Sci-Tech

Huawei ozbiljno izgubio tržišni udio u Europi, Oppo i Xiaomi ojačali

Huawei ozbiljno izgubio tržišni udio u Europi, Oppo i Xiaomi ojačali

Sve statistike prodaje iz prvog tromjesečja ove godine pokazuju utjecaj pandemije koronavirusa na mobilno tržište i promjenu tržišnog udjela.

Prema istraživačkoj tvrtki Counterpoint Research, europsko tržište pametnih telefona na početku godine  zabilježilo je pad prodaje  7 % u odnosu na prethodnu godinu.

Utjecaj pandemije COVID-19  relativno se više odrazio na prodaju u  zapadnoj Europi (9%)  nego u  istočnoj (5 %)  u usporedbi s prethodnom godinom. Najteže pogođeno tržište od svih europskih zemalja je Italija,   koje je zabilježilo pad pametnih telefona 21  postotna boda u usporedbi s prethodnom godinom.   

Samsung nastavlja voditi na ljestvici za prvo tromjesečje 2020 zahvaljujući   raznolikom portfelju u svim cjenovnim opsezima. Udio  im je lagano opao, s 31 na 29 posto.  

Apple se također ne bi trebao žaliti jer su za četvrtinu  pokazali svoju otpornost tijekom krize COVID-19. Zadržali su   prodaju i položaj prilično stabilnim, s tim da je tržišni udio porastao s 21 na 22 posto, unatoč  nekim poteškoćama u isporuci.  Osim toga iPhone 11 bio je najprodavaniji model u Europi u prvom tromjesečju 2020. godine.

Top 10 najprodavanijih mobitela u prvom kvartalu 2020.

Najveći gubitnik  je  Huawei  koji je prodao 43 % manje skupih uređaja u odnosu na prethodni kvartal.  Prema  Counterpointu, tržišni udio im se smanjio  s 23 posto   na 16 posto.   Očito  za korisnike   u Europi,  bez obzira na snažnu marketinšku kampanju kineskog diva,  Google Play jedini je način postizanja prihvatljivog Android iskustva.

Osim toga,  plasiranje recikliranih  modela    na tržište sve je manje  interesantno kupcima.  Primjerice, posljednja P30 linija proizvoda Huawei prije primanja zabrane,   reciklirana je  nekoliko puta.  Samo u    siječnju   predstavljeno je "Novo izdanje" P30 Lite.  I, odnedavno, P30 Pro  pod imenom "P30 Pro New Edition".

Na drugoj strani  Xiaomi  ima rast prodaje čak za 145 % u odnosu na isti period prošle godine i  sada zauzimaju  11 %  europskog udjela.  

HMD Global  sa svojim  Nokia pametnim telefonima  ranije je uvijek bio među TOP 5 proizvođača po udjelu na europskom tržištu, ali to više nije slučaj.   Ukupna procjena je da je konkurentnost najnovijih Nokijinih modela pametnih telefona sada slabija nego ranije, ali su  dalje jaki u  osnovnim telefonima. 

Kineski  Oppo, u sklopu BBK grupacije, povećao je svoja ulaganja na europskom tržištu. To se odrazilo i na povećanje prodaje od 145 % i  tržišnog udjela s 1 % na 3 %.  Utjecaj Oppo brenda mogao bi biti sve snažniji  jer  se tvrtka odlučila agresivnije uključiti svojim prilagodbama kupcima u Europi.

Prodaja 5G pametnih telefona činila je 4% ukupne tržišne prodaje u Europi u prvom tromjesečju 2020.

Prodaja mobilnih telefona u prvom kvartalu pala najviše u povijesti

Komentirajući cjelokupno tržište, Peter Richardson, potpredsjednik istraživanja, rekao je:  Q1 je uvijek sezonski slab kvartal, ali  ove godine pad  tržišta pametnih telefona uglavnom je posljedica epidemije COVID-19 širom regije u drugoj polovici tromjesečja. Također, ekonomski utjecaj pandemije doveo je do produljenja ciklusa zamjene .

Sada kada su počele popuštati epidemiološke mjere   vidjet ćemo  kako će se ova  pozitivna  situacija  odraziti na prodaju  u  ostatku godine, odnosno hoće li, primjerice, ostali mjeseci biti jači.


Reci što misliš!