Kultura

Klimt & Warhol: Kuss & Kiss

Sučeljavanje poljubaca u bečkom Belvedereu

Sučeljavanje poljubaca u bečkom Belvedereu

U povodu 50. obljetnice nastanka eksperimentalnog filma Andyja Warhola "Kiss"

U povodu 50. obljetnice nastanka eksperimentalnog filma Andyja Warhola "Kiss", bečki muzej Belvedere organizirao je poseban izložbeni projekt u kojemu kroz temu poljupca sučeljava jednu od najvažnijih ličnosti američke kulture s drugim velikanom umjetnosti 20. stoljeća, Gustavom Klimtom i njegovom slavnom slikom "Poljubac".

 

U "Poljupcu" (Der Kuss, 1907.-1908.) svojoj najslavnijoj slici, Klimt se eksplicitno posvećuje prikazu erotski nabijenog klasičnog trenutka poljupca u fizičkom zbližavanju muškarca i žene, namjerno izbjegavajući prikazati sam poljubac kao simbol ispunjenja seksualne želje.

S druge strane, Warholov je eksperimentalno prenaglašen "Kiss" (1964.) postao simbolom revolucionarnih pozicija u kontekstu društveno duboko ukorijenjenog reakcionarnog stava, dobivši umjetničko značenje zbog svoje kritičke refleksije stroge cenzure seksualnih sadržaja u američkoj filmskoj produkciji.

U vrijeme kada je propisano maksimalno trajanje scene poljupca u filmu moralo biti ograničeno na tri sekunde, Warhol je u svojem filmu povezao velik broj različitih sekvenci parova koji se ljube - nevažno kojeg spola i seksualne orijentacije - pa njegov poljubac tako traje pune 54 minute.

Oba su rada na svoj način utjecala na trendove i umjetničke tendencije vremena, te proširila društveno-politička shvaćanja svojega doba.

Projekt pod nazivom "Klimt & Warhol - Kuss & Kiss", koji se može u Belvedereu pogledati do 6. srpnja, postavlja ih u poseban dijalog, povezujući dvojicu naizgled posve različitih umjetnika kroz istovjetnost njihovih umjetničkih preokupacija.

"Iako se na prvi pogled ta dvojica umjetnika čine posve različitima, povezuje ih činjenica da su se obojica bavila temom poljupca, iako s različitim implikacijama, što pokazuju njihova djela i njihove različite povijesne i društvene kontekste u uzbudljivom novom svjetlu", ističe se na mrežnim stranicama muzeja.


Dodavanje novih komentara je onemogućeno.