Sci-Tech

DRUŠTVENE MREŽE

Oracle i Microsoft: bitka za TikTok

Oracle i Microsoft: bitka za TikTok

TikTok je postao vrlo poželjan za kupnju među glavnim američkim tehnološkim divovima.

Na listi eventualnih kupaca  su Microsoft, Twitter i nedavno je britanski "Financial Times" izjavio da Oracle surađuje s nekim američkim investitorima ByteDance-Pan Atlantic Capital Group i Sequoia Capital u preliminarnim pregovorima o kupovini  poslovanja u Sjedinjenim Državama, Kanadi, Australiji i Novom Zelandu.

Vijest je potvrdio i američki predsjednik Trump, koji je rekao: "Mislim da je Oracle dobra tvrtka" i može kupiti američki posao TikToka.  Zašto Oracle, koji je oduvijek bio povezan sa  poslovno-korporativnim segmentom, a   TikTok korisnici pripadaju  uglavnom mladim ljudima u svojim dvadesetima?

Općenito govoreći, možda je najveći motiv za kupnju Tik-Toka, ogromna baza osobnih  podataka običnih korisnika  za nadopunu svojih marketinških usluga, i/ili pružanje   svojim velikim korporativnim klijentima vrijedne informacije o milijunima potrošača.  Do sada su globalna preuzimanja tvrtke TikTok premašile 2 milijarde, od čega je više od 100 milijuna korisnika u Sjedinjenim Državama.

Neki analitičari smatraju da  postoji velika vjerojatnost kako će TikTok biti uništen u rukama zastarjelog Oraclea jer nemaju   dovoljno  poslovnog iskustva u potrošačkom segmentu,   internetskom potrošnjom i aplikacijama za društvene  mreže.  Iz ove perspektive, čini  Microsoft bi mogao  bolje upravljati TikTokom, jer  imaju  iskustva s  LinkedInom.

Ali  pogledu realnih mogućnosti stjecanja, blagu prednost  ipak ima Oracle, jer iza njih  stoji predsjednik Trump. Larry Ellison peta je najbogatija osoba u Sjedinjenim Državama i jedan je od rijetkih tajkuna Silicijske doline koji otvoreno podržava  Trumpa. U veljači ove godine održao je na svom imanju i prikupljanje sredstava za  njegovu kampanju za ponovni izbor.

Osim toga, izvršna direktorica Oraclea,  Safra Catz radila je i za izvršni odbor Trumpove kampanje 2016. godine. Isto tako Oracle se s tim odnosom može suočiti s regulatornim i antitrustovskim pitanjima s mnogo manjim rizikom od Microsofta.

Za sada, i Microsoft i Oracle imaju    "financijska sredstva" za stjecanje TikToka. Navodi se da samo američko poslovanje TikToka procjenjuje 20-50 milijardi USD. Twitter, kao treći zainteresirani kupac vjerojatno ne bi mogao prikupiti potrebna sredstva.

I na kraju,  bez obzira tko  pobijedi   tehnički problemi s kojima će se suočiti  poput onih kako  potpuno odvojiti TikTok od njegove matične tvrtke ByteDance i   postići podjelu  globalnog poslovanja i nadzora sadržaja,  neće biti podcijenjeno.


Reci što misliš!