smisao međuobroka je unos nutritivno kvalitetne hrane, kako se u sljedećem obroku ne bi dogodilo prejedanje zbog predugog trajanja gladi i vremena bez hrane.
Izdvojeno
-
Djelomice sunčano uz više oblaka u prvom dijelu dana, osobito ujutro na jugu Jadrana gdje će još mjestimice padati kiša.
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
Jeste za šah i pivo? Red izazova i red opuštanja uz pivo u pogonu pivovare? Poklonite sebi i svojima jedan 'Christmas chess challenge' i zaigrajte šah s bivšim prvakom Hrvatske!
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.