Ostalo / Intervjui

pojačaj!

Jbn igrach: Posljednjih godina rap scena u Zadru je ponovno oživjela

Jbn igrach: Posljednjih godina rap scena u Zadru je ponovno oživjela

Posljednjih godina rap scena u Zadru je ponovno oživjela predvođena mlađm imenima. O ovoj temi razgovarali smo s mladim zadarskim rap glazbenikom. Jbn igrach pobrao je za Otrovni ugriz niz dobrih recenzija, koje ističu da je ovaj album definitvno drugačiji od svega ostalog na sceni.

Tko je Jbn igrach i koliko dugo je u rap vodama?

On je vjerojatno neuobičajen umjetnik, utjelovljen od strane svestranog fanatika, koji obožava skoro sve šo postoji, a i ono ostalo. Ima 15-ak godina iskustva u rapu, skladanju, kompoziranju i audio inženjeringu.

Postoji li uopće nekakav podžanr rapa u koji bi se svrstao?

Svaki podžanr + nekoliko nepostojećih, s obzirom da se ne želim odrezati nijedne od beskonačno mnogo predivnih mogućnosti. Generalno, nastojim stvarati upravo onakva djela kakva bi i sam želio čuti. 

Vođen sam jednadžbom koja kaže da je ukupna umjetnost kojoj želim postojanje, oduzeta za ono šo već postoji, jednaka onomšto nužno treba stvoriti. Ja sam samo preuzeo odgovornost za djelić te misije.

Otkud ideje za pjesme? Radi li se o prožvljenim ili izmišjenim situacijama i surađuješ li s producentima ili se sam pobrineš za realizaciju pjesme od ideje do master snimke?

Ideje su u zanimljivo vođenom životu i u svim divotamašto ih svijet sadrži, a koje eskaliraju u stalnom eruditsko umjetničkom zanosu, iz kojeg rijetko izlazim. Sadržaji su lakoćom istiniti, ali je nužno imati na umu da je pristup uglavnom kompleksan i slojevit, pa se u nekim slučajevima brišu granice između opipljive stvarnosti i umjetničke interpretacije.

Stvaranje djela se, većinom, događaju u potpunoj euforiji, počevši od prve premise, liričkog začetka i prvih nota. Osim vlastitih instrumentalnih rješenja, koristim i nešto elemenata drugih producenata, tada uvijek potpisanih. U svakom od slučajeva, konačnu kompoziciju stvaram prema nacrtu iz vlastitog uma. Značajka je da nacrt nastaje u transu, prepiska u tranziciji, a inženjerski dio posla u racionalnom stanju.

Koliko albuma si objavio do sad?

Ukupna diskografija broji 6. Postoje 2 velika solo albuma, 2 solo EP-a i 2 EP-a u sklopu Shelter Teama, čiji sam bivši član. Postoji i nekakva kompilacija koja obuhvaća razno, ali ništa jednako onom iz spomenutih 6.

Posljednji album se zove Otrovni Ugriz, koja priča se krije iza tog imena albuma?

Neka od interpretacija bi mogla biti u tome što se vitalna stvar albuma zove "Povratak Zmija", pa je i cjelokupni album zatrovan ugrizom navedenih. Ima još mogćnosti, ali neka to bude pojedinačna razonoda.

Posljednjih godina rap scena u Zadru je ponovno oživjela predvođena mlađm imenima. Ima li nekih imena koja se po tebi ističu i imate li prostora gdje možete izvoditi svoje materijale pred publikom?

Rap scena je svakako narasla, i iznosom i kvalitetom. Glede najistaknutijih, realno je reći da su to Shelter Team i Kvaka 47. Ima tu još raznih ličnosti, bogatog opusa, koje su zaslužile komad poštovanja.

Za nastupe ima i publike i prilike. Favoriziram događaje na otvorenom zbog veće pristupačnosti, manje formalnosti i urednijeg zvuka.

Na Otrovnom ugrizu ima dosta gostovanja. Koliko je gostiju na albumu i kako je došlo do suradnji?

Pešo, AL-Z i po 2 puta Katinski i Kvaka 47. Svi su dugogodišnji prijatelji i suradnici na razne načne. Ljepota je u tome da se album djelomično prošaran i nekim drugačijim vokalima i mislima. Suradnje ovakvog tipa su vrlo rutinski događaj i uglavnom se odigravaju u oba smjera. Postoji još jedan gost, najposebniji, koji ne dijeli većinu karakteristika s ovim prvima. To je stranac, umjetnik nedefiniranog Ĺľanra, koji veličanstveno otvara album u solo intru. Spomenut ću još i Stipu, tradicionalnog voditelja vijesti na Radiu Los Kampos.

Recenzije albuma su mahom pozitivne i ističu da je ovaj album definitvno drugačiji od svega ostalog na sceni. Što mislis zašto je tako i koliko su ti uopće bitne reakcije struke na tvoj rad?

Osim nužnosti dopune ukupne zalihe umjetnosti koju čovječanstvo posjeduje, na misiji sam predstavljanja neuobičajenih i dalekovidnih svjetonazora. U receptu iz ove kuhinje su još i neobični biografski elementi koji, ugrađeni skoro svukud, daju dodatnu vrijednost, emociju i ambijent.

Kul je spoznaja da su naslušane glavonje u tome prepoznale vrijednost. Eventualne negativne reakcije značile bi upaljen alarm i potrebu za preispitivanjem svojih stvaralačkih ideala. Za sad držim kurs.

Imaš li neku stvar na albumu koja ti je favorit u odnosu na ostale?

Probat ću s time da je "Gnjev Drevnoga" vjerojatno najmasniji spektakl. "Dolazim" je žilavo djelo, ali mu prigovaram nizak stupanj kompozicijske složenosti.

Koji bi svoj album ili pjesmu preporućio nekome tko te nikad do sad nije slušao?

Ovisno o profilu tog neslušatelja, a s obzirom na raznolikost materijala, svaka stvar je potencijalna nagazna mina ili obrnuto. Stvar "Had Kampo Stalker" vjerojatno čini aritmetičku sredinu svih, ali ona ne vodi ničem osobito. Dakle; shuffle. Na sigurno idešˇ tako da uzmešˇ čitav album... ili diskografiju.

Koliko su diskografi zainteresirani za rad s rap scenom?

Govoreći o većim diskografima, a koliko znam, ne vode se svakodnevno mrtve trke oko toga koji će diskograf koga potpisati. Autori zainteresirani za takve egzibicije, uglavnom sami nalaze način da steknu njihovu sklonost. Većina ipak bira drugačiji put.

Može li se živjeti od rapa u HR?

Slično prethodnom. Definitivno se može, ali to treba odlučiti. Ne treba planirati da to može biti slučajan događaj.

Imaš li neki savjet za mlade dečke ili eventualno djevojke koji bi se htjeli baviti rapom?

Osim šo je važno otarasiti se tereta nametnutih obrazaca, rješenje je i u tome da se pristupa znanstveno i konstantno nalazi prostor za napredak. Vještina dolazi kao glavna nagrada, a stil se nalazi po putu.


Reci što misliš!