Rastemo, rastemo
Gfk: 53 posto ili 1,85 milijuna Hrvata koristi internet
60 posto Dalmatinaca i 90 posto mladih koristi internet
Iinternet galopirajućom brzinom istiskuje tiskane medije u svijetu, ali i televiziju koja je donedavno važila kao neprikosnoveno prvi masovni medij, piše Index.
Da se isto događa i u Hrvatskoj, pokazuje najnovije istraživanje Gfk grupe, čiji novi podaci o korištenju interneta pokazuju da smo konačno prešli granicu od 50 posto korisnika u populaciji starijoj od 15 godina. U Hrvatskoj tako sada ima 53 posto korisnika ovog medija, što je približno 1,850.000 osoba.
U europskim relacijama sada smo tako na istoj razini kao Italija ili
Poljska. Ali još uvijek dosta slabiji od, primjerice, Češke ili
Mađarske, gdje svaka ima po 59 posto korisnika interneta, ili pak
Slovačke i Slovenije, gdje svaka ima 65 posto korisnika.
Zanimljivo je i to kako prema udjelu korisnika interneta više nije prvi
Zagreb s okolicom (56 posto), već Dalmacija sa 60 posto korisnika, i
Istra i Primorje sa 67 posto korisnika interneta. U gradovima preko 100
tisuća stanovnika ima 68 posto korisnika interneta.
Istraživanje pokazuje i da su muškarci u sve većoj prednosti pred ženama
u korištenju interneta (58:49 posto), kao i to da ga u mnogo većoj
mjeri koriste fakultetski obrazovani ljudi (80 posto).
Internet daleko najviše koriste mladi od 15 do 24 godine, i to njih 90
posto, a najmanje stariji od 65 godina, njih svega 9 posto.
Kada bi korisnici tog medija morali izbrati čega bi se radije odrekli -
interneta ili televizije, njih čak 46 posto radije bi se odreklo
televizije, njih 48 posto interneta, dok njih 6 posto je neodlučno.
Najviše bi ih se odreklo interneta u sjevernoj Hrvatskoj (64 posto), a
televizije u Zagrebu i Dalmaciji (po 53 posto). Tek između 22 i 33 posto
mladih od 15 do 24 godine bi se odreklo televizije.
Među važnijim oblicima korištenja interneta danas su i društvene mreže i to za preko 40 posto korisnika u Hrvatskoj. Društvene mreže najvažnije su korisnicima u Zagrebu (72 posto), a najmanje korisnicima u Istri i Primorju (oko 34 posto). Društvene mreže važnije su mladima i ženama, nego muškarcima.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
U derbiju 17. kola prvenstva Hrvatske za košarkaše Zadar je kao domaćin svladao Split sa 59-54 (21-12, 13-18, 15-18, 10-6).
-
17.siječnja u 10:00 sati u HNK Zadar još jedna Kava s glumcima - imate priliku upoznati Alena Liverića!
-
Kako kukci znaju kada trebaju ići u hibernaciju, gdje i kako provode hladne periode – priču za The Conversation donosi doktorandica zoologije sa Sveučilišta u Stockholmu Anna Brødsgaard Shoshan.
-
Poziv za prijavu aktivnosti/projekata koji se odnose na kulturne, sportske, znanstvene i edukacijske aktivnosti te su isključivo namijenjene studentima vrijedi do kraja siječnja.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.