Lifestyle

Novi trend

Zašto su svi ludi za kokosom?

Zašto su svi ludi za kokosom?

Tropsko voće postalo je hit proizvodom nakon što se pokazalo da je njegova voda odlična za održavanje vitke linije, a kokosovo ulje smatra se izuzetno zdravom masnoćom.

Kokos je postao jedna od trendi egzotičnih namirnica, poput šipka i acai bobica, s brojnim blagotvornim utjecajem na zdravlje. Trenutačno najtraženiji proizvod kad su bezalkoholna pića u pitanju je kokosova voda, prozirna, pomalo slatkasta tekućina koja se nalazi u tom voću. Prodaja koksove vode u SAD-u i u Europi udvostručila se u zadnjih godinu dana, a očekuje se da će i u narednoj godini doživjeti jednak rast, predviđa New Nutrition Business, konzultantska grupa iz Londona, prenosi Time.

'Kokosova voda je najbrže rastući segment pića na tržištu i njezina prodaja raste brže od prodaje energetskih pića', kaže Julian Mellentin, direktor New Nutrition Businessa.

No velika potražnja vlada i za drugim dijelovima kokosa. Kokosovo ulje, svojedobno gotovo pa demonizirano zbog velikog udjela visokozasićenih masnih kiselina, ponovo je u vrhu najtraženijih zdravih proizvoda. Naime brojna su nova istraživanja dokazala zdravstvene blagodati kokosovog ulja jer sadrži laurinsku kiselinu koja je dobra za srce, a radi se o vrsti masti koju ljudsko tijelo brzo apsorbira i pretvara u energiju. Osim toga, ne sadrži kolesterol niti utječe na povećanje njegove razine u krvi.

Kokosovo ulje ima sve što je potrebno za uspješnu priču o zdravoj hrani, ali uzgajivači i proizvođači su zabrinuti jer je u postojećim uvjetima nemoguće zadovoljiti pomamu koja trenutačno vlada za njim.

Lanac nabave kokosovih derivata uspješan je lokalno, ali ne i globalno. Kokos naime uzgajaju mali farmeri od Brazila, preko Kenije, do Indonezije, koji uglavnom prodaju voće preprodavačima. Iz tog razloga iznenadna popularnost kokosa ništa ne donosi uzgajivačima. Već godinama mnogi uzgajivači uz Azije ne šire proizvodnju jer su cijene po kojima prodaju proizvode preniske da bi opravdale sadnju novih nasada. Jednostavno im nije isplativo. Za industriju koja je u velikom porastu to je ozbiljan problem.

Kokos uglavnom uzgajaju farmeri koji posjeduju ili iznajmljuju površine manje od pet hektara. Svoj proizvod najčešće prodaju preprodavačima koji ih dalje prodaju tvornicama koje proizvode sušeno kokosovo meso, kokosovo ulje i, sve više, kokosovu vodu. Na svojim prirodnim staništima stabla kokosa rastu sama od sebe i nitko se ne mora brinuti o njima, a farmeri ne zarađuju dovoljno da bi si mogli priuštiti pesticide i kemijska gnojiva. To je dobra vijest za konzumente i proizvođače jer znači da je kokos sam po sebi organski proizvod. No potražnja je dramatično porasla, a u prvom kvartalu ove godine na Filipinima se izvoz kokosa učetverostručio u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Kokosova voda - bogata je kalijem i trenutačno je najtraženiji segment bezalkoholnih pića na tržištu.

Jestivo kokosovo ulje - sve je popularnije, a koristi se u kuhanju i u veganskoj kuhinji kao zamjena za maslac.

Kozmetika bazirana na kokosu - tradicionalno se koristi u ulju za kosu, a sad se kokosovo ulje nalazi i u skupim kremama protiv starenja, sapunima i šamponima.

Koncentrirani tekući kokos - iako je istraživanje kokosovog ulja još uvijek u ranim fazama, neke kompanije tvrde da značajno poboljšava kognitivne funkcije.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.