Galerija 3.14
Novi izložbeni prostor nazvan po broju skrivenom u svakoj kružnici
Na izložbi 'Zatvoreno – otvoreno' bit će prikazana trideset i tri okvira u koje je umjetnik stavio razrezane arke svoje knjige 'Cecinestpasism', objavljene prošle godine u izdanju nakladničke kuće Meandarmedia. Riječ je o knjizi u kojoj arci nisu izrezani, a dio listova je neotisnut, pa je za njeno čitanje bitan i sam čin izrezivanja, odnosno čitateljeva odluka o izrezivanju knjige postaje djelom umjetničkog rada. Sada je ta knjiga dvostruko zatvorena – nerazrezana i pritisnuta u okvir. Riječ je o još jednom Trbuljakovom preispitivanju statusa umjetničkoga djela.
Autor popratnog teksta izložbe je Marko Golub, a on o izložbi bilježi: 'Knjiga dozvoljava vlasniku, koji nije nužno i čitatelj, da sam koreografira svoje postupanje prema njoj. Omogućuje mu da sam odluči što je ona za njega više: kolekcionarski predmet, umjetnički objekt, dizajnerski artefakt, zbirka tekstova, tzv. knjiga umjetnika u povijesno-umjetničkom značenju tog termina, još jedan Trbuljakov konceptualni umjetnički rad, tiskarska roba s greškom, ezoterijski totem s vlastitim kriptičnim numerološkim značenjima (naklada 333 primjerka).
Nedvosmisleno smještanje knjige (u njenom rastavljenom obliku) u kategoriju umjetničkog eksponata koje je ovom prilikom učinjeno - uz Trbuljakovu dozvolu, ali ne i izravno njegovom odlukom - otvara gomilu problematičnih pitanja. Poznato je kako je sva sila pratećih efemerilija, poput kataloga, pozivnica, plakata i drugih tiskanih materijala proizašlih iz prvih izložbi konceptualne umjetnosti, do danas stekla status fetiša, priručnog ekvivalenta 'originalnom' djelu u kontekstu jedne umjetnosti koja je naginjala dematerijalizaciji umjetničkog djela.'
Goran Trbuljak rođen je 1948. u Varaždinu, završio je grafiku na zagrebačkoj Likovnoj akademiji, a potom i fotografiju na Dramskoj akademiji. Djeluje od početka sedamdesetih zanimljivim konceptualnim radovima u kojima se poigrava institucijama, shvaćanjem umjetnosti i njenim statusom (plakatima 'Star i ćelav, tražim galeriju'; izlaganjem uvezanog papirnatog otpada kao konceptualnih, unikatnih monografija).
Galerija 3.14 orijentirat će se prvenstveno na nove umjetničke prakse, otkrivati zametnute bisere hrvatske konceptualne i pretkonceptualne proizvodnje. Uz to će se otvarati vrata suvremenim eksperimentatorima. Ovom izložbom koja relativizira i propituje status artefakta i proizvoda Galerija 3.14 počinje upravo s problematskim i institucionalno polemičkim pitanjima: gdje je granica ideje i objekta, kako izložiti eksperiment i kako ga predstaviti, a da ne izgubi ništa od svog intrigantnoga potencijala?
Među autorima koje će Galerija 3.14 predstaviti problematskim izložbama poput ove su: Mangelos, Braco Dimitrijević, Vlado Martek, Mladen Stilinović, Vladimir Dodig Trokut, Igor Grubić i ostali.
Vezane vijesti
Izdvojeno
-
Topla čokolada jedan je od omiljenijih toplih napitaka diljem svijeta, posebno u hladnim zimskim mjesecima. Bogatog, kremastog okusa i intenzivnog mirisa čokolade, ovaj napitak pruža utjehu i toplinu te budi osjećaj nostalgije i zadovoljstva.
-
U petak, 13. prosinca, Zimski park na Višnjiku zasjao je u blagdanskom duhu uz dolazak Kamiona Djeda Mraza u organizaciji Auto Hrvatske.
-
Vjerojatno ste čuli da nije dobro za probavni sustav, no je li stvarno tako? Dobra vijest je da pijenje kave na prazan želudac nije nužno loše za vas, a vaš se želudac obično može prilagoditi i zaštititi.
-
Utakmica 17. kola HNL-a između nogometaša Istre 1961 i Šibenika je bila protkana brojnim prilikama i preokretima, a na kraju je završila bez pobjednika 3-3 (1-2).
Dodavanje novih komentara je onemogućeno.