Kultura

Hrvatska pošta

Rođenje Isusovo kao motiv božićne poštanske marke

Rođenje Isusovo kao motiv božićne poštanske marke

Božić je blagdan kojem se svi vesele, a blagdanska čestitka ukrašena ovom lijepom markom kod primatelja će zasigurno imati još veću vrijednost i izmamiti osmijeh na licu

Hrvatska pošta danas je u optjecaj pustila prigodnu poštansku marku „Božić 2011." Na ovogodišnjoj božićnoj poštanskoj marki prikazan je središnji dio freske Rođenje Isusovo autora Željka Hegedušića i Eugena Kokota iz 2009. godine. Inače, ta se freska nalazi u crkvi Blažene Djevice Marije u nacionalnom svetištu Marija Bistrica.

Autor fotografije i dizajna je Tomislav Vlainić, dizajner iz Splita, a nominalna vrijednost marke je 3,10 kn. Marke su tiskane u nakladi od milijun primjeraka te izdane u arcima od 20 maraka i karnetu od 10 samoljepljivih maraka. Izdana je i prigodna omotnica prvog dana.

Freska Rođenje Isusovo, djelo Željka Hegedušića i Eugena Kokota, donekle odgovara ideologiji „Zemlje". Ikonografski, scena se zbiva u domaćem pejzažu, u staji sjevernohrvatske seljačke hiže. Grablje i srp, vile i brenta - ikonografija života, te užad, čavli, koplja i spužva - atributi smrti.

Životinjama je dana središnja uloga, a među brojnim ikonografskim pojedinostima valja posebno skrenuti pozornost na odloženu kraljevu krunu - taj mudrac „bio je odviše kralj da bi kraljevao". Cijela freska, ali i povijest Marije Bistrice, govore o ništetnosti moći i zemaljske vlasti te o jedinoj vrijednosti plemenitoga ljudskog djela.

Božić je blagdan kojem se svi vesele, a blagdanska čestitka ukrašena ovom lijepom markom kod primatelja će zasigurno imati još veću vrijednost i izmamiti osmijeh na licima mnogih. 


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.