Huawei ozbiljno izgubio tržišni udio u Europi, Oppo i Xiaomi ojačali
Sve statistike prodaje iz prvog tromjesečja ove godine pokazuju utjecaj pandemije koronavirusa na mobilno tržište i promjenu tržišnog udjela.
Prema istraživačkoj tvrtki Counterpoint Research, europsko tržište pametnih telefona na početku godine zabilježilo je pad prodaje 7 % u odnosu na prethodnu godinu.
Utjecaj pandemije COVID-19 relativno se više odrazio na prodaju u zapadnoj Europi (9%) nego u istočnoj (5 %) u usporedbi s prethodnom godinom. Najteže pogođeno tržište od svih europskih zemalja je Italija, koje je zabilježilo pad pametnih telefona 21 postotna boda u usporedbi s prethodnom godinom.
Samsung nastavlja voditi na ljestvici za prvo tromjesečje 2020 zahvaljujući raznolikom portfelju u svim cjenovnim opsezima. Udio im je lagano opao, s 31 na 29 posto.
Apple se također ne bi trebao žaliti jer su za četvrtinu pokazali svoju otpornost tijekom krize COVID-19. Zadržali su prodaju i položaj prilično stabilnim, s tim da je tržišni udio porastao s 21 na 22 posto, unatoč nekim poteškoćama u isporuci. Osim toga iPhone 11 bio je najprodavaniji model u Europi u prvom tromjesečju 2020. godine.
Top 10 najprodavanijih mobitela u prvom kvartalu 2020.
Najveći gubitnik je Huawei koji je prodao 43 % manje skupih uređaja u odnosu na prethodni kvartal. Prema Counterpointu, tržišni udio im se smanjio s 23 posto na 16 posto. Očito za korisnike u Europi, bez obzira na snažnu marketinšku kampanju kineskog diva, Google Play jedini je način postizanja prihvatljivog Android iskustva.
Osim toga, plasiranje recikliranih modela na tržište sve je manje interesantno kupcima. Primjerice, posljednja P30 linija proizvoda Huawei prije primanja zabrane, reciklirana je nekoliko puta. Samo u siječnju predstavljeno je "Novo izdanje" P30 Lite. I, odnedavno, P30 Pro pod imenom "P30 Pro New Edition".
Na drugoj strani Xiaomi ima rast prodaje čak za 145 % u odnosu na isti period prošle godine i sada zauzimaju 11 % europskog udjela.
HMD Global sa svojim Nokia pametnim telefonima ranije je uvijek bio među TOP 5 proizvođača po udjelu na europskom tržištu, ali to više nije slučaj. Ukupna procjena je da je konkurentnost najnovijih Nokijinih modela pametnih telefona sada slabija nego ranije, ali su dalje jaki u osnovnim telefonima.
Kineski Oppo, u sklopu BBK grupacije, povećao je svoja ulaganja na europskom tržištu. To se odrazilo i na povećanje prodaje od 145 % i tržišnog udjela s 1 % na 3 %. Utjecaj Oppo brenda mogao bi biti sve snažniji jer se tvrtka odlučila agresivnije uključiti svojim prilagodbama kupcima u Europi.
Prodaja 5G pametnih telefona činila je 4% ukupne tržišne prodaje u Europi u prvom tromjesečju 2020.
Prodaja mobilnih telefona u prvom kvartalu pala najviše u povijesti
Komentirajući cjelokupno tržište, Peter Richardson, potpredsjednik istraživanja, rekao je: Q1 je uvijek sezonski slab kvartal, ali ove godine pad tržišta pametnih telefona uglavnom je posljedica epidemije COVID-19 širom regije u drugoj polovici tromjesečja. Također, ekonomski utjecaj pandemije doveo je do produljenja ciklusa zamjene .
Sada kada su počele popuštati epidemiološke mjere vidjet ćemo kako će se ova pozitivna situacija odraziti na prodaju u ostatku godine, odnosno hoće li, primjerice, ostali mjeseci biti jači.
Izdvojeno
-
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana planina, a u sklopu manifestacije „Niti života“ sinoć je u Kneževoj palači svečano otvorena izložba "Velebit" renomiranog hrvatskog akademskog slikara Josipa Zankija.
-
Motoristi će razveseliti djecu svojim dolaskom, prigodnim poklonima i zajedničkim druženjem.
-
Shizofrenija je mentalna bolest od koje obolijeva jedan posto populacije, muškarci najčešće u adolescentskoj dobi, a žene između 23. i 30. godine te je važno na vrijeme prepoznati simptome i započeti terapiju, istaknuto je u srijedu na konferenciji "Shizofrenija 360" u Zagrebu.
-
Cigarete, elektroničke cigarete i drugi duhanski proizvodi štete zdravlju ljudi diljem svijeta, a premda Europska unija želi do 2040. stvoriti prvu generaciju bez duhana, unutar bloka postoje razlike kada je riječ o regulaciji duhanskih proizvoda, piše European Newsroom (ENR).
Reci što misliš!