Događaji

Rok za predaju zahtjeva za nadoknadu je 15, veljače 2021. godine

Poduzetnicima s padom prihoda većim od 90 posto u potpunosti će se nadoknaditi fiksni troškovi

Poduzetnicima s padom prihoda većim od 90 posto u potpunosti će se nadoknaditi fiksni troškovi
Željko Mršić/PIXSELL

Poduzetnici kojima je nedavnom odlukom Stožera civilne zaštite obustavljen rad će zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova za prosinac moći podnijeti Poreznoj upravi najkasnije do 15. veljače 2021. godine.

Predviđeno je to uputom o provedbi mjere nadoknade dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova u sklopu mjere potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom, koju je Porezna uprava u utorak objavila na svojim internet stranicama. 

Poduzetnicima kojima je odlukom Stožera civilne zaštite od 27. studenoga obustavljen rad bit će nadoknađen sav ili dio plaćenih fiksnih troškova za mjesec prosinac, a uputom su definirani uvjeti za ostvarivanje toga prava, djelatnosti na koje se odnosi te pobrojani fiksni troškovi za koje će se naknada moći zatražiti.

Tako će pravo na naknadu plaćenih fiksnih troškova imati poduzetnici kojima je pad prihoda/primitaka u prosincu ove godine u odnosu na prosinac lani bio najmanje 60 posto. Iznimno, pravo na na​knadu će ostvariti i poduzetnici koji su započeli s radom tijekom ove godine, a kojima je prihod/primitak na mjesečnoj razini, odnosno u prosincu u odnosu na studeni, pao za najmanje 60 posto.

Prema uputi, poduzetnicima s padom prihoda od 60 do 90 posto nadoknadit će se iznos plaćenih fiksnih troškova poslovanja razmjerno padu prihoda/primitka, a onima s padom većim od 90 posto će se ti fiksni troškovi nadoknaditi u cijelosti. 

Poduzetnicima u sustavu PDV-a se ti troškovi priznaju bez PDV-a.

Pravo na nadoknadu plaćenih fiksnih troškova ne mogu ostvariti poduzetnici za poslovni prostor u kojem nisu obavljali djelatnost u studenom, navodi se u uputi.  

Uputom su točno definirani i fiksni troškovi za koje će se moći zatražiti nadoknada. Tako se pod fiksnim troškovima podrazumijevaju mjesečni trošak najma, zakupa odnosno koncesijske naknade poslovnog prostora u kojem se obavlja djelatnost, trošak obvezne pričuve, mjesečni trošak električne energije, vode uz pripadajuće naknade, plina, troškovi vezani uz korištenje toplinarske mreže i odvoz komunalnog otpada.

Također, nadoknada će se moći zatražiti i za trošak komunalne naknade, mjesečni trošak direktne spomeničke rente, mjesečnu HRT pristojbu, mjesečnu naknadu za javno korištenje glazbe, mjesečnu pretplata na dnevne, tjedne i mjesečne tiskovine, kao i mjesečni trošak interneta i fiksne telefonske linije.

Pod fiksnim troškovima podrazumijevaju se i mjesečni trošak usluge knjigovodstvenog servisa te jedna dvanaestina (1/12) iznosa godišnje naknade za priređivanje igara na sreću u casinima, na automatima i igre klađenja, izuzev godišnje naknade za internet klađenja i internet casina.

Nadoknada svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se na poduzetnike kojima je obustavljen rad, a što se odnosi na ugostiteljske objekte, osim one u hotelima, kampovima te učeničkim ili studenskim domovima, koji smiju usluživati samo goste koji u njima koriste uslugu smještaja.

Nadalje, mjerom su obuhvaćena i kasina, automat klubovi, uplatna mjesta za klađenje, kao i teretane, fitness centri te sportski i rekreacijski centri. Obustavljeno je i održavanje dječjih i drugih radionica te organiziranje plesnih škola, kao i rad školama stranih jezika, osim obavljanja djelatnosti putem interneta ili na drugi način koji podržava održavanje kontakta na daljinu.

Iznimno, pravo na nadoknadu svih ili dijela plaćenih fiksnih troškova primjenjuje se i na ugostiteljske objekte kojima je dozvoljena priprema i dostava hrane i pića, navodi se u uputi Porezne uprave.

Poduzetnici zahtjev za nadoknadu dijela ili svih plaćenih fiksnih troškova podnose Poreznoj upravi, i to putem sustava ePorezna, najkasnije do 15. veljače 2021. godine, predviđa uputa. 

Iznimno, poduzetnici koji nisu korisnici ePorezne dostavljaju popunjen zahtjev korištenjem servisa Porezne uprave "Pišite nam".

Po odobrenju zahtjeva, Porezna uprava će dostaviti elektroničkim putem Hrvatskom zavodu za zapošljavanje (HZZ) obavijest o statusu zahtjeva i visini odobrenih plaćenih fiksnih troškova po poduzetniku.

HZZ će izvršiti isplatu odobrenih plaćenih fiksnih troškova na naznačeni račun u zahtjevu, predviđeno je uputom.

Inače, Vlada je 30. studenog donijela nove mjere pomoći gospodarstvu uslijed epidemije koronavirusa i zatvaranja nekih djelatnosti, poput ugostiteljstva i drugih, a koje su ukupno 'teške' 2,1 milijardu kuna.

Riječ je tri mjere - potpori za očuvanje radnih mjesta, pokriću dijela ili svih fiksnih troškova tijekom zatvorenosti te novom paketu tzv. covid kredita preko Hamag-Bicro-a u iznosu od 1,3 milijarde kuna.