Online shopping
81% Hrvata kupuje na Internetu
Više od polovice Hrvata plaća beskontaktno, 95% redovito koristi kartice, a 81% kupuje na Internetu
Kompanija Mastercard je provela istraživanje MasterIndex o
korištenju financijskih usluga među korisnicima kartica u dobi od
18 do 55 godina u Hrvatskoj. Istraživanje je potvrdilo kako su
europski trendovi zaživjeli na našem tržištu, javlja
Bug.
Čak 90% ispitanika posjeduje barem jednu karticu, 50% korisnika
kartica ima 3 ili više kartica, dok prosječan broj kartica po
osobi iznosi 2,7. Upotreba kartica raste sa stupnjem obrazovanja
i platežne moći, a 95% ispitanika ih na prodajnim mjestima
koristi redovito – preciznije, 82% korisnika kartica to čini
barem jednom tjedno, a njih čak 27% svakodnevno. Kod korisnika
kreditnih kartica ili kartica s odgodom plaćanja ovi brojevi
rastu pa 89% ih karticu na prodajnom mjestu koristi više puta
tjedno. Zanimljivo je i da tek 3% korisnika ovih kartica ne
koristi kartice na prodajnom mjestu te da je podizanje novca na
bankomatima najčešće među mlađim ispitanicima.
Na Internetu kupuje čak 81% ispitanika, a 35% ih to čini više
puta mjesečno, što ukazuje na stabilan trend kupnje online među
Hrvatima. Najaktivniji online shopperi su ispitanici u dobnoj
skupini od 30 do 39, s visokim stupnjem obrazovanja. Kad je riječ
o korisnicima kreditnih kartica ili onih s odgodom plaćanja, među
njima je tek 15% onih koji nikad ili gotovo nikad ne kupuju putem
interneta.
Najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (68%), potrošačka
elektronika (46%), predmeti za kućanstvo (33%), kozmetika i
parfemi (30%) te knjige i glazba (26%). Visoko na popisu su i
putovanja i ulaznice, igračke i oprema za bebe te softver i
zrakoplovne karte. Odjeća i obuća te kozmetika i parfemi
najpopularniji su među ženama i najmlađim ispitanicima.
Potrošačka elektronika je najatraktivnija muškim ispitanicima iz
sjeverne Hrvatske, a predmeti za kućanstvo onima s mjesečnim
primanjima iznad 9.000 kuna i u dobnoj skupini između 50 i 55
godina. Knjige i glazbu najčešće kupuju ispitanici s visokim
primanjima te oni iz Dalmacije, a igračke i opremu za bebe
ispitanici iz dobne skupine od 30 do 39 godina. 40% online kupaca
preferira inozemne e-trgovine, 16% njih domaće, dok 44% njih
podjednako kupuje online u Hrvatskoj i u inozemstvu. Domaći
webshopovi su privlačniji ispitanicima starijim od 40 godina i
onima iz Slavonije.
Kad je riječ o beskontaktnim plaćanjima, 96% ispitanika čulo je
za taj način plaćanja, u usporedbi s 91% u listopadu 2015. i 85%
u listopadu 2014. godine. No, korištenje beskontaktnih plaćanja
doživjelo je još veći skok – više od polovice korisnika kartica,
točnije 53%, danas plaća beskontaktno, za razliku od 36% u
listopadu 2015. i 19% u listopadu 2014. Beskontaktno plaćanje
najviše koriste ispitanici mlađi od 50 godina, a najpopularnije
je u Istri i Primorju (gdje 66% ispitanika plaća beskontaktno) te
u sjevernoj Hrvatskoj (61% korisnika kartica iz te regije se
odlučuje za ovu vrstu plaćanja).
U segmentu mobilnih plaćanja zanimljivo je da, kad kupujemo putem
mobilnih telefona, za plaćanje sve više koristimo kreditne i
debitne kartice – danas to čini 22% korisnika kreditnih kartica i
kartica s odgodom plaćanja, u usporedbi s 18% prošle godine. Iako
mobilno plaćanje karticama još nije redovita praksa u Hrvatskoj,
ovaj je porast odraz činjenice da mogućnosti koje nude pametni
telefoni, u kombinaciji s najnovijim standardima platnih
terminala postavljenih posljednjih godina u Europi, vode prema
budućnosti u kojoj će svugdje biti dostupna plaćanja pametnim
telefonima.
Vezane vijesti
-
Europska unija s početkom nove godine napokon ukida geografsko blokiranje (geo-blocking) i time planira potaknuti online trgovinu koja se zbog raznih odredbi i regulativa nalazila pred mnoštvom nepotrebnih prepreka. A kad one budu uklonjene, profitirat će razne grane industrije
-
Početkom rujna otvorena je internetska trgovina Hrvatske pošte Žuti klik. Uz niz pogodnosti za dostavu i plaćanje, korisnicima nudi širok raspon asortimana po vrlo povoljnim cijenama.
-
Koje su kategorije Hrvatima najzanimljivije? U kojim kategorijama ste štedjeli i što najviše kupujete online? Ukratko, koje ste proizvode najradije i najčešće tražili…i kupovali
Izdvojeno
-
Aminessov premium kamp smješten u Povljani na Pagu već osvaja brojne nagrade.
-
Visit Kolan poziva na "Advent u Kolanu" u subotu, 14.prosinca u 19:00 sati na Trgu kralja Tomislava u Kolanu, uživajte u preukusnoj hrani koju pripremaju učenici SŠ Bartul Kašić.
-
Na disco rock’n’roll tulumu u centru Šibenika protutnjat će Buč Kesidi kroz svoje hitove, ali i predstaviti nove pjesme. Bend je nastao 2013. godine, a čine je gitarist Luka Racić i bubnjar Zoran Zarubica.
-
Uoči nadolazećih božićnih i novogodišnjih blagdana, a povodom 35. obljetnice od premijernog prikazivanja, u kinoteku u petak 13. prosinca - jedan od najistaknutijih i najvoljenijih filmova svih vremena
Reci što misliš!