Biznis

Investicije

"Make over" Lidlovih trgovina

Hrvatska je uvrštena uz bok Velike Britanije, Španjolske, i Irske - te će zemlje među prvima u EU dobiti nove, atraktivne trgovine

Lidl Hrvatska će u godini pred nama obilježiti desetu obljetnicu poslovanja na našem tržištu. Kroz proteklo razdoblje taj je trgovački lanac svjedočio velike promjene i prilagodbe navikama lokalnih kupaca, pa je tako i na samom pragu jubileja najavio novi koncept svojih prodajnih objekata atraktivnijeg dizajna, piše Poslovni dnevnik .

Prva takva trgovina otvorena je jučer u Zaprešiću, inače 87. u mreži ovog trgovačkog lanca, u koju je investirano više od 40 milijuna kuna. Početkom prosinca po istom konceptu bit će otvorena još jedna u zagrebačkom naselju Dubrava, a dogodine u proljeće i treća u Osijeku, gdje se zapravo preuređuje postojeći objekt pa će stoga investicija stajati oko 20 milijuna kuna. Što je motiv zaokreta ka potpuno novom konceptu trgovine, rade li to možda zbog feedbacka kupaca, pitamo Dalibora Bošnjaka iz Uprave Lidla. Novi koncept trgovine, uzvraća Bošnjak, doista je Lidlov odgovor na promijenjene zahtjeve kupaca, ali i djelatnika. Zahtjevi kupaca se mijenjaju pa su taj detalj uzeli u obzir kada su se odlučili ući u ovaj novi projekt, ali jednaku težinu imalo je i zadovoljstvo i potrebe zaposlenika što je, iznosi, također utjecalo na razvoj novog koncepta trgovine.

U Lidlu, dodaje, novi koncept trgovina vide kao evoluciju, a ne kao revoluciju. Fokus cijelokupnog koncepta, počevši od parkirališta, dostavne rampe i prodajnog prostora pa sve do prostorija za djelatnike, pojašnjava, napravljen je tako da se postigne što veća preglednost i osvijetljenost prostora i proizvoda, kao i učinkovito kretanje. Novi koncept trgovine vidljiv je već kroz povećanje prodajne površine, ona u Zaprešiću prelazi 1400 kvadrata. Usto, tu su i otvoreni pogled u prostor, visoki strop, velike staklene stijene i prostraniji ulaz što ukupno daje jasne obrise trgovine za ugodniju kupnju. Nadalje, i zaposlenici su dobili moderniji i prostraniji prostor za koji pruža ne samo ugodniji ambijent za dnevni odmor, već će služiti i za edukacije.

Trgovina će, kaže Bošnjak, biti održiva u smislu korištenja novih materijala i tehnologija, koristi se LED rasvjeta u trgovini i na parkiralištu, a energetska učinkovitost grijanja je kroz iskorištavanje otpadnih toplina. Je li izgradnja novog modela prodajnog objekta skuplja naspram Lidlova tradicionalnog projekta? "Osnovni troškovi po četvornom metru nisu skuplji no investicija je rasla radi ukupno veće površine. Za trgovinu u Zaprešiću, koja je prva u Hrvatskoj izgrađena prema novom konceptu, utrošeno je gotovo 46 milijuna kuna, jednako toliko stajat će i sljedeći objekt koji vrata kupcima otvara već 7. prosinca u zagrebačkoj Dubravi", odgovara Bošnjak.

Upitan je li Hrvatska prva država gdje Lidl uvodi novi tip trgovine, podsjeća kako ova kompanija posluje u čak 26 zemalja, a Italija je bila pilot zemlja novog koncepta gradnje i dizajna. Hrvatska visoko kotira, uvrštena je uz bok Španjolske, Velike Britanije i Irske, u skupinu zemalja koje će među prvima dobiti nove atraktivne trgovine.

Veća prodajna površina, širi hodnici, sanitarije prilagođene presvlačenju dojenčadi i prostranija parkirna mjesta olakšat će kretanje svima, posebno majkama s djecom i osobama s invaliditetom, neka su od obilježja novog modela trgovine. Bit će i više prirodnog svjetla kroz prozirnu stropnu kupolu i prednju staklenu stijenku što značajno mijenja izgled trgovine. Za grijanje i rasvjetu korištena su energetski učinkovita rješenja, a 18 djelatnika u Zaprešiću je dobilo moderne prostorije za odmor. Ukupna kvadratura trgovine iznosi 2534 m2, prodajna površina 1427 m2, a za kupce su osigurana 142 parkirna mjesta.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.