Događaji

radovi na magistrali

Prometni kolaps na ulasku u Split, građani i vlasti bjesne: Ovo je potpuna katastrofa!

Prometni kolaps na ulasku u Split, građani i vlasti bjesne: Ovo je potpuna katastrofa!
Marko Lukunic/PIXSELL

Split, Solin, Kaštela i Trogir već mjesecima se nalaze u prometnoj blokadi zbog radova na jednom dijelu Jadranske magistrale, a u ponedjeljak ujutro nastupio je potpuni kolaps. Kilometarske kolone protezale su se u svim smjerovima jer se kompletna regija svela na jednu prometnu traku - na kojoj se, kako se moglo primijetiti ovog vikenda, radovi odvijaju poprilično ležernim tempom.

Građani su bijesni zbog gubitka vremena, živaca i novca, a lokalni političari otvoreno upiru prstom u Hrvatske ceste (HC).

Gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara na svom profilu na Facebooku podijelio je sliku stanja u prometu, na kojoj je crvenom bojom obojeno cijelo šire gradsko područje, te najavio da će prometna problematika biti prva točka dnevnog reda sjednice Vlade u Splitu 4. svibnja. Gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević za tportal je situaciju opisao kao "potpunu katastrofu".

Grad Solin s Hrvatskim cestama prije nekoliko mjeseci formirao je zajedničko tijelo i njegov zadatak je bio pratiti napredak, između ostalog u projektiranju dviju novih 'rampi' kako nakon završetka ovog dijela projekta područje s nekoliko naselja i desetak tisuća stanovnika ne bi ostalo potpuno odsječeno.

Taj posao trebao je biti gotov do kraja ove godine, da bi se rampe potom izgradile bez većeg ometanja prometa, no gradonačelnik Ninčević tvrdi da ni u tom dijelu Hrvatske ceste ne poštuju dogovor.

Hrvatske ceste prije nekoliko mjeseci započele su s izgradnjom nadvožnjaka na Jadranskoj magistrali, točno na granici između Splita i Solina, čime će se ukloniti višedesetljetno privremeno rješenje i jedan od semafora koji zagušuje promet. To je tek prvi od planiranih zahvata na službeno najopterećenijem prometnom pravcu u državi kojim dnevno prolazi više od 50 tisuća vozila, a u ljetnim mjesecima još i više.

Dio radova navodno bi trebao biti dovršen do svibnja ili lipnja ove godine, kada bi dvije trake trebale biti otvorene za promet, dok bi se sam nadvožnjak postavljao nakon turističke sezone.

Potom su u planu dvije nove rampe na jedina dva pristupa splitskom poluotoku, a zatim i temeljita rekonstrukcija ključnog križanja na solinskoj Širini.

Unatoč zahtjevima građana i lokalnih vlasti, Hrvatske ceste nisu naložile višesmjenski rad, a ni tijekom vikenda - kako se tportal uvjerio - ne radi se gotovo ništa bez obzira na vrlo povoljne vremenske uvjete.

Kad padne kiša, također. Hrvatske ceste dodatno su pokrenule obnovu na obližnjih nekoliko desetaka metara splitske obilaznice, i to na istom mjestu na kojemu se obnova odvija gotovo svake godine, pa je cijelo područje time dodatno blokirano. Splitu je vrlo teško pristupiti, a još teže iz njega izaći.


Reci što misliš!