Politika

Demantij iz GONG-a

GONG: Pogreška HTV-a navela gledatelje na krive zaključke

GONG: Pogreška HTV-a navela gledatelje na krive zaključke

Udruga Gong reagirala je na veliku pogrešku HTV-a koji je u Dnevniku 5. siječnja izvijestio kako se GONG-ova analiza diskursa propagandnih spotova o Europskoj uniji odnosi na spotove "u režiji" nove Vlade i Delegacije EU koji su u spornom prilogu prikazani kao vizualna podloga izvještaja.

Međutim, analiza se, kako tvrde iz GONG-a, odnosila samo na spotove Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija iz mandata Vlade Jadranke Kosor.

Koordinatorica projekta Jelena Berković upozorila je kako su informacije iz priloga Dnevnika s konferencije GONGA, u kombinaciji sa vizualnom opremom priloga, navele gledatelje na krive zaključke jer je grubim netočnostima poslana iskrivljena  i netočna poruka.

GONG je iskazao "krajnju zabrinutost iskazanom neprofesionalnošću u pripremi Dnevnika HTV-a", te  zahtijevaju da se njihov demanti objavi u Dnevniku. O čitavom slučaju obavijestili su DIP, predsjednika Josipovića, ministricu Pusić i Delegaciju EU u Hrvatskoj.

Demanti prenosimo u cijelosti:

Analiza diskursa propagandnih spotova o Europskoj uniji, predstavljena na konferenciji za novinare u GONG-u, odnosila se isključivo na 50 spotova Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija iz mandata Vlade Jadranke Kosor prikazanih tijekom listopada i studenog 2011, a ne, kako je izviješteno u prilogu HTV-a, na spotove nove Vlade, niti na spotove Delegacije Europske unije koji su u tom prilogu u Dnevniku prikazani kao vizualna podloga izvještaja. Ovako grubom pogreškom gledateljima je prenesena potpuno netočna poruka.

K tome, u prilogu HTV-a nisu preneseni ključni zahtjevi GONG-a koji se odnose na medije, i to prvenstveno na televizije s nacionalnim koncesijama i HTV kao javni medijski servis. GONG, naime, traži da:

• sve uprave i marketinški odjeli osiguraju jednake uvjete za medijsko oglašavanje u pogledu cijene, termina i minutaže, kako Vladi tako i svima drugim akterima u kampanji;

• Hrvatska televizija hitno obnovi emitiranje Euromagazina, kao vodeće specijalizirane emisije za pitanja europskih integracija;

• svi informativni programi u udarnim terminima osiguraju kvalitetno pripremljene debatne emisije, koje će osigurati iznošenje argumenata temeljenih na provjerenim informacijama.

Što se tiče Komunikacijske strategije nove Vlade, u prilogu nije prenesen preliminarni osvrt GONG-a. S jedne strane, on govori o značajnim pozitivnim pomacima u pogledu tretmana euroskepticizma te raznovrsnosti informativnih materijala i komunikacijskih kanala koje Vlada namjerava iskoristiti. S druge strane, kritizira se količinska premoć propagandnih u odnosu na informativne materijale, te zahtijeva da se osiguraju sredstva za tiskanje i distribuciju dodatnih primjeraka brošure „Što Hrvatskoj donosi članstvo u EU“, kao adekvatno sadržajnog informativnog materijala s detaljnim prikazom ishoda pregovora koji bi trebao poslužiti i kao podloga za medijske debate.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.