Sci-Tech

stoji "samo" 99 dolara

Pseća ogrlica koja uz pomoć umjetne inteligencije čita pseće emocije

Pseća ogrlica koja uz pomoć umjetne inteligencije čita pseće emocije

Južnokorejska startup tvrtka osmislila je ogrlicu za pse koristeći umjetnu inteligenciju, zahvaljujući kojoj će vlasnici uspjeti otkriti pet psećih emocija, detektirajući način na koji njihov ljubimac laje uz pomoć tehnologije prepoznavanja glasa.

Uz pomoć aplikacije za pametni telefon ogrlica će vlasnicima kućnih ljubimaca otkriti jesu li njihovi psi sretni, opušteni, tjeskobni, bijesni ili tužni. Istodobno može pratiti i tjelesnu aktivnost pasa te vrijeme za njihov odmor.

"Ovaj uređaj psima daje glas tako da ih ljudi mogu razumjeti", rekao je Reutersu Andrew Gil, direktor marketinga tvrtke Petpuls Lab.

Godine 2017. tvrtka je počela prikupljati snimke različitih načina lajanja pasa, pokušavši na taj način analizirati njihove osjećaje. Tri godine kasnije razvili su vlastiti algoritam utemeljen na bazi podataka s više od 10.000 uzoraka 50 psećih pasmina.

"Mislio sam da je moja kućna ljubimica jednostavno sretna dok se igra te da se osjeća tjeskobno i tužno kad nisam kod kuće..., a zapravo se osjećala vrlo ljutito nakon što bi izgubila igru sa mnom - jednako kao što se osjećaju i ljudi", pojasnio je Moon Sae-mi, ponosni vlasnik šest godina stare škotske graničarske koli.

Stopa točnosti prepoznavanja emocija pasa prosječno iznosi 90 posto, podaci su Nacionalnog sveučilišta u Seulu koje je testiralo uređaj. Pepuls Lab tvrdi da je riječ o prvome uređaju ove vrste u svijetu koji funkcionira koristeći umjetnu tehnologiju prepoznavanja glasa.

Tvrtka je ogrlicu na tržište plasirala u listopadu prošle godine po cijeni od 99 dolara.

Globalno tržište brige o kućnim ljubimcima tijekom 2020. bilo je teško čak 138 milijarda dolara, što je porast od 34 posto više u odnosu na ranije godine, pokazali su podaci Euromonitora koji pojašnjava da su prošle godine, za vrijeme pandemije covida-19, ljudi masovno provodili više vremena kod kuće sa svojim kućnim ljubimcima. Ista tvrtka objavila je i podatak po kojemu je globalna populacija pasa prošle godine porasla za 489 milijuna ili za oko 18 posto.

"Prošle je godine više ljudi počelo udomljavati pse, no nažalost neki su ih u međuvremenu napustili zbog loše komunikacije između vlasnika i ljubimca", rekao je Gil, dodajući da bi Petpuls mogao imati važnu ulogu jer bi novim vlasnicima mogao pomoći da shvate kako se psi osjećaju u određenom trenutku i tako pozitivno utjecati na njihov odnos.


Reci što misliš!