Politika

komentar sdp-a

Novoselović i Lordanić Lukavac: Zbog nedostatka gospodarske vizije svaka četvrta zadarska obitelj doživljava migraciju!

Novoselović i Lordanić Lukavac: Zbog nedostatka gospodarske vizije svaka četvrta zadarska obitelj doživljava migraciju!

Na današnjoj konferenciji za medije pod nazivom “Problemi zadarskog gospodarstva – pravo na rad i uvjete rada”, predstavnicima medija su se obratili predsjednik GO SDP-a Zadar Antun Novoselović i predsjednica Savjeta za gospodarstvo Sandra Lordanić Lukavac.

Položaj i bolji život svakog građanina Hrvatske pa tako i Zadra usko je povezan s uspješnom gospodarskom politikom. Već više od 20 godina UO za gospodarstvo Grada Zadra nije iznjedrio ni jedan projekt, nije napravio strategiju ni viziju gospodarskog ulaganja. Na sjednicama Vijeća, u izvješćima gradonačelnika gospodarstvo se gotovo ni ne spominje, jedini segment Zadarskog gospodarstvo je vatrogastvo, iako za to nema nikakve logike jer vatrogasci, koliko god bili značajni za društvo nisu gospodarski subjekt.

- UO za gospodarstvo trebao bi biti nositelj i potpora ulaganjima, posebno u proizvodnji, energetici, ekološkom uzgoju , turizmu, obrtništvu, izvozu. Nažalost, stiče se dojam da oni sve rade kako bi otežali put i zaustavili poduzetničke ideje. Mali poduzetnici i obrtnici prepušteni su sami sebi i često izloženi velikim igračima koji ih nemilosrdno gaze, rekao je Novoselović

„Oživimo Poluotok“, česta je krilatica vladajućih, a pod tom krilaticom radili su sve da Poluotok zamre. Najnovije povećanje cijena parkinga , zabrana reklamiranja i drastičnog poskupljenja javnih površina posljednje su mjere koje udaraju direktno na gospodarsku aktivnost Poluotoka.

- Prodaja različitih proizvoda na često neprimjerenim i neuglednim mjestima u našem gradu mnogim građanima omogućuje preživljavanje, a našim sugrađanima kupnju domaćih proizvoda. Umjesto da ljudima osiguramo adekvatne prostore i omogućimo da mogu živjeti od vlastitog rada i prehrane vlastitu obitelj mi ih proganjamo i ponižavamo. – nastavio je Novoselović

Cijela gospodarska aktivnost Grada Zadra svedena je na cijeđenje poduzetnika i onemogućavanje njihovog razvoja koji bi za cilj imao nova zapošljavanja, bolje uvjete rada i veće plaće za radnike koji su često potplaćeni i nezadovoljni. Temelj gospodarske politike trebala bi biti proizvodnja i izvoz, a jedino što mi zadnjih godina iz Zadra izvozimo je obrazovana radna snaga, naša mladost koja bježi iz grada jer je činjenica kako zadarsko sveučilište na našem području daje najobrazovanije ”konobare”.

Grad Zadar umjesto da stvara pogodnu klimu za veliki broj investicija u gospodarstvo, da bude partner poduzetnicima i servis svojim građanima kojima će omogućiti bolji život, nažalost čini sve da investitori koji su spremni uložiti i zapošljavati bježe glavom bez obzira. Sjećate se da smo trebali imati hotel Hilton, pa Hayat i da ne nabrajam, svi su redom odustali. Gospodarska zona Crno najbolji je primjer koliko je gospodarstvo važno vladajućima u našem gradu.

Svjedoci smo kako sve više mladih odlazi u potragu za boljom radnom i životnom okolinom pa tako imamo podatak kako svaka četvrta zadarska obitelj proživljava nekakav vid migracije.

Sandra Lordanić Lukavac je rekla kako s toplijim danima i u susret turističkoj sezoni i prazniku rada svjedočimo nadanjima o rekordnim turističkim brojka naglašavajući turizam kao pokretačku aktivnost u poboljšanju niza ekonomskih i gospodarskih pokazatelja Grada. Taj multiplikator trebao bi velikom broju sudionika omogućiti održivost i razvoj te participaciju u diobi prihoda zajednice za unapređenje poslovanja.

Realnost pokazuje na žalost i drugu stranu medalje, ne tako sjajnu kakva bi trebala biti. Materijal je ovdje zahrđao, a drvene su daske popustile pod udarom, kako zime tako i Sunca.

Odluka koja deklarativno definira stavke koje privrednik, ako ga tako smijemo nazvati, u njegovoj malenkosti postojanja poslovne karijere, treba ispuniti bez ikakvog participiranja društvene zajednice donesena je još 2012. godine. Unatoč galopirajućem rastu poslovnog standarda i rastu potražnje ista nije osuvremenjena u cilju neminovne podrške gradskih i turističkih službi ovakvim gospodarskim djelatnostima koji su slikoviti dio priče naše autohtone zajednice.

Samostalni poduzetnici, a najčešće i proizvođači poljoprivrednih proizvoda ostavljeni su da samostalno kreiraju ne samo asortiman već i poslovni prostor, poslovno okruženje kako bi se uklopili u neprimjereni okoliš pod vedrim nebom , na udaru kako sunca tako i vjetra, kiše, prašine i svega što prati boravak uz cestu , boravak uz ogradu vlastitog doma, boravak na zidiću itd…, a bez radnog vremena u cilju stjecanja ljetnih prihoda za osiguranje životnih potreba te vlastiti razvoj tijekom cijele kalendarske godine.

Nije li vrijeme, kazala je Lordanić-Lukavac, za „update“ odluke koja će iz adminitrativnog naloga postali poticajna i partnerska , osigurati minimalne higijenske i sanitarne uvjete rada, definirati lokaciju i tipizirati prodajno mjesto, osmisliti brendiranje prodajih mjesta u skladu sa znakovljem grada koji ubire razne nominacije u turističkim sferama, osigurati ekološku ambalažu za pakiranje proizvoda koja će pratiti osvješten odnos prema prirodi u kojoj se pozicionira, a sve u cilju prepoznatljivosti posebnosti i kvalitete koja može biti još konkuretnija.

Aktivan odnos prema problemu multipikator je niza poslovnih budućih radnji obrtništva i dizajnera što garantira održivost ovog segmenta kao promotora turizma za sada bez podrške turističke zajednice grada dok svjedočimo kako se štandovi voća i povrća kao slikoviti dio i komparativna prednost grada nalaze u svim turističkim brošurama. Nije li primjereno da se barem zaštite hladovinom, opskrbe vodom i promotivno odjenu u radnom danu s radnim vremenom od izlaska do zalaska sunca.- kazala je.

Održivost ovakvog dijela godpodarstva pomaknut će i sezonalnost djelovanja te popraviti dobnu granicu vlasnika privrednih subjekata koji se evidentno suočavaju s jazom generacija, najčešće u obiteljskim razmjerima.

Ne zaboravimo da smo sveučilišni grad s odjelom za agronomiju, ekologiju i akvakulturu što daje mogućnosti daljnjeg usavršavanja i cjeloživotnog učenja .
Učinimo korak ka cilju koji mora biti mjerljiv i vremenski definiran povezujući sve mjerodavne sudionike u partnerski odnos kako bi uz naše prometnice duž Ulice Hrvatskog Sabora, uz državnu cestu D8 i D306, uz gradske zidiće i ograde, s ponosom promovirali bogatstvo slikovite ponude Dalmacije uz održivo poslovanje vrijednih ljudi. – završila je Lordanić Lukavac


Reci što misliš!