Sci-Tech

Transformacije

Hrvatski direktori: Digitalizacija će promijeniti naše temeljno poslovanje

Hrvatski direktori: Digitalizacija će promijeniti naše temeljno poslovanje

Konzultantska kuća A. T. Kearney je u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca tijekom ljeta 2016. godine provela istraživanje „Digitalni indeks hrvatskog gospodarstva" u više od 200 različitih hrvatskih poduzeća.

Više od 70% poduzeća ima digitalnu transformaciju na svom dnevnom redu, a približno četvrtina poduzeća ima svoju digitalnu strategiju zacrtanu ili u samostalnom dokumentu ili kao dio cjelokupne strategije poduzeća.

U 82% poduzeća koja su sudjelovala u istraživanju, digitalizacija je trenutno odgovornost jednog ili više članova uprave. Za očekivati je da će u sljedeće tri godine ta brojka rasti na 85%. Zbog toga utjecaj digitalizacije nije moguće poricati. Ako žele ostati konkurenta i uspješna, poduzeća se moraju prilagoditi promjenama koje donosi digitalizacija.

Marko Derča, potpredsjednik u A.T. Kearney, objašnjava: ''Hrvatski direktori imaju pozitivan pogled na digitalizaciju i smatraju kako će digitalizacija promijeniti temeljno poslovanje poduzeća. Otprilike 60% poduzeća očekuje do 10% godišnji rast prihoda, a kada su u pitanju prihodi od digitalnih proizvoda i usluga tu rast do 10% očekuje otprilike 30% poduzeća što je pak još uvijek nedovoljno ambiciozno s obzirom na potencijal (npr. širenje portfelja proizvoda i usluga, nova tržišta, povezivanja). Izravne i velike prilike skrivaju se u unutarnjim procesima te u ostvarivanju suradnje s partnerima. U tim prilikama potrebno je iskoristiti digitalnu transformaciju za izgradnju unutarnjih kompetencija, znanja i podizanja razine agilnosti za proboj na prihodovnoj strani.

Samo 4 % rukovoditelja u hrvatskim poduzećima očekuje kako će njihovi ukupni prihodi pasti do 10 %.'' i dodaje ''Digitalizacija već kuca na vrata i stupanj spremnosti za nju može učiniti veliku razliku u tome hoće li poduzeće postati žrtva digitalizacije ili će pak uhvatiti njen vjetar u leđa. Na kojem kraju kontinuuma će se poduzeće naći ovisi o digitalnoj strategiji, brzini i sposobnosti prilagodbe.''

ISKORISTITE SURADNJU KAO POLUGU DIGITALIZACIJE

Poduzeća bi u digitalizaciji trebala vidjeti izazov koji sa sobom donosi brojne nove poslovne prilike, nove oblike inoviranja i međusobnu suradnju.

Marko Derča pojašnjava: ''Dok se u inozemstvu partnerski povezuje više od 70% poduzeća, u Hrvatskoj taj udio iznosi približno 40%. Upravo suradnja predstavlja jedan od najmoćnijih alata kako se primiti digitalizacije na najbolji mogući način. Poduzeće ne treba znati sve samo.

Može se jednostavno povezati s nekim tko to znanje ima. Zahvaljujući digitalizaciji to je vrlo jednostavno. Možda nije neobično da su među najspremnijim poduzećima u Hrvatskoj ona koje dolaze iz sektora informacijskih tehnologija te telekomunikacija i medija. Kod mladih poduzeća, kao što su start-upi, potrebno je prepoznati kako njihova inovativnost, mala veličina i entuzijazam mogu pomoći većem poduzeću.

Ujedno je potrebno razmisliti o tome kako to isto poduzeće može njima pomoći. To stvara obostrano pobjedničko okružje.''
 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.