Hiperseksualizacija djece
Zašto modna industrija koristi sve mlađe curice?
Na modnim pistama sve mlađe curice glume odrasle žene. Glumica Hailee Steinfeld je s 14 potpisala ugovor s Miu Miu, glumice Katherine Heigl, Amanda Seyfried i Lindsay Lohan počele su kao manekenke u gotovo dječjoj dobi, a curka iz klana Kardashian, Kendall Jenner, u petnaestoj je imala ugovor za reklemu kupaćih kostima. Francuski Senat ovoga je mjeseca izglasao zakon koji brani natjecanja za mini missice jer se njima hiperseksualiziraju djeca, ali to je tek djelić pokušaja da se napirlitane male princeze u dizajnerskoj odjeći i nakitu vrate sa pozornica, crvenih tepiha i modnih pista u školske klupe.
Thylane Lena-Rose Blondeau je francuska manekenka.
Ništa neobično, da se 12-godišnja kći bivšeg francuskog nogometaša
Patricka Blondeaua i glumice Veronike Loubry, prije dvije godine nije
kao desetogodišnja djevojčica pojavila na naslovnici Vogue. Ali kako! S
teškom šminkom i ogrlicom, u zlatnoj seksi odjeći dubokog dekoltea i
vrtoglavim štiklama, zavaljena u izazovnim pozama među jastučićima s
uzorkom tigrove kože. Zajedno s još dvije curice njezina uzrasta, u
istom je stilu ispunila i modni prilog francuskog izdanja magazina, sve u
aranžmanu gosta-urednika, dizajnera Toma Forda. Mama Veronike u tome
nije našla ništa spornoga, Fordu je zamjerila samo što je njezinoj kćeri
objesio o vrat ogrlicu vrijednu 3 milijuna eura.
Hiperseksualizacija postaje stvarni problem našega društva
'Riječ je o uobičajenoj fantaziji djevojčica da se odjenu poput majki',
objašnjavalo je uredništvo 'modne biblije' taj urednički potez, nakon
što se na njih sručila lavina kritika s domaćeg i međunarodnog terena
zbog promoviranja malih Lolita. U Francuskoj se posljednjih godina
održavaju brojna natjecanja za mini missice po uzoru na ona u SAD, na
kojima djevočice šeću u kupaćim kostimima i lome noge u štiklama, ali
'lijepa mala' na naslovnici Voguea bila je okidač koji je pokrenuo
akciju u francuskom Parlamentu, te je Senat sredinom rujna usvojio nacrt
amandmana Zakona o jednakosti žena, kojim se zabranjuju natječaji ljepote za djevojčice mlađe od 16 godina, s obrazloženjem da oni promiču 'hiperseksualiziranje' maloljetnika.
Potvrdi li ga Narodna skupština, prekršiteljima prijeti dvogodišnji
zatvor i novčana kazna u visini do 30.000 eura. Nije samo jasno odnosi
li se to i na zabranu online foto natjecanja i sve raširenije natječaje
za najljepše bebe.
Ali ništa o modnim pistama.
Naime, u obrazloženjima se govori o tome da hiperseksualizacija postaje prihvatljiva zbog opasne 'normalizacije' pornografije,
pa se u zemlji mode više obrušilo na natjecanja ljepote, negoli na
modnu industriju. Doduše, preporučuje se zabrana prodaje odjeće za
odrasle u dječjim veličinama kao što su podstavljeni grudnjaci, tange,
cipele s visokim petama i dječji setovi šminke, te neobavezno predlaže
ponovno uvođenje školskih uniformi, ali zakon ne sankcionira angažiranje maloljetnih izgladnjelih modela na modnim pistama i u reklamama.
O problemu raspravljaju u Velikoj Britaniji, Belgiji i Kanadi, a u
SAD-u se oko slučaja Vogue diglo više prašine nego u Francuskoj, no za
sada se, eto, jedino Francuska odlučila na zakonski iskorak.
Sve mlađi modeli
Tako se ipak, osim u ekstremnom slučaju kao što je vulgarno korištenje
male Thylane, elegantno prešućuje moćna modna industrija, koja sve
sofisticiranije uvodi djecu u svoj vrtlog u kojem je presudno važno biti
lijep i seksi, a ne što i kako znati. Na modnim pistama sve mlađe
curice s jedva napunjenih 14 godina glume odrasle žene. Glumica Hailee Steinfeld je s 14 potpisala ugovor s Miu Miu, glumice Katherine Heigl, Amanda Seyfried i Lindsay Lohan također su počele kao manekenke u najranijoj tinejdžerskoj dobi, a jedna iz klana Kardashian, Kendall Jenner, u petnaestoj je imala ugovor za reklamu kupaćih kostima.
Malu Ceciliu Cassini američki su mediji u desetoj
godini naveliko reklamirali kao novu Coco Channel, te je gostovala na
Njujorškom tjednu mode i proglašavana 'idealnim uzorom svojim
vršnjakinjama'. Ruska dizajnerica Kira Plastinina je u petnaestoj
proširila svoj modni imperij u SAD, mala Lourdes Leon
je u trinaestoj uz malu pomoć mame Madonne dizajnirala kolekciju za
robnu kuću Macy's', Suri Cruise je 2008. proglašena za najutjecajnije
dijete u modnoj industriji, a naveliko se govorilo o njezinoj garderobi
vrijednoj milijun dolara.
Sestre i holivudske zvijezde Dakota i Elle Fanning
započele su karijeru u šestoj i trećoj godini, a ovoga su ljeta
reklamirale skupocjeni nakit južnokorejske draguljarske kuće J. Estina.
Prva je doduše punoljetna, no Elle ima jedva 15 godina.
12-godišnja Thylane Lena-Rose Blondeau bila je zvijezda editorijala u Vogueu
Koliko je daleko sve otišlo
Nekada se ipak nije išlo tako daleko. Legendarna Shirley Temple u
šestoj je dobila posebno priznanje od Američke filmske akademije, Liz
Taylor je postala zvijezda u desetoj, a danas 50 godišnja Jodie Foster
bila je u središtu pažnje već u trećoj. Brooke Shields je u trinaestoj
izazvala furore kao dječja prostitutka u 'Lijepoj maloj' Louisa Mallea,
Kirsten Dunst je u dvanaestoj bila zvijezda u 'Intervjuu s vampirom' uz
bok Toma Cruisa i Brad Pitta, a Abigail Breslin u
desetoj najmlađa glumica nominirana za Oskara za ulogu u filmu 'Little
Miss Sunshine', sjajnoj parodiji na izbor za dječju miss Amerike.
No mediji nisu u prvi plan isticali modni brend koji su na sebi imale te
male zvijezde na crvenom tepihu, za razliku od Elle Fanning koja je već
u dvanaestoj znala da to mora biti (sponzorirani) Valentino za dodjelu
Oskara i (sponzorirani) Marc Jacobs za Venecijanski filmski festival.
Neke od njih, poput Jodie Foster i Brooke Shields,
počele su karijere kao dječji modeli među koje su ih gurnule njihove
ambiciozne mame, ali u to doba, pa i kasnije, njihove karijere pred
kamerama nisu ni izdaleka bile korištene u reklamne i modne svrhe kao
danas kada Dakota i Elle reklamiraju skupocjeni nakit i sklapaju
ekskluzivne ugovore za reklamiranje Marca Jacobsa i modne kuće Rodarte.
'Fenomen hiperseksualizacije postaje stvarni problem našega društva.
Unatoč sve glasnijoj borbi za rodnu ravnopravnost, djeca sve više svoj
identitet grade na stereotipovima iz muzičkih klipova, internetskih
igara i reality TV. Opasnost nije samo individualna, nego kolektivna',
kaže autorica novoga zakona, bivša ministrica sporta Chantal Jouanno u
dnevniku Le Figaro.
Ali njezin zakon o zabrani natjecanja za mini missice u zemlji mode tako
je tek djelić nastojanja da se djecu sa pozornica, crvenih tepiha i
modnih pista pokuša vratiti u školske klupe.
Vezane vijesti
-
-
I studenti s Oxforda ovoga su ljeta uputili apel modnim kućama i kupcima da 'osjete tugu u svojoj odjeći'
-
-
Roda je posjetila i britanski manekenku Jourdan Dunn
Izdvojeno
-
Iako vjeruju prodavačima na internetu, hrvatski potrošači svoja prava poznaju "tako tako", ocijenila je u ponedjeljak hrvatska eurozastupnica Biljana Borzan (SDP), predstavivši rezultate istraživanja o internetskoj trgovini u Hrvatskoj uoči početka sezone blagdanske kupovine na crni petak.
-
Još jedan odličan post na stranici Girly Fitness!
-
Nasilje nad ženama, djevojkama i djevojčicama jedan je od najčešćih oblika kršenja ljudskih prava na svijetu.
-
Ministar turizma i sporta Tonči Glavina danas je održao sastanak s predstavnicima Građanske inicijative „Spasimo male iznajmljivače“, na kojem se razgovaralo o ciljevima reforme upravljanja razvojem turizma te zahtjevima ove građanske inicijative.
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.