Lifestyle

Emocije su krive za 87 posto problema i zapleta u poslu

Emocije su krive za 87 posto problema i zapleta u poslu

Emocionalna inteligencija je u 20 posto nasljedna, a čak se 80 posto uči tijekom djetinjstva i kasnije u životu. Ona znatno određuje i stupanj uspješnosti ne samo u životu nego i u poslu - jer netko može biti vrlo inteligentan ili imati mnogo iskustva, a ne biti ni približno uspješan kao netko tko je emocionalno inteligentan. 

- Čak je 87 posto problema i zapleta u poslu posljedica emocionalne reakcije na događaje. Kao ljudi nekad smo dobro raspoloženi, nekad ljutiti ili depresivni pa onda opet puni entuzijazma. Samo ako smo svjesni samosvladavanja tih emocija, možemo potpuno iskoristiti vlastite potencijale, kao i potencijale svojih zaposlenika. Emocionalna inteligencija utječe i na odnose na radnome mjestu. Uspješni profesionalci ne negiraju, a pogotovo ne zatomljuju emocije, nego transformiraju energiju u poslovnu aktivnost - kaže psiholog i predavač na fakultetu DOBA Željko Ćurić. No možete li vi za sebe reći da ste emocionalno inteligentni? Pomozite si odgovorima na nekoliko pitanja - znate li prepoznati svoje i tuđe osjećaje, "upravljati" svojim emocijama, jeste li dobar slušač, zapažate li detalje i razlikujete li ih, znate li se staviti u poziciju drugih, razumijete li ih, znate li procijeniti situaciju te na koji način rješavate probleme. Ako je većina vaših odgovora potvrdna, emocionalno ste inteligentni.

- Ako je nisu razvili roditelji u djetinjstvu, svoju emocionalnu inteligenciju odrasli mogu povećati tako da puno čitaju o tome, upijaju energiju ljudi sličnih njima, meditiraju ili odu na psihoterapiju; putevi su različiti. Na poslu svakako njegujte pozitivno ozračje te nastojte biti što više empatični u kombinaciji sa simpatičnošću - govori dr. Ćurić i dodaje da postizanju ciljeva pridonosi i pomno slušanje sugovornika, spoznavanje sebe i svojih osjećaja, kao i tuđih. I to u svakoj situaciji.

Budite svjesni da se ne trebate truditi svidjeti baš svima.

- Odgovor na pitanje kako nas ljudi doživljavaju možemo pronaći i u Gaussovoj krivulji. Moramo se pomiriti s time da se 20 posto ljudi oko nas nećemo svidjeti, bilo zbog vjere, prezimena, dobi, pa tako ni toga što radimo. Njima se neće svidjeti ni majstori emotivne inteligencije. Zapamtite da čak ni proroci nisu bili dovoljno ‘u redu' da ih svi prihvate kao svoje. No uvijek se priklonite onima koji vas vole i poštuju - poručuje dr. Željko Ćurić.

Savjet dr. Željka Ćurića za sjajan prvi dojam na razgovoru za posao

Svaki intervju za posao zahtijeva pripremu. 

- Bit ćete uspješniji na intervjuu ako se prijavite za posao koji vas zanima profiliravši moguće poslodavce kojima se morate svidjeti. Vrlo je važno na intervjuu prilagoditi se očekivanjima te se autoadaptirati novim uvjetima s nadom da ćete u poslodavcu probuditi simpatiju i svidjeti mu se toliko da vam ponudi posao - objašnjava dr. Željko Ćurić. Istraživanja su pokazala da čak 71 posto menadžera ljudskih resursa puno više cijeni emocionalnu inteligenciju (EI) nego faktor inteligencije (IQ). 

Snalaženje u kriznim situacijama 

Ljudi visoke emocionalne inteligencije brzo se prilagođavaju novim situacijama ili ih napuštaju ako procijene da s nekim kolegama ne mogu izaći na kraj. 

- Dobijete li zadatak koji morate odraditi, a svjesni ste da situacija nije pozitivna, zadajte si rok u kojem ćete ga obaviti. Kako biste ga što lakše odradili, pridržavajte se roka i pokušajte biti što empatičniji - kaže Ćurić.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.