Sci-Tech

DRUŠTVENE MREŽE

TikTok: osam zanimljivih činjenica koje bi trebali znati

TikTok: osam zanimljivih činjenica koje bi trebali znati

TikTok je brojem korisnika eksplodirao tijekom ove COVID - 19 pandemije i postao novi trend, pa čak i subkultura. Ističe se među konkurencijom što je to više platforma za zabavu, umjesto “životna” platforma.

TikToko  aplikacija  je dostupna je u 154 zemlje svijeta i na 39 jezika.  Algoritam je izuzetno  temeljit, detaljan i zna kako pružiti ono što gledatelji žele. Čak i ako nemate nijednog pratitelja, samo jednim postom imate priliku postati poznati i imati milijune pregleda. 

TikTok je nastao u Kini

Za razliku od Facebooka, Instagrama, Twittera,  YouTube itd.,    TikTok nije američki proizvod.  Osvanuo  je kao medijska aplikacija  u rujnu 2016. godine u    Kini od strane  start-up  tvrtke  Bytedance.  Prvotno je pokrenuta pod imenom  Douyin,  i godinu dana kasnije  preimenovana je u  TikTok  za tržišta izvan Kine. I TikTok i Douyin koriste isti softver, ali održavaju odvojene mreže kako bi se udovoljilo kineskim cenzurnim ograničenjima.

U biti Douyin /TikTok  je   odgovor   na    Musical.ly,  popularnu aplikacija za   generiranje i dijeljenje videozapisa u kratkom obliku (15 sekundi),  izuzetno popularnu među generacijom starom 13-18 godina.  Omogućavala je  korisnicima  da kombiniraju sinkronizaciju usana s glazbom , pomoću kojih su mogli  napraviti smiješni ili zabavni videozapis.  Korisnici su dijelili videozapise Musical.ly na platformama društvenih mreža poput Instagrama , što je dodatno potaknulo popularnost aplikacije.

Godine 2017. aplikaciju  je kupio ByteDance  uz naknadu od 800 milijuna dolara. Kao rezultat, TikTok je  dobio nesmetan pristup ciljanju američkog tinejdžerskog tržišta koje je prethodno pripadalo Musical.ly.  U kolovozu 2018.,  Bytedance   je objedinio  ove dvije aplikacije u jednu pod imenom TikTok.  Dodaju  značajku reakcija koja korisnicima omogućuje snimanje reakcija na videozapise i dijeljenje.

TikTok ima preko milijardu korisnika u 2020. godini 

Sredinom listopada ove godine,  mjesečni broj aktivnih korisnika Douyin/ TikTok iznosio je  600/ 689 milijuna. Procjenjuje se da je broj  TikTok svih  korisnika dosegao preko jedne milijarde.  To ih  stavlja na  7.  po broju aktivnih mjesečnih korisnika društvenih mrežama,  ispred  Twittera (353 milijuna), Pinteresta (416 milijuna) i Snapchata (oko 433 milijuna), ali i ispod Instagrama s 1,16 milijardi  korisnika. Ali,  Instagramu je trebalo šest godina od pokretanja da stekne isti  broj mjesečno aktivnih korisnika koji je TikTok uspio postići za manje od tri godine. 

Najveći broj korisnika dolazi iz Kine i Indije.   Međutim, brojka raste u   zemljama izvan Azije.  Samo u SAD-u sada imaju više od 30 milijuna korisnika i taj broj se povećava na dnevnoj bazi. 

TikTok aplikacija ima 2 milijarde preuzimanja na App Storeu i Google Playu

Novije statistike   pokazuju da je do travnja 2020.  aplikacija TikTok preuzeta više od dvije milijarde puta širom svijeta i na Apple App Store i na Google Play (Sensor Tower, 2020).

TikTok se fokusira na Gen Z generaciju

Iako TikTok ima velik potencijal za dosezanje   različitih dobnih skupina, u lipnju 2020., gotovo 50 % globalne publike  mlađe je od 34 godine.  Tinejdžeri su činili 32 posto  aktivnih  korisnika,   a  26 % svih korisnika  u dobi je između 18 i 24 godine. Ostatak čine korisnici stariji od  34 godina koje su privukli sadržaji  raznih istraživanja, poslovanja, osobnog razvoja itd. 

Zašto je TikTok toliko popularan kod mlađih generacija?   Prvi razlog je što im je    dao alate da se izraze lakše nego ikad i svatko bez znanja o uređivanju videozapisa može stvoriti vrlo zanimljiv sadržaj. Drugi je što   mlađe generacije prve prihvaćaju inovativne tehnologije. Treći,   nema njihovih roditelja kao korisnika.  On je još uvijek    neotkriveni teritorij  i  čine veliku većina korisnika na Facebooku  s više od 40 godina.

Učestalost korištenja aplikacije više je od 50 minuta dnevno

Prosječni korisnik dnevno provede 52 minute u aplikaciji TikTok. Ovaj je broj sličan  Instagramu(53 minute) i  Snapchatu (49,5 minuta). Nova studija je pokazala da mlađi ljudi u dobi   do petnaest godina potroše prosječno 80 minuta dnevno u aplikaciji. Osim toga više od 34 % korisnika objavljuje svaki dan barem jedan video uradak. S druge strane kao i sve platforme,    lako izaziva ovisnost i ima   ljudi koji   i do nekoliko sati dnevno   gledaju kratke videozapise.

Sadržaj je personaliziran po regijama

Iako je TikTok globalna društvena mreža,  još jedan od ključnih čimbenika u njegovom masovnom rastu je način prilagođavanja sadržaja za svaku regiju. Kroz natječaje, izazove, hashtagove,  što potiče korisnike da žele jači angažman.

Koliko je TikTok siguran?

Korištenje bilo koje društvene mreže može biti rizično, ali djeca mogu sigurno upotrebljavati aplikaciju uz nadzor odraslih (i privatni račun).  Račun je prema zadanim postavkama javan, što znači da svatko može vidjeti vaše videozapise, slati izravne poruke i koristiti podatke o lokaciji.

Roditelji bi trebali uključiti sve postavke privatnosti za račune koje djeca koriste, tako da samo osobe koje poznajete mogu komunicirati s  videozapisima ili  slati poruke u aplikaciji. To znači ili odlučiti se za privatni račun ili promijeniti postavke za komentare, duete, reakcije i poruke u "Prijatelji" umjesto u "Svi". Te značajke možete i potpuno isključiti.

Zašto je TikTok gotovo zabranjen?

Aplikacija TikTok prva je kineska aplikacija koja je stekla veliku popularnost u Sjedinjenim Državama. Ovaj ogroman rast popularnosti doveo je do zabrinutosti da podatke koje je prikupio ByteDance pohranjuje kineska vlada.

Ti podaci bi  potencijalno mogli ugroziti nacionalnu sigurnost Sjedinjenih Državu, prema uvjerenju  Donalda Trump i njegove administracije.  Zato je u  kolovozu  potpisao izvršnu naredbu koja bi potencijalno zabranila TikTok ako ByteDance kinesku aplikaciju ne proda američkoj tvrtki u roku od 45 dana.  

U rujnu 2020. ByteDance sklopio je okvirni ugovor  za stvaranje američke podružnice pod nazivom TikTok Global.  Nova podružnica  bila bi u  dioničkom vlasništvu američkih tvrtki Oracle i Walmart s  20 %, ostatak   dionica nove tvrtke ostaje ByteDanceu.  

Iako se čini da će 20 %vlasništvo nad američkom tvrtkom  dati kontrolu nad prikupljanjem podataka za TikTok sadržaj, stvarni postupak još uvijek nije jasan. Ali ono što je sigurno, neće se uskoro prodati američkim velikim dečkima.

Na kraju bi dodali da je Bytedance, tvrtka  vlasnik TikToka procijenjena  na 75 milijuna dolara,  što je čini najvrjednijim svjetskim startupom. Nema sumnje imaju  izvrsnu razvojnu bazu i  priliku za širenje tržišta, 


Reci što misliš!

 Izdvojeno