Ostalo / Zadarska županija

EU-IPA projekt

Investor Outreach - Ciljane kampanje za privlačenje stranih investitora

Investor Outreach - Ciljane kampanje za privlačenje stranih investitora

Investor Outreach kampanja - proaktivni pristup privlačenju inozemnih izravnih ulaganja

Investor Outreach kampanja, koja se provodi u sklopu EU-IPA projekta „Razvoj investicijskog okruženja", proaktivni je oblik marketinga s ciljem pronalaženja i privlačenja stranih investicija.

Svrha Investor Outreach programa je identifikacija, priprema i odabir potencijalnih projekata kako bi se poslovne prilike prepoznate od strane županija pripremile za privlačenje inozemnih izravnih ulaganja (FDI).

Županijski timovi koji sudjeluju u Outreach programu dobili su zadatak osmisliti projekte s dodanom vrijednosti kako bi privukli ulagače u znanjem intenzivne sektore poput informacijsko komunikacijskih tehnologija, usluga s višom dodanom vrijednošću te sektore farmaceutike i biotehnologije. Na dvodnevnoj radionici 12 županijskih timova prezentiralo je pojedinačno svoje projekte, a za najbolje će biti organizirane Outreach kampanje u inozemstvu (Europa, SAD, Daleki Istok) na kojima će se s potencijalnim ulagačima razgovarati o mogućnostima ulaganja u Hrvatsku.

Odabrane kampanje zajedno će organizirati i provoditi projektni nacionalni tim koji će biti sastavljen od  predstavnika iz županija i Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva. Ovakav ciljani pristup stranim ulagačima koriste gotovo sve manje zemlje u procesu privlačenja FDI-a, uz dodatnu prilagodbu lokalnim uvjetima.

Gost predavač, Alessandro Liberatori, direktor Talijanskog instituta za vanjsku trgovinu je, pored podataka o trgovinskoj razmjeni i ostvarenim investicijama između Italije i Hrvatske, govorio i o načinu na koji Veleposlanstvo Republike Italije može pomoći županijama i razvojnim agencijama u privlačenju talijanskih investitora, te s druge strane, kakvu podršku potencijalni investitori očekuju od lokalnih vlasti.

Radionica je okupila 12 timova iz županija koje su certificirane u prethodne dvije faze provedbe ICPR-a i koje sada sudjeluju u programu daljnjeg unaprjeđenja razine spremnosti za privlačenje inozemnih ulagača. To su: Bjelovarsko-bilogorska, Dubrovačko-neretvanska, Istarska, Karlovačka, Koprivničko-križevačka, Krapinsko-zagorska, Međimurska, Primorsko-goranska, Splitsko-dalmatinska, Šibensko-kninska, Varaždinska i Zadarska županija.

Zadarska županija je imala projekt pod nazivom „Multilingual Call Center and Back-office in Zadar". Na izradi projekta su sudjelovali djelatnici Zadarske županije (Dario Ivankov, Lovro Jurišić), HGK- Županijske komore Zadar (Dinko Basioli), te Razvojne agencije zadarske županije (Vedrana Kevrić). 

O Programu certificiranja regija za ulaganja (ICPR):

EU projekt "Razvoj investicijskog okruženja" realizira se korištenjem pretpristupne pomoći IPA komponente III C, i  nastavak je dvije prethodne faze Programa certificiranja regija za ulaganja (ICPR).  Program pruža smjernice za strateški razvoj i obuku 20 hrvatskih županija kako bi im se pomoglo da se na odgovarajući način pripreme za daljnje proaktivno privlačenje inozemnih izravnih ulaganja (FDI). Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva je korisnik projekta i odgovorno je za njegovu provedbu. Ovaj projekt jedan je od najvrjednijih ugovora o uslugama financiranih od strane Europske unije koji se trenutačno provode u Republici Hrvatskoj. Njegova vrijednost iznosi 2,5 milijuna eura, od čega EU financira 75 posto, a RH 25 posto. Projekt traje 20 mjeseci, a započeo je 01. veljače 2010. godine.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.