Ostalo / Kolumne

SEDMI PEČAT

The Dry: Nema suše za australsku kinematografiju

The Dry: Nema suše za australsku kinematografiju

Hrpa obveza prepriječila mi je put do kinodvorana u kojima se ovih dana počeo prikazati hvaljeni nastavak podjednako hvaljenog SF horor hita iz 2018. ''A Quiet Place'', no ne brigajte, temeljit osvrt istog vas očekuje već idući tjedan.

Kako do tad ne bi ostali uskraćeni kvalitetne filmske vikend preporuke, posegnuo sam do daleke Australije u kojoj se uvijek može pronaći štošta interesantnog. Ako ste ljubitelji krimića, triler misterija i karakternih drama, nastavite s čitanjem. 

Nakon tragičnog i napose brutalnog događaja u kojem mu je prijatelj iz djetinjstva, Luke, ubio vlastitu suprugu i sina, a potom i samog sebe, proslavljeni melburnški federalni agent Aaron Falk (E. Bana) odazove se pozivu Lukeovih roditelja (tumače ih veterani J. Blake i B.Spence) za dolaskom na sahranu.

The Dry (2020)

Režija: Robert Connolly

Uloge: Eric Bana, Genevieve O'Reilley, Keir O'Donnell, Joe Klocek, John Polson, BeBe Bettencourt, Bruce Spence, Julia Blake, Matt Nable, Sam Corlett...

Žanr: Kriminalistički, misterij, triler, drama

Trajanje: 117 min.

Vrativši se u rodni kraj, Aaron se počinje prisjećati još jednog tragičnog događaja iz prošlosti kojeg mnogi od mještana niti dvadeset godina kasnije nisu zaboravili, a niti mu oprostili.

Ne vjerujući kako je njihov Luke počinio ono za što ga svi optužuju, njegovi roditelji zamole Aarona da malo pročešlja sumnjiv slučaj za kojeg je zadužen neiskusan, ali pošten i marljiv policijski narednik Greg (K. O'Donnell)… 

Nastao po istoimenom romanu Jane Harper iz 2016., misteriozni triler ''The Dry'' vodi nas u samo srce sušom ispijene Australije i to u fiktivni gradić Kiewarru koji, ispostavit će se kasnije, izuzev friške tragedije krije i neke druge tajne iz prošlosti. U fokusu same priče je Falk, uspješni federalni agent koji je prije dvadesetak godina s ocem pod pritiskom određenih mještana bio prisiljen napustiti gradić.  

Po povratku u rodni kraj, on jako brzo shvaća kako neki i dalje nisu zaboravili njegovu uključenost u tragediju koji ga sve te godine i dalje proganja kroz snove. Pokušavajući raspetljati nemile zločine izazvane od strane njegova nekadašnjeg najboljeg prijatelja Lukea, Aaron se sve slikovitije prisjeća i onih iz prošlosti, a dolazi i do nekih novih saznanja.

Je li za stravična ubojstva kriva nezapamćena suša koja je zadužila mnoge nesretne farmere i dovela ih na rub egzistencije, osveta za spomenutu tragediju iz prošlosti ili nešto sasvim treće, neću vam naravno otkriti, no gotovo sam siguran kako ćete ostati zaintrigirani ovom u mnogočemu staromodnom, ali svejedno efektnom pričom.

Sličnu 'porciju' misterija i tajni iz malih, izoliranih zajednica dobili smo ne tako davno u vidu odlične TV mini-serije ''Sharp Objects'' gdje se glavna protagonistica, novinarka Camille Preaker (Amy Adams), vratila u rodni kraj kako bi istražila ubojstva nekoliko tinejdžerki sve kako bi nam otkrila vlastite duhove prošlosti. Ovdje su stvari ipak malčice drugačije posložene, no određene sličnosti u strukturiranju priče su gotovo identične.  

Brojni flešbekovi nas vraćaju u dvadeset godina staru, na prvi pogled čini se, nedužnu prošlost, no do kraja samog filma otkrivamo zajedno s glavnim likom kako je to bio samo privid iza kojeg su se krile neke daleko mračnije stvari. E sad, ako ste se za života nagledali toliko filmova i serija poput popisnika ovih redova, 'prokljuvit' ćete te misterije debelo prije same završnice, no to ipak ne umanjuje gušt gledanja.

Za to su prvenstveno zaduženi redatelj i scenarist filma Robert Connelly i njegov snimatelj Stefan Duscio koji nam iznova otkrivaju fascinantnu prirodnu kulisu uvijek žive Australije čak i onda dok je izjedaju suša i požari, odnosno, suverena glumačka ostvarenja uvijek pouzdanog i često nepravedno zanemarenog Erica Bane i ostatka ekipe.

Prava šteta je što je ovakav, vizualno prekrasan i atmosferičan film ostao uskraćen projekcija u domaćim kinodvoranama (u Australiji je bio najgledaniji film 2020.) dok su prednost s druge strane pak dobili iznimno razvikani, zvijezdama pretrpani, a u konačnici kvalitetom daleko inferiorniji trilerčići poput promašaja zvanog ''The Little Things''.    

Srećom 'dolje ispod' snimanje filmova i dalje ne pokreće prvenstveno profit nauštrb kvalitete, a ''The Dry'' je i više negoli solidna potvrda te teze. Našem dragom Ericu Bani/Banadinoviću bi najbolje bilo da ostane doma gdje, kako se i ovdje možemo uvjeriti, uvijek ima priliku pružiti najbolje što umije, a Hollywood si slobodno zauzvrat može zadržati brojnu vojsku manje kvalitetnih australskih glumaca.

OCJENA: 4/5


Reci što misliš!